Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slutt på fantom-bremsing?

Startet av kodax, torsdag 08. oktober 2020, klokken 23:24

« forrige - neste »

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Må vel være første gang EM har innrømmet at fantombremsingene har vært virkelige?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

#2
Iflg. den siste meldingen ifra Elon så skal fantombremsing være en saga blott... med utrullingen av 2020.40.3 (= siste utbredte utrulling):
Sitat...that it should be fixed in the latest wide release.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

trykkertor


geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Motorwatt

Sitat fra: geirci2 på torsdag 08. oktober 2020, klokken 23:58
Iflg. den siste meldingen ifra Elon så skal fantombremsing være en saga blott... med utrullingen av 2020.40.3 (= siste utbredte utrulling):
Sitat...that it should be fixed in the latest wide release.
Leste du den første posten i tråden?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

#6
Ja, og jeg leste den som at fantombremsingen var fixet i den siste utbredte utrullingen = 2020.40.3.
Kanskje Elon mente den neste utbredte/store utrullingen?
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stig-Arne

Kommer jo ann på, om det er i forbindelse med lesing av skilt, eller at den nå faktisk skjønner at det å møte en stor bil i en venstresving ikke alltid er krise.

Sistnevnte er den desidert største årsaken til fantom bremsinger på min bil.

jorgror

Tror ikke Elon sikter til bremsing ved møte av store biler på trange veier. Når du aktiverer autopilot første gang står det at den kun er til bruk på motorveier med midtdeler.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Stig-Arne

Sitat fra: jorgror på fredag 09. oktober 2020, klokken 10:14
Tror ikke Elon sikter til bremsing ved møte av store biler på trange veier. Når du aktiverer autopilot første gang står det at den kun er til bruk på motorveier med midtdeler.

Problemet er ikke på autopilot. Men ved bruk av cruice controll. AP bruker jeg svært sjeldent.

kodax

Jeg tipper Elon sikter til den forbedrede skiltlesingen som er i siste versjon, og at den (kanskje kombinert med oppdaterte databaser) kanskje ikke lenger gjør at bilen bremser ned pga annen fartsgrenser på kryssende broer/veier over bakken når man kjører i tunnel.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Hjalp ikke mye for meg i dag. Kjører jevnlig E18 Oslo-Vestfold. Ved Grelland ved slutten på tunell sydover har den alltid bremset fra 110-120 til 80-90. Det gjorde den også nå. MEN i tillegg fikk jeg 3 andre oppbremsinger på steder det aldri har vært noe problem tidligere. Har 2020.40.3.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

#13
Sitat fra: geirci2 på torsdag 08. oktober 2020, klokken 23:58
Iflg. den siste meldingen ifra Elon så skal fantombremsing være en saga blott... med utrullingen av 2020.40.3 (= siste utbredte utrulling):
Sitat...that it should be fixed in the latest wide release.
Musk svarer på en post om Waymo og forklarer dette om Teslas løsning: The latest build is capable of zero intervention drives. Will release limited beta in a few weeks.
Deretter får han spørsmålet om phantom braking (knyttet til denne Limited beta), og presiserer: Meant to say that it should be fixed in the latest wide release. Won't need to wait for FSD. Altså en versjon som ikke er sluppet enda, men at det blir løst før full selvkjøring slippes.
Det er altså ikke snakk om at ghost braking er løst i 2020.40.3, men i en intern "build" og at det kommer i en "beta release" som slippes snart.
https://twitter.com/elonmusk/status/1314265240268402691
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Slettet, da jeg ser poenget ditt (men er ikke helt sikker)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA