Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering av sideskjørt

Startet av tgmachine, mandag 28. september 2020, klokken 12:24

« forrige - neste »

tgmachine

Hei,


Jeg har montert skvettlapper fra https://evmudflaps.com/a/l/en/ , for en god stund siden, da jeg ble oppmerksom på steinsprut foran begge hjulbrønner bak var det problem på Model3.

Har ikke sett noe nevneverdig steinsprut etter det, men jeg ser at mange selger slike rockerpanel/sideskjørt beskyttelsesfilm som beskytter rocker panel og sideskjørt og litt oppover dørene foran og bak til kanten på dørene som går litt ut:

https://www.rvinyl.com/Tesla-Model-3-2018-2019-3M-Paint-Protection-Rocker-Kit.html

Er det noen som har montert disse? Eller skal egentlig sånne skvettlapper beskytte mot all steinsprut langs sidene? Vanskelig å måle, men hører jo når jeg kjører litt over småstein, men tror det treffer skvettlappene. Når man har elbil er det jo ingen annen lyd, så høres vel værre ut enn det det er?  :laugh:


-tgmachine

RuneW

Kunne godt ha tenkt meg slik film selv (selv om jeg har skvettlapper), men har dessverre for mange tommeltotter til å få på noe slikt pent.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Finnes utall med firmaer som driver med slikt.

Tesla_noob

Er det noen firmaer på Østlandet du kan anbefale? :)

Kartelaven

Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 01. oktober 2020, klokken 07:54
Er det noen firmaer på Østlandet du kan anbefale? :)

Jeg har helfoliert med STEK hos Merhebia i Drammen. De er flinke og serviceminded om det skulle være noe.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

MyMuffin

Sitat fra: Kartelaven på torsdag 01. oktober 2020, klokken 13:25
Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 01. oktober 2020, klokken 07:54
Er det noen firmaer på Østlandet du kan anbefale? :)

Jeg har helfoliert med STEK hos Merhebia i Drammen. De er flinke og serviceminded om det skulle være noe.

Støtter denne! God erfaring med STEK dynoshield hos Merherbia Finest i Drammen.
Ett år siden jeg fikk bilen delfoliert (full front plus utsatte steder).

Ser fortsatt ut som ny :)






2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Tesla_noob

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 01. oktober 2020, klokken 17:12
Sitat fra: Kartelaven på torsdag 01. oktober 2020, klokken 13:25
Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 01. oktober 2020, klokken 07:54
Er det noen firmaer på Østlandet du kan anbefale? :)

Jeg har helfoliert med STEK hos Merhebia i Drammen. De er flinke og serviceminded om det skulle være noe.

Støtter denne! God erfaring med STEK dynoshield hos Merherbia Finest i Drammen.
Ett år siden jeg fikk bilen delfoliert (full front plus utsatte steder).

Ser fortsatt ut som ny :)

Takk for tips!

Er det lov å spørre hvor mye det kostet å delfoliere og foliere utsatte steder? :)

Counterpointer

Grand Autodesign på Gjelleråsen er også flinke.

Mange skryter av Black Diamond på Stovner, de er litt rimeligere med det det innebærer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA