Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møller-kunder - del din positive erfaring

Startet av 1317142119, torsdag 01. oktober 2020, klokken 15:18

« forrige - neste »

1317142119

Jeg har alltid holdt meg unna VW fordi Møller (som både forhandler og importør) har et så ekstremt dårlig rykte. De fremstår tross alt som ganske dårlige i Norsk Kundebarometer også, hvor de er nesten dårligst av bilforhandlerne. Man trenger heller ikke være ekspert på Google for å finne ut at Internett er fylt til randen av misfornøyde kunder, som svært velvillig deler sine negative opplevelser. Det florerer av historier om potensielle kunder som bare får en halvtime til å prøvekjøre biler, at Møller nekter reklamasjon på åpenbare reklamasjonssaker og at det er en bedriftskultur i Møller om at de er generelt lite kundevennlige og serviceinnstilte.

Men er det virkelig så dårlig kundeservice som ryktene og kundebarometeret skal ha det til? Nå har jeg iX3, Mustang og ID.4 på radaren. På papiret flotte biler, så kundeservice kan velte dette lasset i en eller annen retning. Ford gir superbra kundeservice de få gangene jeg har opplevd feil på tidligere biler. BMW er ikke like gode, men de ordner også reklamasjonssaker uten at det krever så mye av meg.

Jeg har ingen illusjon om at VW skal være premium eller feilfri. Alle bilprodusenter kan ha feil på bilene sine. VW er jordnære biler med OK opplevd kvalitet og helt greie kjøreegenskaper. Det er ikke mer jeg trenger fra en bil. Men jeg trenger å lese at det finnes folk som har hatt problemer med VW, som også har kunnet kjøre fra forhandleren med et smil i etterkant.

Så hvordan er din egen opplevelse av Møller (eller noen av de andre VW-forhandlerne) de gangene du har hatt reklamasjonsfeil eller garantifeil på dine tidligere VW-biler? Altså ikke hva du har hørt av en eller annen kompis, men din egne erfaring.

Hva gjorde Møller bra sist du opplevde en feil som du mente var garanti eller reklamasjon?

lars667

Hei. Har erfaring etter at vår demokjørte (av Møller) 2018 FL måtte på verksted en del ganger. Vi kjøpte bilen hos M Lillehammer, men brukte stort sett Møller-tilknyttet verksted (Sulland) på Otta siden de var nærmere. Vi havarerte også nær Trondheim en gang, og bilen ble reparert av Møller Trondheim. Møller Trondheim brukte lang tid (nærmere 2 mnd) på reparasjon av  batteri grunnet leveringsproblemer, men var veldig serviceinnstilte. Servicerepresentanten kjørte bilen fra Trondheim til Vågå (27 mil) en søndag da den var ferdig, slik at han fikk tilbake leiebil. Møller Lillehammer godtok ikke reklamasjon siden de som forhandler ikke hadde hatt muligheten til å rette opp feil, men de tilbød meg omlevering med mellomlegg. Tror det ble ganske gunstig. Det kan virke som det er ganske mye som skal til før du får reklamert i dette systemet, de har også loven på sin side når de krever at at *forhandleren* skal ha muligheten til å rette feil. Norgesgarantien til Møller tilbyr noe utover den lovfestede retten - og det er at du kan levere bilen inn til alle møllertilknyttede verksted.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

1317142119

Takk for at du delte erfaringene dine, Lars. Det er akkurat sånne gode historier jeg håpet på 🙂

Har latt tråden ligge litt for å se om det dukket opp flere, men jeg antar mangelen på haugevis med svar skyldes at tråden ikke ligger i en spesifikk modellkategori. Jeg fortsetter å følge med til jeg har tatt en avgjørelse mellom bilene 🙂

arthur

Manglende svar skyldes vel heller manglende positive erfaringer med Møller? For egen del har jeg hatt flere biler fra Møller (2x vW og 1 x Audi), men aldri hatt noen positiv erfaring med dem, tvert derimot.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Oddaa

Har hatt en Audi og flere VW. Hos Audi her i Trondheim var det aldri noen problemer til tross for at jeg kjøpte bilen ny på en annen kant av landet. De få tingene det ble problemer med ble ryddet opp i, og stemningen var alltid god. Også den gangen Bilradiospesialisten monterte kupevarmer og forårsaket vannlekkasje inn i kupeen. Møller bil Trondheim ryddet opp.

