Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor-kunde avtale - er det alltid krav om km godgjørelse?

Startet av Bjoris, onsdag 30. september 2020, klokken 21:36

« forrige - neste »

Bjoris

#15
Sitat fra: ihaal på fredag 09. oktober 2020, klokken 21:43
Er det noen som faktisk har fått 9 prosent på ID4? Da snakker man et skikkelig avslag.

Har ikke håndfaste bevis, men en som jobbet i Aker sier han fikk sin til 417 inkl vinterhjul, det stemmer bra med 8% som Aker har. Selvsagt kan det være bløff, evt at han tror han skal få den til den prisen, men virket troverdig. Tenker at VW driver med noe de langt fra hadde måtte gjøre isåfall, bilen er jo godt priset fra før så hvorfor gi så mye, det fremstår merkverdig.

Har også sett kopi av ett tilbud med over 50 i rabatt på en Enyaq til ca 600 så at det er rabatter ute og går er ingen tvil om...

Electric cars in Norway

#16
Bjoris :+1: :+1: jeg tror han har rett i dette.  Slike avtaler om 8% rabatt er det jo flere av som også andre har kommentert. Men vanlig for de jeg har vurdert før er å regne rabatt på en ex mva utregning.

Men jeg vet ikke noe om Aker og VW avtalen. Me er å ha hørt at Aker/Kværner konsernene har flere bil rabatt avtaler for sine ansatte. I tillegg vet jeg at mange ansatte der er ingeniører som har svært gode rabatt ordninger gjennom sine fagforeninger.

I dette eksempelet jeg lenker til viser det bare at det er gull å være medlem i en av landbrukets org.  :+1: der årlig medl. skap til ca 1500,-  gir en økonomisk svært god uttelling :+1: Se bilde med utregning.

Legeforeningen har bare 4% på Volvo elbil. 8% ellers. Se bilde.

https://agrol.no/fordel/volvo-personbiler-fa-eksklusiv-rabatt-pa-ny-bil/

https://www.legeforeningen.no/medlemsfordeler/volvo/

ihaal

#17
Legeforeningen gir jo også 8 prosent på BMW, inkludert IX3. I tillegg er det vel 8 prosent på Peugeot elektrisk, 3 prosent på Citroen elektrisk, 4 prosent på Volvo XC40 og 3 prosent på Mercedes EQC. Ikke alltid alle rabattene kan kombineres med kampanjer (f.eks hos Nissan), så noen ganger er det ikke så mye å hente. Men ingenting på VW. Mitt inntrykk av storkundeavtalene hos VW var at de som regel lå på rundt 3 prosent, og det er vel kanskje normen også? Blir overrasket hvis mange får 8 eller 9 prosent, eller da føles i hvert fall min bestilling ganske mye mindre attraktiv.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Electric cars in Norway

Ihaal :+1: :+1: ja jeg ser den. Men det er uansett umulig å spå om hvordan elbil markedet vil bli i årene fremover. Jeg tror det vil være meget godt, men jeg bare gjetter. Fremtiden er elektrisk :+1: :+1:, ikke fossil eller hydrogen innenfor bilsegmentet, tror nå jeg

Ihaal skrev:
"Blir overrasket hvis mange får 8 eller 9 prosent, eller da føles i hvert fall min bestilling ganske mye mindre attraktiv."

golo

Er det noen foreninger/interesseorganisasjoner som gir rabatter hos Møller? Gjennom jobben får jeg rabatter hos Bilis og hos Bertel O. Steen gjennom Tekna (Akademikerne pluss).

ihaal

Sitat fra: golo på lørdag 10. oktober 2020, klokken 12:23
Er det noen foreninger/interesseorganisasjoner som gir rabatter hos Møller? Gjennom jobben får jeg rabatter hos Bilis og hos Bertel O. Steen gjennom Tekna (Akademikerne pluss).

Nei, det er jeg ganske sikker på at det ikke er.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

nosi1202

Det er litt styrete, men det går an å sette forhandlere opp mot hverandre, slik at disse konkurrerer om deg som kunde. Altså ikke innad i Møller, men f.eks. Albjerk, Møller og Erik Arnesen. Da er egen erfaring at det ofte blir borte mange titusenlapper i prosessen.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Electric cars in Norway

Sitat fra: golo på lørdag 10. oktober 2020, klokken 12:23
Er det noen foreninger/interesseorganisasjoner som gir rabatter hos Møller? Gjennom jobben får jeg rabatter hos Bilis og hos Bertel O. Steen gjennom Tekna (Akademikerne pluss).

Golo👍 bor du i Haugesund eller kjenner noen som bor der? Innmelding i bolig foreningen gir rabatt (Bate boligbyggelag).

https://bate.fordelerformedlemmer.no/Fordeler/Moller%20bil%20Haugesund

golo

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 10. oktober 2020, klokken 22:59
Sitat fra: golo på lørdag 10. oktober 2020, klokken 12:23
Er det noen foreninger/interesseorganisasjoner som gir rabatter hos Møller? Gjennom jobben får jeg rabatter hos Bilis og hos Bertel O. Steen gjennom Tekna (Akademikerne pluss).

Golo👍 bor du i Haugesund eller kjenner noen som bor der? Innmelding i bolig foreningen gir rabatt (Bate boligbyggelag).
Nei dessverre  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA