Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mitsubishi kutter ut elbiler?

Startet av JorgenM, mandag 12. oktober 2020, klokken 08:33

« forrige - neste »

JorgenM

Leste jeg riktig eller er det journalisten som har misforstått kraftig her?

- Til samme avis uttaler en talsmann fra Mitsubishi at de hverken har økonomi eller kapasitet til å fortsette å investere i utvikling av elbiler.

https://pluss.nettavisen.no/na-er-det-slutt-for-stor-norsk-elbil-suksess/s/5-95-121867
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Motorwatt

Mitsubishi selges vel ikke lenger i Norge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Oddaa

Sitat fra: Motorwatt på mandag 12. oktober 2020, klokken 08:35
Mitsubishi selges vel ikke lenger i Norge.
Slik jeg forstår det er ikke den saken endelig avgjort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Motorwatt

Man kan vel fremdeles få kjøpt biler, men det er visstnok inntil lageret er tomt, og/ eller så lenge bilene kan klare de europeiske kravene til utslipp. Har du noen nye informasjoner?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Oddaa

2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorgenM

Dette handler da hverken om hybrider eller kun Norge/Europa. Sjekk link i 1. post før dere svarer ;)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Oddaa

Sitat fra: JorgenM på mandag 12. oktober 2020, klokken 11:07
Dette handler da hverken om hybrider eller kun Norge/Europa. Sjekk link i 1. post før dere svarer ;)
Skal vi se, nå stilte Motorwatt et litt videre spørsmål i sitt innlegg, og jeg besvarte det. Beklager om tråden din ble forstyrret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Daniel_0007

Nå trenger vel ikke Mitsubishi å utvikle sin egen elbil heller, de klarer nok fint å få til en avtale med enten nissan eller renault om å rebadge Aryia eller Renault sin kommende el suv.
Eller så blir de kjøpt opp eller sammenslått med noen andre.
Dette blir nok trenden fremover blant de gamle merkene, tipper Subaru, Suzuki er nok neste.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#9
Enig, Daniel :+1: :+1: Har lest at Mitsubishi skal vel komme med en rekke modeller på samme elbil-plattform som brukes av de tre selskapene i Nissan-Renault-Mitsubishi-alliansen. Har lest et sted at det skal ha over 10 elektriske modeller innen 5 eller 6 år. Men dette kan jo ha endret seg. Hvem vet.

Ja både Subaru og Suzuki vil slite fremover. De går vel sammen med noen andre merker.

RJK

Subaru og Suzuki er vel i realiteten "Toyota-avdelinger". Når Toyota kommer med batteribiler i stort omfang, vil nok og de to andre merkene komme etter med modeller basert på en eller annen Toyota-variant.


Mitsubishi er vel en av de såkalt "frie"merkene, som er deleid av to konsern med Mitsubishi i navnet, men har som nevnt av andre her inne, samarbeid med Nissan og Renault, og kan skaffe seg bilmodeller å lage egen variant av (kun kosmetiske endringer). Men det koster dem sikkert endel, så det er kanskje besparelse å ikke komme med noen biler nå. Men det er vel tvilsomt om de vil overlebe som bilprodusent om de ikke satser på elbiler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA