Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betale for utbedring av knirk?

Startet av Donovan, torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:49

« forrige - neste »

Donovan

Hei!

Lest et par knirketråder her inne, og nå har jeg sannelig fått knirk, jeg også. Det er så høyt at folk snur seg på gata og ler.. :D

https://youtu.be/Zxz531iI8PY


2.hånds P100d fra 2018 og gått 65k. I serviceestimatet skriver de nå at det vil koste penger å utbedre.
Er "control alrm upper" regnet som slitedel, eller bør det ikke gå på garantien?

Utført arbeid: Perform Validation Test Drive Pris
Delsum 495.00
Utført arbeid: Control Arm - Upper - Front - RH
Pris 3,382.50 Totalsum arbeid 3,877.50

Morten M.

Min ladeport sluttet å virke som den skulle for noen uker siden og jeg fikk også et estimat med en pris på ca 4000,- Da blir man selvsagt litt svett.

Jeg godkjente estimatet, men svarte på SMS at dette var å regne som en reklamasjon og at såfremt jeg ikke hadde ødelagt den selv så regnet jeg med at det var i orden. Når jeg hentet bilen var det skrevet ned til 0 og godkjent som reklamasjon/garanti. (Ja, jeg vet at det er forskjell på reklamasjon og garanti).

Jeg ville tenkt det samme her. Du vil få det godkjent som reklamasjon/garanti såfremt bilen ikke er mer enn 5 år og du ikke har kjørt mer enn 100.000 kilometer. Har du kjørt mer enn 100.000 kilometer vet vi at Tesla kan gjøre seg vanskelig (basert på anekdoter).

Ring de da vel. :)
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

geear

Sitat fra: Donovan på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:49
Hei!

Lest et par knirketråder her inne, og nå har jeg sannelig fått knirk, jeg også. Det er så høyt at folk snur seg på gata og ler.. :D

https://youtu.be/Zxz531iI8PY


2.hånds P100d fra 2018 og gått 65k. I serviceestimatet skriver de nå at det vil koste penger å utbedre.
Er "control alrm upper" regnet som slitedel, eller bør det ikke gå på garantien?

Utført arbeid: Perform Validation Test Drive Pris
Delsum 495.00
Utført arbeid: Control Arm - Upper - Front - RH
Pris 3,382.50 Totalsum arbeid 3,877.50
De skiftet akkurat venstre kontrollarm på min 17 med 38k på telleren på garantien. Ingen diskusjon, men måtte signere for en tusenlapp i forkant.

TeslaModelX

Tesla har blitt ekstremt vanskelig når det gjelder reperasjoner. Prøver å fraskrive seg garanti og reklamasjon så godt de kan i mine siste tilfeller.

Øyvind.h

Byttet relativt nylig ut en haug deler i understellet på min X. Gått nærmere 70k/2016 modell. Alt gratis uten diskusjon.
Usikker på hvor mye de byttet tilslutt, men det ble noen armer/oppheng for å få bort knirk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

oto

Sitat fra: Donovan på torsdag 01. oktober 2020, klokken 21:49
Er "control alrm upper" regnet som slitedel, eller bør det ikke gå på garantien?
Fikk akkurat byttet dette på garanti på begge sider i Kristiansand.  :-)
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Donovan

Da kan jeg melde om at det gikk på garantien :+1:
Tok bare et par timer også, så det var jo bra.

MiDi

Rapporterte første gang inn knirk fra bak i bilen etter at jeg hadde hatt bilen litt over ett år. Det er nå over to og et halvt år siden og jeg har tatt det opp med Tesla utallige ganger. Har også hatt med meg tre forskjellige personer fra Tesla for å høre og fått merkelige tilbakemeldinger. En hørte ingen ting, selv om knirkelyden var høy, klar og tydelig flere ganger. En mente det ikke var noe å gjøre noe med, men hadde jo ikke sjekket. Den tredje mente at dette måtte jeg akseptere.
Venner og kjente som sitter på har kommenter lyden uoppfordret.
Synd, trist og dårlig av Tesla at de ikke utbedrer dette. Skuffende.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TeslaModelX

Sitat fra: MiDi på onsdag 07. oktober 2020, klokken 19:47
Rapporterte første gang inn knirk fra bak i bilen etter at jeg hadde hatt bilen litt over ett år. Det er nå over to og et halvt år siden og jeg har tatt det opp med Tesla utallige ganger. Har også hatt med meg tre forskjellige personer fra Tesla for å høre og fått merkelige tilbakemeldinger. En hørte ingen ting, selv om knirkelyden var høy, klar og tydelig flere ganger. En mente det ikke var noe å gjøre noe med, men hadde jo ikke sjekket. Den tredje mente at dette måtte jeg akseptere.
Venner og kjente som sitter på har kommenter lyden uoppfordret.
Synd, trist og dårlig av Tesla at de ikke utbedrer dette. Skuffende.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tesla vet ikke lenger hva service er i de fleste tilfeller. Du kan være heldig med et annet SC dersom du har mulighet til det.

kodax

Jeg hadde knirk fra setene på 2.rad. Ble først forsøkt utbedret av mobil service, men da det ikke hjalp nevneverdig ble det fikset på SC (og på garanti).
Min personlige opplevelse er at Tesla yter bra service.
Kjedelig for dere som ikke opplever det samme, men generaliseringen "Tesla vet ikke lenger hva service er i de fleste tilfeller" mener jeg er feil.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

TeslaModelX

Sitat fra: kodax på torsdag 08. oktober 2020, klokken 13:15
Jeg hadde knirk fra setene på 2.rad. Ble først forsøkt utbedret av mobil service, men da det ikke hjalp nevneverdig ble det fikset på SC (og på garanti).
Min personlige opplevelse er at Tesla yter bra service.
Kjedelig for dere som ikke opplever det samme, men generaliseringen "Tesla vet ikke lenger hva service er i de fleste tilfeller" mener jeg er feil.

Da er du sikkert heldig med ditt SC, i motsetning til her.

kodax

Sitat fra: ModelS på torsdag 08. oktober 2020, klokken 13:54
Sitat fra: kodax på torsdag 08. oktober 2020, klokken 13:15
Jeg hadde knirk fra setene på 2.rad. Ble først forsøkt utbedret av mobil service, men da det ikke hjalp nevneverdig ble det fikset på SC (og på garanti).
Min personlige opplevelse er at Tesla yter bra service.
Kjedelig for dere som ikke opplever det samme, men generaliseringen "Tesla vet ikke lenger hva service er i de fleste tilfeller" mener jeg er feil.

Da er du sikkert heldig med ditt SC, i motsetning til her.
Eller så er det du som er uheldig ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

MiDi

Vel, ulydene på min X kommer ikke fra baksetene men tydelig fra fjærer eller armer på bakhjulene. De minner om lydene en Mercedes E klasse fra 80-90 tallet lager (for det finnes vel fortsatt noen av disse på veiene i dag). De varierer i styrke men merkes veldig godt ved kjøring over fartsdempere og litt ujevn vei. Bilen var jo ikke sånn den første tiden.
Uansett kilde til ulyder er ikke det noe gøy å bli neglisjer av SC. I noen tilfeller har jeg blitt møtt med både aggresjon og frekkheter. Sånn bør det jo ikke være. Klok av skade, kommenterer jeg følgende: Man kan sikkert argumentere/kommentere at jeg selv er årsak til hvordan jeg blir behandlet. Jeg vil da, tross frustrasjon, bedyre at jeg har oppført meg høflig ved mine henvendelse.

Og for ordens skyld, det er vel ikke å være heldig eller uheldig dette dreier seg om.
Det er jo veldig bra for de som får fikset bilproblemene. Samtidig som det er synd at noen ikke får gehør sine.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thomas Parsli

Sitat fra: ModelS på torsdag 08. oktober 2020, klokken 13:54
Da er du sikkert heldig med ditt SC, i motsetning til her.

Jeg er også heldig. Har vært heldig både på Rud og i Drammen.
Venner, familie og kollegaer som kjører Tesla er også heldige. De har vært heldige på Skøyen, på Rud og i Drammen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

MiDi

Dette forumet er vel ikke utelukkende ment for kun positive tilbakemeldinger. La folk få gi uttrykk for frustrasjon hvis de ønsker det uten å bli sablet ned.
Det er ødeleggende for forumet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA