Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møller-kunder - del din positive erfaring

Startet av 1317142119, torsdag 01. oktober 2020, klokken 15:18

« forrige - neste »

Emblem

Jeg har hatt flere gode opplevelser med min lokale Møller, og noen dårlige hos Møller-forhandlere på Vestlandet.

Senest i dag fikk jeg en god opplevelse. Bestilte en ID3 for 2-3 uker siden, og signerte kontrakt. I dag fikk jeg plutselig mail fra selger, med ny kontrakt og beskjed om at grunnet kampanje fikk jeg nå serviceavtale inkludert, og ny pris som var 20k lavere enn det jeg opprinnelig signerte for.


Trond.m

Det er jo veldig bra  :+1:  Prisreduksjoner kan være problematiske. Juridisk er en kontrakt en kontrakt, og hadde du akkurat betalt og fått levert bilen ville det vært vanskelig å få satt ned prisen.

Emblem

Sitat fra: Trond.m på mandag 29. mars 2021, klokken 14:39
Det er jo veldig bra  :+1:  Prisreduksjoner kan være problematiske. Juridisk er en kontrakt en kontrakt, og hadde du akkurat betalt og fått levert bilen ville det vært vanskelig å få satt ned prisen.

Den ser jeg så absolutt! Men å bare oversende ny kontrakt med lavere pris, uten at jeg engang har fått med meg noe kampanje eller prisnedgang, synes jeg er imponerende. Jeg klager ikke. :)

Trond.m

Ja, det er veldig bra. BMW satte ned prisen på i3 30.000 kr bare kort tid etter at de ivrigste kundene hadde hentet sine biler. Også de som hadde biler i bestilling måtte betale «gammel» pris. Det var det mange som ble sure for, så det Møller gjør er nok en god måte å bedre sitt omdømme på.

Tangosierra

Jeg har kjørt VAG siden jeg fikk lappen for ørten år siden. I 2014 klinte jeg til å kjøpte en splitter ny Eup! En god del barnesykdommer på den. Måtte sikkert inn på verksted 6 ganger ila kort tid for et ladeproblem. Jeg var så irritert at jeg ville heve kjøpet.
Men etter siste verkstedbesøk gikk den knirkefritt i hele 6 år.

Vi trengte etter hvert litt lengre rekkevidde, så jeg kikket på den nye Eup!en (2020).
Mener å huske at lokal Møller kunne tilby en til 210.000. (samt innbytte på min gamle eup! på 50.000) De kunne ikke gå ned noe på pris (heeelt umulig. små marginer osv), noe jeg syntes var rart.

Jeg sjekket hos Møller i nabobyen, og fikk tilbud på samme bilen til 185.000. Sa til lokal Møller at jeg hadde fått et bedre tilbud. DA kunne de plutselig matche  :P
Så det ble til at jeg kjøpte bilen hos lokal Møller.

Det var lang ventetid. Jeg spurte om de ikke skulle sjekke innbytte-UP!en ila denne vente tiden. De svarte at det ikke var så farlig så lenge det ikke var bulker, sprukket glass eller dekk under mønsterdybde.

Den gamle UPen var pent kjørt og godt ivaretatt, alle servicer fulgt hos den lokale Møller.

4 dager før levering av ny bil ville de ha den gamle inn på taksering.
Gud bedre så mye "feil" de fant. bla skulle de ha 3000 kroner for å rense bilen. Den måtte ha nye dekk osv. Til slutt sa de at de bare kunne gi 30.000 for upen.
Irritert sa jeg at jeg ikke ville ha den nye bilen hvis jeg ikke fikk 50.000 som avtalt for den gamle. De truet da med at jeg hadde signert kjøpskontrakt og de ville kreve med 10% av kjøpsprisen dersom jeg ville heve.

Hadde ikke annet valg enn å ta imot bilen.
Denne episoden ble dråpen for min del. Kommer aldri til å handle fra Møller igjen.
Nå har jeg solgt den nye UP!'en og ser meg om etter noe annet. Hadde den i litt over 1 år, og fikk en god pris, så føler ikke jeg har tapt noe på den.

Ikke misforstå; jeg har alltid likt og vært fornøyd med VW-bilene, men får bare helt avsmak av å forholde meg til Møller.

Har VAG på arbeidsplassen også. Samme inntrykk av Møller der også: Dårlig service, sleipe selgere og VELDIG dyrt.
Har spart tusener på å ringe rundt til andre verksteder etter prisoverslag fra dem.

amrois

Min første VW ble kjøpt i år fra Gumpen Vest i Kristiansand. Bilen ble, som så mange andre 1st Max, forsinket, og det var de oppriktig lei seg for. Som et plaster på såret tok de inn min Peugeot 308SW 2016 til god pris, usett. Jeg har på følelsen at det er enkelte forhandlere under Møller-paraplyen som ikke virker, mens andre er strålende. Den type utpressing som forrige innlegg beskriver er helt hårreisende, og burde ikke bli akseptert. En avtale er en avtale, også muntlig avtale om kjøp av innbyttebil.
ID4 Pro Perf Tech

TB

De burde enten sjekket bilen, og avklart tidlig hvilken pris som var aktuelt å gi. Eller betalt avtalt pris, når de avslo å sjekke den.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Oddaa

Fikk også problemer med Møller ifm innbytte tidligere i år. De takserte da innbyttebilen og vi ble enige om et mellomlegg. Byttet ble gjennomført og et par uker etterpå fikk jeg en verkstedregning fra dem på en feil de hadde oppdaget i etterkant.

(Feilen var en vannlekkasje i bakluka. Det hører med til historien at de ble gjort oppmerksom på den ifm taksering og at bilen fortsatt var under nybilgaranti. De valgte likevel å trekke «brukerfeilkortet» og jeg har nok handlet bil hos Møller for siste gang.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Tangosierra

Synes stadig jeg hører om dårlige erfaringer med Møller, men erkjenner selvsagt at noen har gode også. Ellers hadde de vel ikke eksistert.
Jeg dro til den lokale Hyundai-forhandleren for å se på en erstatning for UP!en, men måtte selvsagt der også gjennomgå prute-dansen for å få best mulig pris. Ble så lei av å forholde meg til disse selgerene at jeg liksågodt bestilte meg en Tesla. Bare gikk inn på nettsiden, valgte tilbehør og trykket bestill.

hybrid88

#24
Jeg har så mange dårlige erfaringer med Møller og andre VW/Audi forhandlere over mange år - Begeret er fullt og vel så det. Nå blir det over på BMWs elbiler
Etron 55
E-golf
911 GT3

DrDoom

Har opprettett bruker på forum for å dele erfaring med nettopp Møller. Det gjelder Volkswagen full fleks leasing av en ID3. Dette var en leasing hvor mann kunne returnere bilen nå som helst (min 6 måneder).

Jeg var da en som tok ut bilen som leasingtaker nr 2. Bilen hadde kjørt i 6 måneder før meg og var overkjørt med ~3000 km. Etter at jeg hadde bilen i 5 mnd (kjørte selvfølgelig ikke over avtalt), tok jeg kontakt med Møller for å høre om hvordan det skulle bli hvis jeg leverte bilen inn mnd etter. Der fikk jeg høre at jeg skulle da bli fakturert for overkjørte km (de overnevnte 3000 km). Altså ser det ut som hver leasingtaker blir fakturert for de samme overkjørt km hver gang.

Bestemte meg for å tilbakelevere bilen der og da, siden jeg ble redd for hva mer Møller kunne finne på hvis jeg beholdte bilen lengre.

Det endte med at jeg ikke kjørte bilen i den siste måneden og har faktiskt underkjørt bilen med nesten ~1000 km utfra det som skulle være riktig.

Jeg har nå levert tilbake bilen og fått faktura på overkjørte km. Så hvis noen skulle google flex leasing så håper jeg at de leser dette innlegget og holder seg langt unna Møller leasing.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA