Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y vs Ford Mustang Mach-E

Startet av BWV10, tirsdag 06. oktober 2020, klokken 10:24

« forrige - neste »

RJK

Ford vil vel ha en OK avtale med Ionity siden de er partnere der, så det største ankepunktet er vel mangelen av taklast, og med lite trekkvekt på tilhengerfestet. Bare 250 kg mer på TM3, men 850 kg mer på TMY.


På den annen side, har man bare B og ikke B96 eller BE, så hadde man vel ikke fått særlig mye mere med seg pga at bilen i liket med TMY og TMX og andre elbiler, er ganske tunge.


Men den er lekker å se på, ihvertfall ut fra bildene, så skjønner godt at den frister.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Thomas Parsli

Sitat fra: marium@gmx.net på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 10:24
Hei alle sammen,

hva syns dere om den nye Ford Mustang Mach-E som ble presentert for ikke lenge siden?
Man får en SUV med 610km rekkevide og alt utstyr for 513kr, altså billigere enn Model Y uten FSD og med kun inkludert utstyr og mindre rekkevide.

Er spent på diskusjonen!

Pris:
Bilene er ganske like i pris når du sammenligner AWD-modeller med tilsvarende tilbehør.
(Det skiller tusenlapper, men ikke mange titalls tusen)

Rekkevidde:
Ford oppgir "up to 600 km" basert på beregninger, ikke en gjennomført WLTP-test.
Men Ford Norge kjørte 484km Oslo-Trondheim med AWD-modellen og hadde 14% igjen, noe som tilsier 570km (https://www.youtube.com/watch?v=Lh3zrTgwcaE).
Det er rimelig at Ford Mustang Mach-E har bedre rekkevidde når bilen har 25% større batteripakke enn Model Y.

Eneste nedsidene jeg ser med Ford Mustang Mach-E er kun 5-seter og at lading er begrenset til 150kW :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

advale

#33
Sitat fra: OleBrummen på onsdag 07. oktober 2020, klokken 22:24
Personlig liker jeg looken på Mustang bedre. Men, stort minus med mangel på taklast på en bil som allerede ikke helt imponerer med bagasjerommet.

Hvor har du fra at bagasjerommet er under par? Teslabjørn greide å skvise like mange antall banana-bokser på Mach-E som e-Tron og TMX 6 seter.

For folk som vil skille seg litt ut og ha en kulere bildesign vil jeg si Mach-E går klar. Alle Tesla'er er laget primært for å få mest rekkevidde så utseendemessig mangler det sjarm siden alt skal være så "glatt" og aeorodynamisk som mulig.

Men etter mye testing og kjøring gir Tesla-bjørn tommelen opp for Mach-E og gir highly-recommended fordi den scorer høyt på alle parameterne. Spesielt lydisolering er viktig for mange, og der scorer Mach-E høyt. Bare se på antall e-Tron som har blitt solgt.

MyMuffin

Er det noen som vet bredde på andre rad i model y?

Ser Mach E er oppgitt til hele 142cm - dette er ikke så dumt for oss med tre barnestoler og lite ønske om 7-seter (stjeler så mye bagasjeplass)

Målte 130cm i vår model 3..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA