Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader på Aksdal

Startet av ovev, tirsdag 08. mai 2012, klokken 18:38

« forrige - neste »

ovev

Hurtiglader åpner på Aksdal i morgen i følge Haugesunds Avis.

http://www.h-avis.no/nyheter/apner-ladestasjon-1.7222987

Har en sentral beliggenhet i krysset mellom E39 og E134. Det gjør det enklere med handletur til Haugesund eller Stavanger for oss.

Skal være gratis i bruk de første 2 årene i følge avisen.


2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

erikf

Sinnsykt positivt! Med den i leirvik når den kommer også, blir det mulig å farte rundtom langs kysten mellom hordaland og rogaland bekymringsfritt!
Blir en spennende sommer med mange gode hurtigladenyheter virker det som. Minst to nye dukker opp i Bergen snarlig!
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

xzornixz

Jeg lada på den for en uke siden, så den funker i alle fall! :-) Var ikke klar over at den ikke var åpnet! :)

flux

Noen som vet om den fortsatt er til å stole på?

flux


BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

kvignes

Har foreløpib bare opplevd at den ikkje fungerte ein gong. Etter det har det vore tipp topp.
Leaf sidan mars 2012

Frank1970

Lynnedlsag har skapt problemer for hurtigladeren på Aksdal. Torsdag 4. oktober var den ute av drift, og det var uklart når den var tilbake i drift. Sjekk med Svein Aksdal på Haugaland Kraft dersom du er avhengig av den de nærmeste dagene. Oppdatering imøtes dersom noen vet noe

Hans Håvard Kvisle

Lagt inn varsel på hurtigladekartet, i NOBIL og på ladestasjoner.no.
Flott å få beskjed når den igjen er OK.
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Ser ut som den skal være i orden igjen, ifølge epost vi fikk:
Hurtigladestasjonen i Aksdal fungerte normalt igjen på lørdag 6. okt ca. kl 13  da vi var der.
Supert!
St.Hanshaugen

kvignes

Ute av funksjon då eg ankom 2350 i kveld. Har varsla Haugaland kraft.
Leaf sidan mars 2012

Hans Håvard Kvisle

Da stemmer i det minste status som angis her:
http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Det er en liten trøst at det på forhånd er mulig å vite at den ikke virker.
St.Hanshaugen

kvignes

Det er ei trøst, ja. Og nå ser det ut for at han er oppe og går igjen.
Leaf sidan mars 2012

kvignes

I går svikta denne ladaren meg for tredje gong på eit år. Sjølv om han var markert grøn, var fekk eg opp feilmelding på feilmelding. Ser at han framleis er grøn. Har andre vore der og lada i går/dag og fått liv i ladaren?
Leaf sidan mars 2012

Hans Håvard Kvisle

Vi mottar fortsatt beskjed fra ABB om at hurtigladeren på Aksdal er i drift og OK. Da må vi lade det lyse grønt, kan ikke gjøre noe annet. Men vi er så klart opptatt av å finne ut om informasjonen er korrekt eller ei.

Jeg har nå kikka på bruken i helga i Aksdal. Inntil søndag kveld var det mange som hadde fått lade de siste dagene. Ser innimellom at de har måtte starte opp ladinga 1-2 ganger før den kom i gang. Men seint på kvelden, sikkert da du var der, så gikk ikke dette lenger. Ei heller nå i morgentimene.

ladestasjoner.no er det kontaktinfo som vi har fått til NOBIL: Haugaland Kraft driftssentral 0521. Det er viktig at brukere som har problemer, tar kontakt med dem som drifter ladestasjonene. Står det noe kontaktinfo på laderen, evt til servicedesk ABB?
I alle fall, jeg tipser ABB nå om dette.

Takk skal du ha Kvignes for at du legger inn beskjed her.
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA