Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar tok fyr under lading

Startet av Rolf Gjerdsjø, søndag 11. oktober 2020, klokken 10:14

« forrige - neste »

nosi1202

Bra det ikke var brann, men det er jo ikke noe pluss at en bil som er fire dager gammel lekker kjølevæske eller?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Tafsern

Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 09:31
Bra det ikke var brann, men det er jo ikke noe pluss at en bil som er fire dager gammel lekker kjølevæske eller?

Ikke for å skremme deg, men alle bilmerker opplever problemer fra tid til annen, da spesielt nye bilmodeller. Det skjer med de beste, og de dårligste.

Roy Aasen

Går vel under rubrikken shit happens.
Samme kan skje med en JingJong GT eller en Mercedes for den del😊.

CorsoDante

Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 10:04
Går vel under rubrikken shit happens.
Samme kan skje med en JingJong GT eller en Mercedes for den del😊.

Det skjer systematisk med Hyundai Kona, hvert fall så lenge den befinner seg i Sør-Korea eller i USA...

https://www.caranddriver.com/news/a34317051/hyundai-kona-electric-recalled-korea/
TM3P "FSD"

Counterpointer

En gang er ingenting, to ganger kan være en tilfeldighet, tre ganger er et mønster.

Oppdater tråden når det har skjedd to ganger til

Mye røyk, lite ild foreløpig

Electric cars in Norway

Enig. Så lenge det ikke skjer flere ganger så betyr en gang lite. P. Taycan brant jo også en gang ned i Florida i en garasje.

Torpedo Ted

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:51
En gang er ingenting, to ganger kan være en tilfeldighet, tre ganger er et mønster.

Største problemet forløpig er at 80% av Norges befolkning nå har fått "bekreftet" at alle elbiler er brannbomber  ::)

Barrabas

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:51
En gang er ingenting, to ganger kan være en tilfeldighet, tre ganger er et mønster.

Oppdater tråden når det har skjedd to ganger til

Mye røyk, lite ild foreløpig

Endelig kan man si at uttrykket "ingen røyk uten ild" ikke alltid stemmer :D

Orbit

Vel, det var jo damp og ikke røyk i dette tilfellet.... ::)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


Counterpointer

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 23:22
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:51
En gang er ingenting, to ganger kan være en tilfeldighet, tre ganger er et mønster.

Største problemet forløpig er at 80% av Norges befolkning nå har fått "bekreftet" at alle elbiler er brannbomber  ::)
Det trodde de i så fall i utgangspunktet Confirmation bias er kjent fenomen.

Jeg tror at denne fordommen er langt fra borte, men den svekkes stadig. 80% er alt for høyt imho.

Counterpointer

Sitat fra: Orbit på onsdag 14. oktober 2020, klokken 00:13
Vel, det var jo damp og ikke røyk i dette tilfellet.... ::)
Ingen damp uten varme, har liksom ikke samme svung

Barrabas

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 14. oktober 2020, klokken 23:30
Sitat fra: Orbit på onsdag 14. oktober 2020, klokken 00:13
Vel, det var jo damp og ikke røyk i dette tilfellet.... ::)
Ingen damp uten varme, har liksom ikke samme svung

Nå er det nå slik at glycol (kjølevæske) baserte røykmaskiner ikke heter dampmaskiner som vi vet er noe helt annet... ;)

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 14. oktober 2020, klokken 23:03
Da er dette avklart :+1: :+1:

Politi beklager :police: :police:

https://www.elbil24.no/nyheter/polestar-nekter-for-brann---politiet-beklager/72946020

En feil er feil uansett. Hvordan feilen kunne oppstå  er viktig å få avklart. Kunden er vel uten bilen ennå antar jeg. Brann eller ikke brann betyr således ikke noen praktisk forskjell. Det er mer det at brann oppleves mer dramatisk,men en 4 dager gammel bil bør ikke ha feil som gir driftstans i mine øyne.

Orbit

Sitat fra: Barrabas på onsdag 14. oktober 2020, klokken 23:54
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 14. oktober 2020, klokken 23:30
Sitat fra: Orbit på onsdag 14. oktober 2020, klokken 00:13
Vel, det var jo damp og ikke røyk i dette tilfellet.... ::)
Ingen damp uten varme, har liksom ikke samme svung

Nå er det nå slik at glycol (kjølevæske) baserte røykmaskiner ikke heter dampmaskiner som vi vet er noe helt annet... ;)
Ja, og det er bedre å kalle dem tåkemaskiner, da de ikke lager røyk! :laugh:

Sitat fra: https://no.wikipedia.org/wiki/R%C3%B8ykmaskinRøykmaskin (også kalt tåkemaskin) er et apparat som sender ut en tett damp som ligner på røyk eller tåke.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA