Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Servicepriser

Startet av Zero-talent, lørdag 03. oktober 2020, klokken 20:43

« forrige - neste »

JTE1971

Jeg prøvde meg hos min selger, men fikk beskjed om at inkluderte vinterhjul var heelt uaktuelt.
Har du noen spesialavtale?

Magnito

Det er sikkert ikke så lett å argumentere til selger hvorfor vedkommende skal inkludere vinterhjul når bilen i praksis allerede er solgt. Tipper jeg. Her må man vel gjøre en bedre jobb i forkant slik at selger kan overbevise deg med å gi deg en god deal. Alternativt er man en gjentagende kunde hos en selger og har et etablert forhold.

Akkurat for ID.4 er det vel kanskje ikke så lett, avhengig av hvilken selger man har kontakt med, siden en del sikkert er sikre på at de får solgt likevel.

Men dette er bare synsing fra meg, og jeg har overhodet ikke peiling på å kjøpe bil da dette er første gangen jeg gjør det, så noen med mer erfaring må gjerne rette på meg.

Øyvind.h

Jeg har reservert en ID4 max. Om mange andre får god rabatt kommer jeg naturligvis ikke til å kjøpe om jeg blir avspist med veiledende pris. Gidder ikke gjøre en dårlig handel. Det er en av grunnene til at jeg droppet en annen bil tidligere da rabatten var elendig/fraværende og selgers holdning rett og slett litt arrogant.
Heldigvis kjører jeg en bil jeg er knallfornøyd med, så jeg er på ingen måte tvunget til å bytte annet enn for litt variasjon. Liker å teste forskjellige biler, men prosessen med å forsøke å unngå å bli lurt hos tradisjonelle bilimportører er tidkrevende og slitsom.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Magnito

Interessant.

Når du sier reservert, vil det da si at selger på et eller annet vis holder av en potensiell bestilling til deg, eller at du har sagt du skal ha en som selger da har satt i bestilling men dere enda ikke har skrevet kontrakt på?

Bare nysgjerrig, da jeg garantert har mye å lære om bilkjøp. Og det meste annet som har med bil å gjøre  :laugh:

Øyvind.h

Hei. Ja det stemmer vel ganske bra. Reserverte 4WD ID4 hos Møller og betalte depositum på 4000,-.
I etterkant fikk jeg reservasjonsnummer 3xx og deretter en epost fra selger som har ansvar for å følge opp meg.
Bilen virker ikke klar for kontraktsinngåelse, så foreløpig er det bare en reservasjon.
Når det nærmer seg kontraksinngåelse starter prisdiskusjon, og det er da jeg får avklart om det er aktuelt eller ei.
Utgangspunktet mitt er en ID4 Max 4wd, så veiledende pris som ID4 max med et påslag for 4wd. Deretter fratrukket rabatter. Gir de ingen ting samtidig som andre får gode rabatter sier jeg bare takk, men nei takk :)
Rabatten må være på grunnpris da jeg ikke er interessert i overprisede vinterhjul, servicepakke med marginal verdi eller annet utstyr som de har solid DB på (eks gummimatter, takstativ osv).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Zero-talent

Hmm høres ut som du skal få lov til å handle for meg neste gang. Jeg er elendig på slikt og betaler det der koster.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Bjoris

Det er ingenting som heter ID4 AWD 1ST Max. Du reserverer bare plass i køen for AWD.

Pris på denne er ukjent, det nærmeste vi vet er vel at det er ett tillegg på 3800 USD i USA.

Øyvind.h

Sitat fra: Bjoris på fredag 09. oktober 2020, klokken 14:53
Det er ingenting som heter ID4 AWD 1ST Max. Du reserverer bare plass i køen for AWD.
Beklager. Men se den påfølgende posten der jeg skriver "veiledende pris som ID4 max med et påslag for 4wd".
Jeg har reservert en ID4 4wd, og om de kommer med 1ST Max versjon av 4wd blir det den. Alternativt en lignende utstyrt "non 1ST".

Ser ut til å bli rundt 540.000,- for "max" med 4wd, før rabatter og eventuelle kampanjer. Så kanskje 510-520?
Kikket litt på Enyaq, men mener den landet på rundt 570-580 for en bra utstyrt 4wd. Størrelsesmessig nesten identisk, men synes den blir for dyr.
ID4`en må ned mot 500 den også. Ellers går jeg like greit for performace Y`en jeg har i bestilling til 559 + ettermontert HUD og støydemping.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

#23
Ok, jeg som misforstod. Det skal produseres 27.000 1ST som skal ut i verden så rart om de ikke klarer å selge disse før AWD er klart, men ikke vet jeg.

Tror neppe ID4 utstyrt som Max AWD kommer på bare 540. Dette er jo RS utgaven av Skoda siden ID4 får 302 hk i AWD utgaven.

Iallefall slik jeg har tenkt at AWD kan blir dyrt på VW så når det kommer i kategorien kjekt å ha for oss og jeg må bytte tak på huset falt vi ned på 1ST uten Max.

Jeg har også både TMY til 491 og ID4 reservert samt Skoda. Ett evt så raskt bytte blir bare om mva kommer i 2022. På høsten må jo dette være kjent får jeg håpe.

Ellers ser jeg kun på verdifall og ikke på hva en bil koster. Legger lett på ett par 100 knok om det fremstår som ett kjøpe som gir lavere verdifall, men tror nok tingene har begynt å normalisere seg på dette området når volumene har begynt å bli så bra som nå...

Min enkle analyse denne gangen er at det er svært mange flere som har maks på 400 enn 500 og dermed tror jeg en 1ST uten Max vil gi mindre verdifall

Magnito

Aha, skjønte ikke at det ikke var en 1st. For da hadde du vel måtte skrive kontrakt nå. Da stiller jo saken seg litt annerledes ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA