Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Startbatteri eSOul 2020- er BOS vanskelige?

Startet av andy76, tirsdag 13. oktober 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

andy76

Hentet min  nye 2020 eSoul for 4 uker siden. Ble litt skremt av endel klaging på startbatteriene så ladet mitt opp for ett par uker siden-da var det vel ett sted mellom 25 og 50 % fullt iht Ctek lader.
Ladet på nytt søndag kveld, opplevde samme da.
Var på lokal Kia idag som målte effekten til 41%- dette 40 timer etter det var fulladet. Har i mellomtiden kjørt 2 turer a ca 30 min samt oppstart for å kjøre til lokal Kia idag.
Forhandler kunne derimot ikke gjøre noe før apparatet målte 10%. Hva skal dette bety? Er det ikke åpenbart at noe er feil? Om ikke batteri så må det vel være en strømtyv ett sted her? Føler forhandler tok litt lett på det, jeg burde vel egentlig ikke lade noe mer og bare la det skure å gå men jeg er jo avhengig av at bilen starter... Flere som har opplevd liknende? (både mhp startbatteri og service fra forhandler).
Merk- Funksjonen med at fremdriftsbatteri lader startbatteri ved lavt nivå, er aktivtert
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

Usikker

Gammel tråd men kan gi min erfaring
Har en 30kwh utgave fra sommern 2017 og den fikk nytt batteri på garanti et par måneder etter at jeg fikk den på grunn av dårlig kvalitet, har egentlig aldri vært fornøyd med hvordan bilen lader 12v batteriet men har holdt liv i den ved hele tiden å kjøre med nærlys på for å holde spenninga på over 14v
Hadde bilen på 60000 serivce i dag og da fikk jeg nytt 12v batteri på garanti, har ikke opplevd start problemer men de fant at cellene i batteriet var så dårlig at det var bare å bytte
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA