Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Møller-kunder - del din positive erfaring  (Lest 3540 ganger)

Emblem

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #15 på: Mandag 29. Mars 2021, klokken 14:02 »
Jeg har hatt flere gode opplevelser med min lokale Møller, og noen dårlige hos Møller-forhandlere på Vestlandet.

Senest i dag fikk jeg en god opplevelse. Bestilte en ID3 for 2-3 uker siden, og signerte kontrakt. I dag fikk jeg plutselig mail fra selger, med ny kontrakt og beskjed om at grunnet kampanje fikk jeg nå serviceavtale inkludert, og ny pris som var 20k lavere enn det jeg opprinnelig signerte for.


Trond.m

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7242
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #16 på: Mandag 29. Mars 2021, klokken 14:39 »
Det er jo veldig bra  :+1:  Prisreduksjoner kan være problematiske. Juridisk er en kontrakt en kontrakt, og hadde du akkurat betalt og fått levert bilen ville det vært vanskelig å få satt ned prisen.

Emblem

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #17 på: Mandag 29. Mars 2021, klokken 15:02 »
Det er jo veldig bra  :+1:  Prisreduksjoner kan være problematiske. Juridisk er en kontrakt en kontrakt, og hadde du akkurat betalt og fått levert bilen ville det vært vanskelig å få satt ned prisen.

Den ser jeg så absolutt! Men å bare oversende ny kontrakt med lavere pris, uten at jeg engang har fått med meg noe kampanje eller prisnedgang, synes jeg er imponerende. Jeg klager ikke. :)

Trond.m

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7242
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #18 på: Mandag 29. Mars 2021, klokken 16:08 »
Ja, det er veldig bra. BMW satte ned prisen på i3 30.000 kr bare kort tid etter at de ivrigste kundene hadde hentet sine biler. Også de som hadde biler i bestilling måtte betale «gammel» pris. Det var det mange som ble sure for, så det Møller gjør er nok en god måte å bedre sitt omdømme på.

Tangosierra

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 93
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #19 på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 00:05 »
Jeg har kjørt VAG siden jeg fikk lappen for ørten år siden. I 2014 klinte jeg til å kjøpte en splitter ny Eup! En god del barnesykdommer på den. Måtte sikkert inn på verksted 6 ganger ila kort tid for et ladeproblem. Jeg var så irritert at jeg ville heve kjøpet.
Men etter siste verkstedbesøk gikk den knirkefritt i hele 6 år.

Vi trengte etter hvert litt lengre rekkevidde, så jeg kikket på den nye Eup!en (2020).
Mener å huske at lokal Møller kunne tilby en til 210.000. (samt innbytte på min gamle eup! på 50.000) De kunne ikke gå ned noe på pris (heeelt umulig. små marginer osv), noe jeg syntes var rart.

Jeg sjekket hos Møller i nabobyen, og fikk tilbud på samme bilen til 185.000. Sa til lokal Møller at jeg hadde fått et bedre tilbud. DA kunne de plutselig matche  :P
Så det ble til at jeg kjøpte bilen hos lokal Møller.

Det var lang ventetid. Jeg spurte om de ikke skulle sjekke innbytte-UP!en ila denne vente tiden. De svarte at det ikke var så farlig så lenge det ikke var bulker, sprukket glass eller dekk under mønsterdybde.

Den gamle UPen var pent kjørt og godt ivaretatt, alle servicer fulgt hos den lokale Møller.

4 dager før levering av ny bil ville de ha den gamle inn på taksering.
Gud bedre så mye "feil" de fant. bla skulle de ha 3000 kroner for å rense bilen. Den måtte ha nye dekk osv. Til slutt sa de at de bare kunne gi 30.000 for upen.
Irritert sa jeg at jeg ikke ville ha den nye bilen hvis jeg ikke fikk 50.000 som avtalt for den gamle. De truet da med at jeg hadde signert kjøpskontrakt og de ville kreve med 10% av kjøpsprisen dersom jeg ville heve.

Hadde ikke annet valg enn å ta imot bilen.
Denne episoden ble dråpen for min del. Kommer aldri til å handle fra Møller igjen.
Nå har jeg solgt den nye UP!'en og ser meg om etter noe annet. Hadde den i litt over 1 år, og fikk en god pris, så føler ikke jeg har tapt noe på den.

Ikke misforstå; jeg har alltid likt og vært fornøyd med VW-bilene, men får bare helt avsmak av å forholde meg til Møller.

Har VAG på arbeidsplassen også. Samme inntrykk av Møller der også: Dårlig service, sleipe selgere og VELDIG dyrt.
Har spart tusener på å ringe rundt til andre verksteder etter prisoverslag fra dem.

amrois

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #20 på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 15:57 »
Min første VW ble kjøpt i år fra Gumpen Vest i Kristiansand. Bilen ble, som så mange andre 1st Max, forsinket, og det var de oppriktig lei seg for. Som et plaster på såret tok de inn min Peugeot 308SW 2016 til god pris, usett. Jeg har på følelsen at det er enkelte forhandlere under Møller-paraplyen som ikke virker, mens andre er strålende. Den type utpressing som forrige innlegg beskriver er helt hårreisende, og burde ikke bli akseptert. En avtale er en avtale, også muntlig avtale om kjøp av innbyttebil.
ID4 Pro Perf Tech

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3046
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #21 på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 18:43 »
De burde enten sjekket bilen, og avklart tidlig hvilken pris som var aktuelt å gi. Eller betalt avtalt pris, når de avslo å sjekke den.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Oddaa

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1057
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #22 på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 19:39 »
Fikk også problemer med Møller ifm innbytte tidligere i år. De takserte da innbyttebilen og vi ble enige om et mellomlegg. Byttet ble gjennomført og et par uker etterpå fikk jeg en verkstedregning fra dem på en feil de hadde oppdaget i etterkant.

(Feilen var en vannlekkasje i bakluka. Det hører med til historien at de ble gjort oppmerksom på den ifm taksering og at bilen fortsatt var under nybilgaranti. De valgte likevel å trekke «brukerfeilkortet» og jeg har nok handlet bil hos Møller for siste gang.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 XC40 P8
2020 XC60 T8
2019 Polo 1,0 TSI DSG

Tangosierra

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 93
    • Vis profil
Sv: Møller-kunder - del din positive erfaring
« Svar #23 på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 20:01 »
Synes stadig jeg hører om dårlige erfaringer med Møller, men erkjenner selvsagt at noen har gode også. Ellers hadde de vel ikke eksistert.
Jeg dro til den lokale Hyundai-forhandleren for å se på en erstatning for UP!en, men måtte selvsagt der også gjennomgå prute-dansen for å få best mulig pris. Ble så lei av å forholde meg til disse selgerene at jeg liksågodt bestilte meg en Tesla. Bare gikk inn på nettsiden, valgte tilbehør og trykket bestill.