Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Realistisk salgspris

Startet av unik42, torsdag 01. oktober 2020, klokken 11:29

« forrige - neste »

unik42

Finner du pris på Tekna og? Får ikke hjemmesidene helt til å virke.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Marius Kotsbak

2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

unik42

40kWh, ja. 400k ligger 62kWh på i følge linken din.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

jman76

#34
Noen som vet om det er adaptiv cruisecontrol på enkleste utstyrsnivå av E +?

Marius Kotsbak

Ah, det var listepriser ja. Kan scrolle til høyre for E+ Tekna til 394 900 kr. Det er jo omtrent som prisene i fjor sommer. 299 900 står det dog for billigste på tilbud, det er vel acenta.

Acenta tror jeg ikke har noe adaptiv cruicecontrol nei, så jeg vil anbefale minst N-connecta om man vil kjøpe.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

leafnor

#36
Sitat fra: Marius Kotsbak på onsdag 21. oktober 2020, klokken 13:46
Ah, det var listepriser ja. Kan scrolle til høyre for E+ Tekna til 394 900 kr. Det er jo omtrent som prisene i fjor sommer. 299 900 står det dog for billigste på tilbud, det er vel acenta.

Acenta tror jeg ikke har noe adaptiv cruicecontrol nei, så jeg vil anbefale minst N-connecta om man vil kjøpe.
Acenta har "Intelligent cruisekontroll", og mener det er samme som adaptiv. Og den Acenta jeg prøvekjørte mai 2018 (40kWh) hadde adaptiv cc.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

jman76

Sitat fra: leafnor på onsdag 21. oktober 2020, klokken 17:15
Sitat fra: Marius Kotsbak på onsdag 21. oktober 2020, klokken 13:46
Ah, det var listepriser ja. Kan scrolle til høyre for E+ Tekna til 394 900 kr. Det er jo omtrent som prisene i fjor sommer. 299 900 står det dog for billigste på tilbud, det er vel acenta.

Acenta tror jeg ikke har noe adaptiv cruicecontrol nei, så jeg vil anbefale minst N-connecta om man vil kjøpe.
Acenta har "Intelligent cruisekontroll", og mener det er samme som adaptiv. Og den Acenta jeg prøvekjørte mai 2018 (40kWh) hadde adaptiv cc.

Interessant. Ryggekamera også på Acenta?

Marius Kotsbak

Hmm, da er det kanskje nesten bare 360-kamera som er god grunn til å gå opp fra acenta
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

kaiat

Ikke glem LED-lys heller. Da også må du opp på N-connecta.

unik42

Og Køassistanse med Stop & Go funksjon. Den syns jo jeg er veldig kjekk. Aktiv filholder og, men den føler jeg er litt for "show". Syns det er kjekt når den funker på motorveier og slik.

Også er det jo den evige diskusjonen om 100kW Chademo...

Edit: For Tekna vel å merke.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Marius Kotsbak

LED-lys er nok veldig nyttig ja, om de uten er like dårlige som forrige generasjon Leaf....

Hmm, så den har ACC, men ikke køassistanse kanskje ja. Den er praktisk, bare irriterende at det virker som det bare er et skjermbilde som viser om den har timet ut og må startes på nytt.

Filholder mener jeg er kun nyttig for automatisk posisjonering i feltet og nyttig mens man åpner flaske, drikker kaffe o.l. Man må følge med den hele tida uansett, spesielt ved brå svinger, og passe på at den merker at man har hånda på rattet. På veldig fine motorveier er den grei å ha.

100kW Chademo går på n-connecta til Tekna (som også gir skinn vel). Ca. 3 steder man får stor nytte av det i dag. Det kan bli flere eller færre i fremtiden. Hva begrenser den seg til ellers, er det 125A eller 50kW? Om det er 125A så er det endel lynladere som kan gi ca. 130A (gjerne merket som 62,5 kW) og således får man en liten fordel av Tekna.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

unik42

Den "timeren" er litt irriterende, ja. Men det er bare å trykke litt på gasspedalen eller på + knappen på rattet. Men har forstått at det er slik på de fleste andre biler med Stop&Go.

LED-lysene syns jeg er bra, men mitt sammenligningsgrunnlag er en Passat med halogen-pærer, så.....
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hemi

den dagen jeg oppdaget + på rattet virket var magisk.

Marius Kotsbak

Gitt at den har "stoppet". Før det betyr pluss en km/t raskere og gass å kjøre. Forskjellen på disse har jeg bare sett i skjermbildet med bilen foran. Kanskje man skulle latt den skifte til det automatisk.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA