Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware Ioniq 2020

Startet av gjobjo, onsdag 30. september 2020, klokken 17:34

« forrige - neste »

gjobjo

Hei, er det noen som har erfaringer med oppdateringer til 2020 modellen, er det noe du kan gjøre selv eller må en betale dyre dommer på verksted?
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Zimon

Jeg kjøpte min gamle Ioniq hos Birger N Haug på Risløkka/Økern i Oslo. Der fikk jeg beskjed at både kart og firmware blir oppdatert når bilen er inne på service. Men klart om det er en "major bug" som krever umiddelbar oppdatering så bør verkstedet kunne ta og oppdatere både gamle og nye Ioniq'er mens kunden vender. Er stort sett bare å plugge til en laptop og kjøre oppdateringer og evt diagnose. Kart er ett SD kort på gamle Ioniq som sitter bak ett deksel under infotainment skjermen ca. Mener å ha lest at det kan også brukes for firmware oppdateringer ved å ta ut kart kortet, sette inn ny firmware SD kort og så kjører man en update igjennom derfra. Så får man lastet ned en ekte og korrekt firmware for din bil med ditt utstyr så kan man gjøre det selv, men da tar du egen risiko på om noe går galt med selve oppdateringer og evt om du velger feil firmware etc.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA