Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Motorcontroller feil?

Startet av TheSmoBro, mandag 26. oktober 2020, klokken 18:34

« forrige - neste »

TheSmoBro

Har forska litt på feil med mitt buddy prosjekt. Bilen har visstnok virket før, men etter batteribytte er det lite liv.

Har koblet til ting riktig, slik at kjørelys, fjernlys, horn osv virker. Får spenning til motorcontroller også, men den blinker 3+2. Noe som etter litt forskning betyr "Main contactor welded".

Måler 72v på begge sidene av kontaktoren, så etter min oppfatning er den alltid er "på". Bakhjulene går bakover ett par runder før de stopper.
Her tror jeg rett og slett motorcontroller starter som normalt, før den registrerer "feilen" ved kontaktoren.

Noen som har noen innspill?
Er det så lett som å bytte hovedkontoren?

TheSmoBro

Jeg svarer på mitt egen inlegg til hjelp for andre.

Det viste seg å være så lett som å bytte dioden på hovedkontaktoren. Etter det gikk bilen som bare det :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA