Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbakekalling? Brudd i oppeng foran model S 2015-2016

Startet av rovervest, mandag 05. oktober 2020, klokken 12:57

« forrige - neste »

rovervest

Ser med gru på denne artikkelen om brudd i oppheng foran på Model S. https://www.autoevolution.com/news/tesla-model-s-owner-reports-broken-suspension-at-high-speed-hes-not-alone-149632.html

Jeg har tidligere opplevd det samme, men i lav hastighet. Fikk dekket på garanti, men stusser på at dette kan skje igjen. Tesla burde som en seriøs aktør tilbakekalle biler og bytte disse stagene før noen blir drept på grunn av dette. Kjenner til at det er SB på stag bak på eldre biler, men min sen 2015 s70d tror jeg ikke hadde noe SB, og i alle fall ikke på oppheng foran. Kjører fremdeles Tesla, men hadde håpet at de tok slike ting mer seriøst.

daktari

Enig, jeg har også stusset over at de ikke tar en tilbakekalling på denne feilen. Å innrømme at en underleverandør har en litt for svak del må da være enklere enn å stadig få forbanna enkeltkunder i media?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

offpist

Det er altså denne delen som ryker.

Ikke nedre bærearm men Tesla kaller den "FORE LINK ASSY" i delelisten.

Jeg byttet nylig både ytre styreledd og nedre bærearm på kona sin Model S som har gått over 250 000 km, men akkurat det leddet så tilsynelatende ok ut.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Muffinman

Caster eller thrustarm dette. Eksentrisk justering på innerste foring. Bærer ikke vekten av bilen.

rovervest

Kan det tenkes at Tesla byttet leverandør på disse delene når 70D og 85D kom i 2015? Ser ikke mange classic biler som har dette problemet foran. Uansett er det uforståelig at de ikke tilbake kaller biler som kan ha dette problemet. Virker jo litt som de unngår en hver tilbakekalling for ikke å havne i media. For min del tenker jeg at når ett bilmerke tilbakekaller så tar de ansvar og rydder opp, og det setter jeg pris på.

rovervest

https://insideevs.com/news/447593/tesla-suspension-issues-owners-true-stories/

Her er jo faktisk svaret, Tesla har en SB på dette, men å kalle inn biler for å ta tak i dette gjør de ikke. Og min bil ble levert november 2015, så problemet gjelder flere biler enn det som SB omfatter.

Polestar

2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

rovervest

SB er sevice bulletin, intern notat hos Tesla som beskriver typisk en reklamasjon eller kjent svakhet.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10110741-9999.pdf

daktari

Dette var foran ja. Er det ikke vanligst at det er bakhjulet som knekker? Samme type del?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA