Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader ved Nesbyen Auto

Startet av EspenT, tirsdag 29. september 2020, klokken 21:50

« forrige - neste »

EspenT

Ser mange ladekart har 2x  150kw ladere ved Nesbyen Auto. Ingen viser hvilke operatør det er eller hva det koster. Er det noen som vet noe om denne?

RJK

Ser ut som denne er eid av Nesbyen Auto selv, og ingen av kjedene. De har søkt om tilskudd på 100 000,- for merkostnader til å gjøre det mulig å tilby besøkende/forbipasserende betalingsløsning, så tipper det er kortautomat på laderne.


Kudos til eieren for å to nesten all kostnaden på rundt 700 000,- selv, for å tilby dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

Dette er en forhandler tilknyttet Møller-gruppen. Normalt er laderne deres tilgjengelige i app'en "DEFA cloudcharge". Akkurat her, kommer det bare opp 4x 22 kW AC-ladere (til 40 kr/time). Det kan være at DC-laderne ikke er tilgjengelig for allmen bruk. Jeg kjenner i alle fall til andre forhandlere som har plassert DC-laderne inne på lukket område, mest sannsynlig for å kunne bruke de selv i forbindelse med utlevering eller service på biler.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RJK

Jeg leste søknadspapirene til kommunen., men så ikke ut som det stod noe om hva resultatet ble. Nesbyen har ikke særlig til tilbud, så det er faktisk ønske om å tilby dette til fordel for Nesbyen kommune.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

EspenT

Da får vi se om det blir til st jeg kjører innom å sjekker. Skal opp på fjellet mellom Nesbyen og Bagn. Så kan hende jeg kjører på andre siden av fjellet også.

Homecast

Denne ligger i CloudCharge Appen til DEFA

trykk på 2 tallet så "hopper" den mellom kontaktpunktene som er AC lading og DC lading.
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

RJK

Fasan, nok en app man må vurdere å registrere seg mot... :(
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

espenri

Denne er nok ikke ment kun for bruk ved utlevering av biler slik det hintes om ovenfor. Det står skilt langs veien (til forskjell fra andre tilbydere) "Vi har 150kw ladere" ellerno slikt.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

goggo

Sitat fra: RJK på torsdag 01. oktober 2020, klokken 16:18
Fasan, nok en app man må vurdere å registrere seg mot... :(

Denne CloudCharge  APPen ser ut til å ta over etter den gamle "Lade i Norge" løsningen.
Den har mange fornuftig prisede AC ladestasjoner rundt omkring i landet, pluss en del DC ladere som står hos bilforhandlere.

Ser ut som en grei APP å ha, den kan også knyttes til et valgfritt RFID kort.  :)

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA