Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slutt for trillingene

Startet av automat, mandag 05. oktober 2020, klokken 23:43

« forrige - neste »

automat

I følge Motor slutter produksjonen innen mars 2021.

Mitsubishi i-MiEV ut av produksjon:
«Vi har ikke økonomi til å investere i elbiler»

https://motor.no/elbil-elektrisk-i-miev/vi-har-ikke-okonomi-til-a-investere-i-elbiler/175333
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

emagic

Trist, men det er jo ikke mange bilmodeller som er tilnærmet uendret som elbil i over 10 år.  Og spesielt med tanke på at bilen jo i motsetning til hva mange tror ikke er designet som en elbil, men ble lansert i 2006 med en 0,66liter turbodiesel...

Den er jo også en av de få "Kei cars" som har funnet veien til Norge, eneste andre jeg kan komme på i farten er Suzuki WagonR.  Jeg er 188 høy og kan faktisk sitte i baksetet bak meg selv, og med en av de høyeste og beste baksetenakkestøttene jeg har vært borti :-)

Jeg er fremdeles veldig glad i min selv om det begynner å bli merkbart kortere rekkevidde på den.  I mars har jeg hatt den i 10 år !

-emagic

automat

Vår iOn forsvant ut i fjor, etter 5 år og 70.000 kilometers tjeneste. Og ingen i familien savner den. Særlig ikke motorveietappene. Eller pleddet over beina om vinteren. Men den var et riktig kjøp i 2014.

Det er en tid for alt. Trillingene er historisk sett en viktig elbil. Men tiden har nok gått  i fra den.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

engolf

Jag tycker att de kunde ge bilen nytt liv med lite kraftigare bateri, och med räckvidd på mellan 200-300 km hade den säkert blivit populär igen.

Amatøren

@engolf: 👍

VAG klarte jo det med e-up! og laget EV trIlling av den. Til og med har de bedre rekkevidde enn e-Golf.

Da burde disse trillinger til Mitsubishi, Peugeot og Citroën kunne blitt de ultimate bybilene som også da kunne brukes på lengre avstikkere i ny og ne.

Med større batteri gir jo det også mer strøm til varme på kalde dager.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA