Vi har også venner som MÅ prøvekjøre før kjøp. Det er forståelig, for mange er dette en stor investering som de skal ha i mange år, ikke alle som tenker som mange her på forumet at en bare kan selge om den ikke stod til forventningene
Det er synd for de går nok glipp av 1ST, men ingen vet hvor mye eller om denne i det hele tatt er verd mer enn de som kommer etter, så jeg har ikke pushet noen på denne utgaven. Interessant at noen har fått bekreftet at de kan trekke seg etter prøvetur! Skal nevne det for de av vår venner som er mest opptatt av dette!
Jeg er helt overbevist om at denne bilen blir et hitt, den ticker så mange bokser at det er helt umulig at den ikke blir en bil svært mange vil ha. Hvis en tenker på alle som kjører rundt i TM3, en sedan. Jeg tror salget av den ville vært ekstremt mye lavere om den kom ut samtidig med ID4, Enyaq e’Mach, XC40.
Mange har valgt biler som ikke er innertier bare for at de ville ha elbil. Nå drar det seg til skikkelig, ikke rart at Tesla hiver seg rundt og vil levere Y fra Kina til Europa. De ser at disse nye vil ta nært alt salg fra TM3.
TMY vil nok selge veldig bra, men jeg tror vi står over, tross god pris pr i dag (491). Det er så mye som spesielt for fruen trigger mer med ID4, designet er spesielt på TMY, det er også ett problem at «slitasjen» på designet er stor allerede lenge før den kommer, den er svært lik TM3 og når jeg ser den så virker den rett og slett litt gml modig allerede. Sikkert mange som er uenig, men slik tenker vi. Så kommer rammeløse vindu, noe dritt, dårlige viskere, merkelige dørhåndtak, midtstilt skjerm, ikke oppvarmet ratt, antakelig mye veistøy ifht ID4. Ja, så har TMY mye annet som ikke ID4 har, men jeg tror mange nå ser at tiden er inne for en elbil som bilnr. 1 og dermed er det god plass til alle som kommer, selv om de nå kommer i store volum.
Summasummarum tror jeg risken med denne bilen er utrolig liten, vi kjøper derfor RWD nå i trygg forvissing om at det nok går ann å bytte seg opp til AWD ID4 eller Enyaq når disse kommer, kaaaanskje TMY fortsatt, men tror ikke fruen er der lengre, aks og ladefart betyr nada for henne. Overnevnte samt svært mye bedre svingradius og ikke minst skiluke samt litt mindre bredde og lengde samtidig som mer enn stor nok gjør nok at vi falt av Tesla bølgen...