Hos VW har det vært litt mer ymse, men alt i alt har det blitt mye bedre der også. Feilene som har oppstått på vår e-Golf har blitt rettet på garanti. Den eneste gangen det oppstod diskusjon var da berøringsskjermen levde sitt eget liv, men de fikset det også da de etter hvert innså at det ikke var brukerfeil.

Har langt dårligere erfaringer hos både Toyota og Honda de senere år, vil påstå at Møller er mye bedre enn sitt rykte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

unik42

Har eid en del VAG opp gjennom årene og har aldri hatt problemer med service. Fra den tida Sannes & Co sin verkstedmann gikk gjennom hele Audi 80 min sine tegninger for å finne akkurat "den" delen, til Passaten min måtte fikses på garanti og jeg fikk gratis leiebil.

Til og med nå venter jeg på ID4, men på grunn av usikkerheter ved salg av Leafen min tilbudte han seg å sponse leiebil fra Leaf ble solgt til ID4 kommer.

Så nå kjører jeg ID3 Max, sponset av Møller. Så, jeg personlig har aldri hatt noen issues med dem, snarere tvert imot.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

1000kwh

Mine erfaringer er at de forsøker å gjøre reperasjoner så dyrt som overhodet mulig.

Jeg ble bedt om å bytte begge bremsekaliperne på en Passat, men et uavhengig verksted byttet bremsevesken og alt var i orden etterpå.

Videre fant de ikke feil med turboen på bilen, men et uavhengig verksted kunne raskt konstatere med at denne var defekt.

Så ja, Møller er bare møkk. Jeg setter ikke en fot inn på de flotte lokalene deres, for det er her de raner deg.

Daruu

Jeg har ikke noe positivt å si om Møller...

De sa at up'n ikke kunne lades med mer enn 3,6kw på 1 fase, selv om det sto det i brosjyrene - for så å gi kontrabeskjed en måned senere om at det fikses med en software update(og da hadde selvfølgelig jeg alt kjøpt lader uten dette)

Brekket på up'n har hengt seg opp/frosset sikkert 5-10 ganger siden det ble kaldt, og jeg har fikset det selv(varme) hver gang. Toppet seg i går da det ikke ville av igjen, noe som resulterte i at jeg lå nesten en time ute i snøen i - 20 grader med hårføner for å tine det. Ville ikke ringe berging bare for det, når jeg vet det er dyrt for de. Dro ihvertfall rett på nærmeste møller å sa at det her gidder jeg ikke på ny bil, så det må de fikse.
De hadde veldig mye å gjøre (greit nok), så det rakk de ikke før i neste uke.
Foreslo da at jeg fikk låne en bil sålenge, men de hadde ingen inne(noe som er tull, de hadde ihvertfall flere demobiler). Ymtet frampå at det strengt tatt ikke er mitt problem, å ba de sjekke videre, noe de gjorde, men hertz hadde også minus 6 leiebiler vistnok.
"Vi kan hjelpe deg på tirsdag, ikke bruk brekket før det" var den eneste løsningen de hadde - noe som ikke er fysisk mulig - vi parkerer i en ganske bratt helling og bruker bilen hver dag, som jeg også meddelte.
Fikk med nr til berging, med beskjed om å ringe dit neste gang - noe jeg også tenker å gjøre, gidder ihvertfall ikke å løfte en finger ekstra når de er så løsningsorienterte....
2020 VW Eup range

Moas

Jeg har opplevd begge deler, i ekstreme former.

I de siste eierforholdene (Skoda og senere egolf) så har jeg fått utrolig bra service. Egolfen jeg hadde var nesten feilfri og det som var ble fikset (dørlås).

Jeg kan bare anbefale forhandlere som Møller Kaldbakken og Skoda Grorud. Denne Skoda forhandleren kan gjerne få terningkast 6+.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

unik42

Ser enkelte her mener Møller yter dårlig service fordi bilen de har kjøpt har feil - jeg har også hatt feil, men aldri hatt problemer med at Møller fikser ting innenfor reklamasjon (var mye feil på en Passat jeg eide).

Poenget mitt er at så lenge jeg har hatt retten på min side, har aldri Møller vært vanskelig. Og som sagt, jeg har fått leiebil når det har vært slike saker.

Du kan jo selvfølgelig argumentere med at jeg aldri burde fått 2er på "flussete" setebelte hos Møller, når en kamerat fikk godkjent for mye verre setebelte på NAF. Men jeg tenker ikke at det nødvendigvis er dårlig service.

Jeg forventer ingenting annet enn samme gode service når jeg får ID4.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Øyvind.h

#10
Var innom Møller ganske ofte med en Golf jeg hadde for en del år siden. Diverse feil på vindusheis, sinkslipp, webasto, gnissing på bakdører, abs-sensor mm. En av kundebehandlerne der var veldig hjelpsom og imøtekommende. Tok et turbohavari med tilstøtende følgeskader på reklamasjon uten diskusjon når bilen var 4 år 11 måneder gammel og godt over 100.000km. Han byttet senere til Erik Arnesen.
Med Passaten gikk mekanismen i bakluka i stykker. Kort ventetid og god service. Men det bør en også forvente når bilen bare er noen måneder gammel.

For øvrig ikke noe spesielt å utsette på Møller. De har jo ikke skylden for dieselgate, det skyldes VAG sentralt.
Når jeg forsøkte å kjøpe E-tron var Møller rett nok ganske cocky og var uvillige til å gi noe som helst på pris. Men det skyldes at de da hadde ventelister og streng beskjed fra ledelsen om å ikke gi noe som helst til kundene.
Spent på om holdningen er annerledes med ID4.

Ut over det har nærhet til forhandler litt å si. Deler av bacheloren omfattet kjøpslov og forbrukerkjøpslov, så jeg er ikke bekymret for diskusjoner som måtte oppstå.
Med forrige merke som jeg hadde i 7 år var det sjeldent diskusjoner. Byttet diverse deler gratis, både slitedeler og annet uten kostnad. Til og med deler jeg ba om å oppgradere mot betaling byttet de gratis ved et par anledninger. Tror ikke jeg hadde fått så mye gratis hos Møller som jeg fikk der, men Møller er helt sikkert bra nok.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

z4rd

#11
Majoriteten av alle bilene jeg har eid har vært Audi, totalt 6 stk Audi'er, så jeg har frem til 2017 hatt mye å gjøre med Møller og ulike forhandlere for merket.

Har jeg hatt problemer/feil med bilen og det har vært innenfor reklamasjonstiden, så har det alltid gått greit og jeg har fått byttet det som skal byttes innen rimelig tid. Kanskje en selvfølgelighet?

Når det er sagt, så har jeg aldri fått noe som helst gratis av Møller. Lånebil har aldri vært aktuelt å gi meg uten ekstra kostnad. Men jeg tror jeg stopper her, da denne tråden handler om "positive erfaringer".
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

unik42

Så rart, jeg har som sagt en ID3 Max til lån frem til ID4 kommer i mars en gang. Og jeg låner den gratis.

Edit: Forresten satt de jo ned ID4 1st med 10.000 grunnet valuta.....
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hELgenen

Nå går valutaen videre i rett retning....
Får kundene også ta del i denne justeringen så tar jeg hatten av meg for Mølller...ikke før

Marzo

Sitat fra: hELgenen på torsdag 07. januar 2021, klokken 12:40
Nå går valutaen videre i rett retning....
Får kundene også ta del i denne justeringen så tar jeg hatten av meg for Mølller...ikke før

Av med hatten:

SitatDa er det offisielt.

Prisreduksjon på Volkswagen ID.4

Det er en glede å starte det nye året med en skikkelig god nyhet til deg. På grunn av valutajusteringer er prisen på ID.4 1ST og ID.4 1ST Max nå blitt enda lavere, og du som har signert kontrakt på ID.4 1ST får en ny, lavere bilpris på din kontrakt.

ID.4 1ST:  prisnedgang på kr 10.000,-

ID.4 1ST Max:  prisnedgang på kr 12.100,-

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål om din kontrakt og hva den nye prisen på din ID.4 1ST blir.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA