Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterdekk - felg/dekk pakke

Startet av Bjoris, fredag 09. oktober 2020, klokken 09:29

« forrige - neste »

Roy Aasen

I den digitale norgespremieren ble det sagt at det er ett godt utvalg at felger fom 18" tom 21"

https://www.dropbox.com/s/ae0fu89e42xmdog/2020-11-28%2019.53.46.mp4?dl=0

Bjoris

Ingen som har funnet gode tilbud fra 3. partsleverandører? Om sort kommer på både sommer og vinter frister det litt å kjøpe fra VW

Electric cars in Norway

#62
Bjoris: sjekket megahjul.no? På  kalbakken i groruddalen og et sted nede mot sverige mener jeg det var..... de har det meste...

Bjoris

For noen uker siden fikk jeg til slutt pris på bare dekk, 12.000 på ContiViking7. Tror bare jeg tar fra vw, gidder ikke å styre i januar med å få lagt opp ved henting etc når det ikke ser ut til å vræe noe stor forskjell om en ønsker kvalitetsdekk.

Det jeg ikke forstår er dere som skriver at du får sorte dekk på sommer også om du bestiller sorte på vinter`?

Det erjo lanseringsfelger på alle så kan ikke forstå dette, må være at noen mener disse er sorte kanskje...


Electric cars in Norway


ID4

Sitat fra: Bjoris på søndag 29. november 2020, klokken 19:59
For noen uker siden fikk jeg til slutt pris på bare dekk, 12.000 på ContiViking7. Tror bare jeg tar fra vw, gidder ikke å styre i januar med å få lagt opp ved henting etc når det ikke ser ut til å vræe noe stor forskjell om en ønsker kvalitetsdekk.

Det jeg ikke forstår er dere som skriver at du får sorte dekk på sommer også om du bestiller sorte på vinter`?

Det erjo lanseringsfelger på alle så kan ikke forstå dette, må være at noen mener disse er sorte kanskje...

Jeg fikk med vinterdekk og felg i prisen. Om jeg ønsket sort felg så måtte jeg betale noe mellomlegg da de bare finnes på 20" (som er noe dyrere).

Bjoris

Sitat fra: HelEl på mandag 30. november 2020, klokken 11:17
Sitat fra: Bjoris på søndag 29. november 2020, klokken 19:59
For noen uker siden fikk jeg til slutt pris på bare dekk, 12.000 på ContiViking7. Tror bare jeg tar fra vw, gidder ikke å styre i januar med å få lagt opp ved henting etc når det ikke ser ut til å vræe noe stor forskjell om en ønsker kvalitetsdekk.

Det jeg ikke forstår er dere som skriver at du får sorte dekk på sommer også om du bestiller sorte på vinter`?

Det erjo lanseringsfelger på alle så kan ikke forstå dette, må være at noen mener disse er sorte kanskje...

Jeg fikk med vinterdekk og felg i prisen. Om jeg ønsket sort felg så måtte jeg betale noe mellomlegg da de bare finnes på 20" (som er noe dyrere).

Med storkunderabatt så måtte jeg betale full pris for vinterhjul. Ser det blir ganske likt som å få med vinterhjul i prisen

ENTO

Vurderer id4. Når det gjelder felg utenom Møller så sjekk MAK felger. Kjøpte mørke grå/sorte MAK Wolf 17'' til min T-roc som vinterfelg. Veldig snertne felger. Har ikke sjekket om de leverer 19/20'' for ev. id4.

Morten80

Ifm kontrakt inngåelse har Møller gitt meg følgende alternativ for vinterdekk.
19» Pirelli u.pigg VW Loen Sølv 9900kr
20» Nokian U Pigg VW Loen Sort 13000kr

I bytte mot at de tar bort 3 års serviceavtale som inngår som kampanje nå.
Den har vel verdi 7500kr?!?

Hva tenker dere om dette?
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

Rexen

Sitat fra: Morten80 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:56
Ifm kontrakt inngåelse har Møller gitt meg følgende alternativ for vinterdekk.
19» Pirelli u.pigg VW Loen Sølv 9900kr
20» Nokian U Pigg VW Loen Sort 13000kr

I bytte mot at de tar bort 3 års serviceavtale som inngår som kampanje nå.
Den har vel verdi 7500kr?!?

Hva tenker dere om dette?
Min selger fortalte at de hadde regnet på servicen; 3 års serviceavtale til kr. 7500 ble dyrere enn om man betalte de periodiske servicene når de kommer. Dette forutsette da at prisene på service holder seg i årene so kommer.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Morten80

Takk. Nå er det vel også slik at nye vinterdekk som kommer med bilen er momsfritt. Så lenge det bestilles med bilen. Så da er det jo egentlig en grei deal. Tror jeg går for de sorte 20» dekkene med Nokia hakkapelliitta.
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

LMOR

Sitat fra: Morten80 på fredag 21. mai 2021, klokken 14:01
Takk. Nå er det vel også slik at nye vinterdekk som kommer med bilen er momsfritt. Så lenge det bestilles med bilen. Så da er det jo egentlig en grei deal. Tror jeg går for de sorte 20» dekkene med Nokia hakkapelliitta.
Ville også helst hatt dem, men maks rekkevidde er viktig om vinteren, så da blir det litt styggere 19"
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ID4

Sitat fra: Morten80 på fredag 21. mai 2021, klokken 14:01
Takk. Nå er det vel også slik at nye vinterdekk som kommer med bilen er momsfritt. Så lenge det bestilles med bilen. Så da er det jo egentlig en grei deal. Tror jeg går for de sorte 20» dekkene med Nokia hakkapelliitta.

Se på prisen du betaler, og ikke om det er uten mva. Kan være uten mva og fortsatt dyrt.

Morten80

Sitat fra: LMOR på fredag 21. mai 2021, klokken 15:22
Ville også helst hatt dem, men maks rekkevidde er viktig om vinteren, så da blir det litt styggere 19"

Er det seriøst så stor differanse på de 2 størrelsene? Noen faktiske verdier som eksisterer?

Sitat fra: HelEl på fredag 21. mai 2021, klokken 15:58

Se på prisen du betaler, og ikke om det er uten mva. Kan være uten mva og fortsatt dyrt.

Ja, differansen på 3.000kr synes jeg var minimal. Og jeg har bedre erfaring med Nokian en Pirelli. Og 13.000kr i faktisk pris synes jeg var helt greit for nye felger og dekk.

Nå er jeg mer i tvil på om jeg burde bytte til 19 pga rekkevidde.  :'(
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

Rexen

Nokian og Pirelli kommer tilnærmet likt ut i denne testen https://motor.no/tester/motors-store-test-av-vinterdekk-2020/181924.
19" har bedre komfort og litt mindre rullemotstand. I tillegg er de litt billigere neste gang man skal skifte dekk.
GTX levers som standard med 20" sommerdekk med mulighet til oppgradering til 21" "Narvik". Jeg har forespurt selger om å få byttet til 19" dekk da de gir bedre komfort. Klarer ikke å se at bilen taper seg noe i utseende på det ???
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA