Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading. Etron og Easee ldeboks

Startet av LED, lørdag 03. oktober 2020, klokken 19:33

« forrige - neste »

LED

Hei, har en ny Audi e-tron og kjøpte en Easee ladeboks
Har problemer med at når den når 80% så skrur lader seg av og bli lampen går over i slukket modus ( dette er vel riktig ? )
Men så går det 2 minutter så starter laderen og bilen går over i grønn.
Etter 2 minutter til går lampen ogjen over i slukket modus..og sånn fortsetter det til jeg tar ut laderen.
Dette resulterer i 70-80 meldinger om at bilen er ferdigladet i løpet av en natt 😊
Noen ide på hva dette kan være?
Verken forhandler av bil eller lader har noen klar formening..

ELkjører00

Hei! kanskje en liten avsporing, men når du er på 80% hvor mange km har du?

naivsupr

Sitat fra: ELkjører00 på torsdag 08. oktober 2020, klokken 00:21
Hei! kanskje en liten avsporing, men når du er på 80% hvor mange km har du?
217km?
Ja, noe deromkring. Vi lader utendørs, så temperatur avgjør litt pluss/minus.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Pitil

Hei
Ingen som har svar angående Easee boksen og problemene trådstarter beskrev? Jeg er i ferd med å få installert en Easee boks selv, så det kunne vært interessant å høre.

Angående oppgitt rekkevidde på 80 %, så har jeg typisk 234 km på sommer, og nå når det er litt kaldere får jeg typisk 223 km. Har inntrykk av at det kommer seg mye an på forbruket på «siste tur» før lading. Har opplevd flere ganger, at selv etter å ha kjørt 20-30 km, viser bilen samme estimerte rekkevidde som ved start nå om dagene. Jeg står forøvrig i garasje med pluss grader.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

jonste

Har du sjekket at all "smartlading" i bilen er slått av? Og at du ikke har noen innstilling for ladested som kan tulle det til? Har erfart at bilen på egenhånd ikke er særlig smart på lading.
Lader 2 e-tron på hver sin easee, og har ikke hatt noen problemer der etter at jeg slo av foretrukken ladetid i bilen.
Bilen er kun satt til begrensning på %. Resten styres av easee-boksen(tibber-app)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA