Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sminke speil - knust

Startet av ReDeR, onsdag 07. oktober 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

ReDeR

Well, ikke forsøk dette. Kjør passasjer sete langt frem for å rengjøre i baksetet; hodestøtten treffer sminkespeilet og krakk! Knust :-)

Har sendt Tesla en service forespørsel med bilder, spennende å høre hva de sier :-) Se vedlegg.

ReDeR

ReDeR

Sitat fra: ReDeR på onsdag 07. oktober 2020, klokken 13:12
Well, ikke forsøk dette. Kjør passasjer sete langt frem for å rengjøre i baksetet; hodestøtten treffer sminkespeilet og krakk! Knust :-)

Har sendt Tesla en service forespørsel med bilder, spennende å høre hva de sier :-) Se vedlegg.
ReDeR

Ingeniøren

Føyer seg vel inn i rekken av ting som ikke er så gjennomtenkt på dette merket....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øyvind.h

Lite gjennomtenkte løsninger finner en på alle merker. Noen har flere enn andre.
Må si jeg aldri har testet å kjøre seteryggen rett opp og så tilte setet fremover og oppover på noen bil noen gang. Kjører gjerne setet helt frem, men ikke med seteryggen pekende oppover/forover.
Derimot har jeg konstatert at de fleste/alle biler tillater å legge seteryggen så langt bakover at den presser hardt mot baksetet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lynkjapp

Jeg hadde en SAAB 96 en gang hvor skinnene til førersetet var litt trege, så da jeg skulle hjelpe en passasjer ut av baksetet så holdt jeg setet felt og ba passasjeren om å dytte med beina slik at setet skulle skli fremover. "Det går tregt." "Dytt hardere!" Krakk, knus... Resultat, en fantastisk fotballstor rose i frontruten der hodestøtten tok i, akkurat midt i førers synsfelt. :)

Så Tesla er ikke alene om denne konstruksjonsblemmen.

Daniel_0007

Er nok rimeligere å bytte dette sjøl, tviler på man får byttet kun speilet er nok limt på.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=761&dnr=128682
Model 3 2019 LR Rwd

ryback

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 07. oktober 2020, klokken 22:04
Er nok rimeligere å bytte dette sjøl, tviler på man får byttet kun speilet er nok limt på.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=761&dnr=128682

Ut i fra bildene må da trådstarter velge mellom knust speil eller møkkete solskjerm. Jeg ville valgt knust speil.

ladov

Kjøp nytt speil og lim det på *utsiden* av det knuste. Tilpass etter behov. ;)

(mulig det bør være tynt...)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

RJK

Sitat fra: ryback på torsdag 08. oktober 2020, klokken 09:06
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 07. oktober 2020, klokken 22:04
Er nok rimeligere å bytte dette sjøl, tviler på man får byttet kun speilet er nok limt på.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=761&dnr=128682

Ut i fra bildene må da trådstarter velge mellom knust speil eller møkkete solskjerm. Jeg ville valgt knust speil.


Ja, det sikkert helt umulig å rense, og få det hvitt og fint igjen.


Eller...!?!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

trykkertor

For alt vi vet koster delen under 1000-lappen ny fra Tesla......

Ingeniøren

Hva søren skal man med sminkespeil. Dama får heller ta med et i veska...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RJK

Funker fint til å følge med passasjeren bak en selv, f.eks. Kjekt om vedkommende er et flott eksemplar av det motsatte kjønn, eller er en av ungene.


Og når det nå er der, at på til med lys, så er det jo greit å kunne sjekke sveisen før man forlater bilen og skal på besøk til andre.


Så femi at jeg må ta med speil en veske, blir jeg aldri. Ikke at jeg vil ha meg veske heller. Gymbag, handlenett, weekendbag og kofferter, samt PC-veske og pc-ryggsekk har jeg, samt sykkelvesker.


Og om det skulle være "krise", så kan man bruke mobilkamera i selfie-setting og benytte skjermen om det skulle oppstå mer prekære behov.


Skal dog ikke påstå det blir brukt spesielt ofte, men setter da pris på at det er der om man skulle føle et behov for det. Og da er det kjekt at det er helt og fint.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA