Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøredata i Tesla , hvorfor viser den ikke mer?

Startet av Dag_Erik, søndag 04. oktober 2020, klokken 22:31

« forrige - neste »

Dag_Erik

Hei,
dette må ha vært tatt opp før, men jeg klarte ikke å finne noe godt ved søk. Jeg har hatt en model 3 i underkant av et år nå, og vært på noen langturer.
Mulig jeg er over gjennomsnittet opptatt av statistikk, men når man kjører en 45 mils tur med små barn, er det interessant å se hvor mye av tiden det tok fra a til b, var faktisk kjøretid.  Og i tillegg gjennomsnitts hastighet, på en strekning som stadig utbedres (E6 gudbrandsdalen). Dette hadde jo min gamle fossilbil, og Leafen vår viser også dette.
Teslaen viser total distanse, snittforbruk og totalt strømforbruk for turen. Den eneste visningen som viser tid, er den telleren som resettes hver gang man går fra P til D. Er det noe grunn til at det er slik, eller er det noe bare jeg har misforstått?

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Motorwatt

Da bør du prøve Teslafi! Da får du alt du vil ha av statistikk. Koster litt, da.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Google maps har noe som heter timeline. det er helt gratis.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

turfsurf

Kan anbefale Teslamate. Da slipper du å gi andre tilgang til kontoen din og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Kjører også Teslamate på en Raspberry Pi, men synes det er vel mange skjermbilder å forholde seg til (14-15 stk.). Teslafi kan bruke token, så sikkerheten der er ivaretatt. Men lekre grafer i Teslamate, da. Savner Schedule og muligheten til å styre funksjoner i bilen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Er det forresten noen her som har bra kunnskap på Teslamate og Docker. Enkelt å sette opp på en Raspberry, men trenger mere plass så jeg har begynt å kjøre den parallelt på en Mac Mini. Jeg vil avslutte Teslafi-abonnementet, men ikke før jeg har konvertert data. Det har for såvidt vært grei skuring, men får en feilmelding halvveis i innlesigen som gjør at det stopper opp. Med manglende kunnskap på Linux vet jeg ikke hvordan jeg kan slette bare data slik at jeg kan teste innlesing på nytt. Noen tips?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Bruker selv teslamate, og kjører flere containere i docker her. Hva sier feilmeldingen?

Hvis du setter det opp som docker-compose kan du forhåndsdefinere hvilket volume som skal mountes i den aktuelle containeren, ser du noe data der kan det muligens slettes.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Import fra Teslafi skjer ved å eksporter .cvs filer. Én fil pr. mnd. Disse legges i import-mappen i Teslamate. Restart, og de dukker opp i startbildet, hvorfra de lastes inn. Den er litt sært fordi alt må lastes ned samtidig, og i rekkefølge, Midt under innlastingen stopper det opp uten noen feilmelding annet enn et rødt merke på de filene som ikke ble lastet inn. De som kom med er fullt synbare i Teslamate, men det er nå et hull på ett år (2020).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

På generelt grunnlag... Hvis du har kopiert fra ett filsystem til et annet kan rettighetene til en fil ha endret seg, litt avhengig av hva slags medium/filsystem du brukte til å kopiere. Jeg regner med at de eksporterte filene dine er CSV. Kan du sjekke rettighetene på de aktuelle filene som er kopiert over til Teslamate?

Fyr opp Terminal og skriv i aktuell mappe der filene dine ligger:

ls -l filnavn.csv

Hva er output?

Jeg legger til grunn at du må ha skriverettigheter til denne filen siden den skal importeres til Teslamate, men mulig dette ikke er nødvendig...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Saken er at importen virker. Jeg får konvertert 21 CVS-filer som dukker nydelig opp i Teslamate. Men de resterende 12 filene kommer ikke inn, og importrutinen merker disse filene med et rødt tegn. Jeg vil gjerne sjekke om det kan være noe grums i filene, for så å lese inn på nytt. Men da må jeg først "tømme" de eksisterende dataen, og jeg aner ikke hvordan eller hvor de befinner seg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Da løste det seg. Den enkleste måten å fjerne data på var å kjøre "Factory reset" på Docker. Det var filen fra januar 2020 som var tom som skapte problemet. Nå er det i iallfall greit, og da blir det farvel til Teslafi. Har ikke noe vondt å si om den, men er bare lysten på noe nytt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA