Jeg har kjørt VAG siden jeg fikk lappen for ørten år siden. I 2014 klinte jeg til å kjøpte en splitter ny Eup! En god del barnesykdommer på den. Måtte sikkert inn på verksted 6 ganger ila kort tid for et ladeproblem. Jeg var så irritert at jeg ville heve kjøpet.
Men etter siste verkstedbesøk gikk den knirkefritt i hele 6 år.
Vi trengte etter hvert litt lengre rekkevidde, så jeg kikket på den nye Eup!en (2020).
Mener å huske at lokal Møller kunne tilby en til 210.000. (samt innbytte på min gamle eup! på 50.000) De kunne ikke gå ned noe på pris (heeelt umulig. små marginer osv), noe jeg syntes var rart.
Jeg sjekket hos Møller i nabobyen, og fikk tilbud på samme bilen til 185.000. Sa til lokal Møller at jeg hadde fått et bedre tilbud. DA kunne de plutselig matche

Så det ble til at jeg kjøpte bilen hos lokal Møller.
Det var lang ventetid. Jeg spurte om de ikke skulle sjekke innbytte-UP!en ila denne vente tiden. De svarte at det ikke var så farlig så lenge det ikke var bulker, sprukket glass eller dekk under mønsterdybde.
Den gamle UPen var pent kjørt og godt ivaretatt, alle servicer fulgt hos den lokale Møller.
4 dager før levering av ny bil ville de ha den gamle inn på taksering.
Gud bedre så mye "feil" de fant. bla skulle de ha 3000 kroner for å rense bilen. Den måtte ha nye dekk osv. Til slutt sa de at de bare kunne gi 30.000 for upen.
Irritert sa jeg at jeg ikke ville ha den nye bilen hvis jeg ikke fikk 50.000 som avtalt for den gamle. De truet da med at jeg hadde signert kjøpskontrakt og de ville kreve med 10% av kjøpsprisen dersom jeg ville heve.
Hadde ikke annet valg enn å ta imot bilen.
Denne episoden ble dråpen for min del. Kommer aldri til å handle fra Møller igjen.
Nå har jeg solgt den nye UP!'en og ser meg om etter noe annet. Hadde den i litt over 1 år, og fikk en god pris, så føler ikke jeg har tapt noe på den.
Ikke misforstå; jeg har alltid likt og vært fornøyd med VW-bilene, men får bare helt avsmak av å forholde meg til Møller.
Har VAG på arbeidsplassen også. Samme inntrykk av Møller der også: Dårlig service, sleipe selgere og VELDIG dyrt.
Har spart tusener på å ringe rundt til andre verksteder etter prisoverslag fra dem.