Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tung på rattet - bilde av aktuell del

Startet av TRM, onsdag 30. september 2020, klokken 15:46

« forrige - neste »

TRM

Har en 2018 X som er tung på rattet sammenlignet med andre X'er jeg har kjørt.

Byttet til vinterdekk idag, og i den anledning la jeg merke til et ledd som er angrepet av rust.

Er det denne som er en kjent svakhet på X, og gir symptomer som jeg opplever? Se foto.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Rav4_EV

Dette er en gjenganger. Krysset i akslingen fra rattet har tatt kvelden.
Bare å bestille en time hos Tesla.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

TRM

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 30. september 2020, klokken 16:07
Dette er en gjenganger. Krysset i akslingen fra rattet har tatt kvelden.
Bare å bestille en time hos Tesla.
👍 Service bestilt.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

o.b.lix

Jeg byttet mitt hos EV services i Bergen.

Er en to timers jobb (ofte en time mer dersom den sitter godt pga rusten), taes fra innerskjerm.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

TRM

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 30. september 2020, klokken 16:53
Jeg byttet mitt hos EV services i Bergen.

Er en to timers jobb (ofte en time mer dersom den sitter godt pga rusten), taes fra innerskjerm.
Vet du om delen er forbedret, eller om det er samme driten som settes på igjen?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

o.b.lix

Sitat fra: TRM på onsdag 30. september 2020, klokken 16:59
Vet du om delen er forbedret, eller om det er samme driten som settes på igjen?

Er forbedret på S (med en gummi over leddet), men ikke noe er forbedret på X (enda).

Leddet kostet 1812,- + mva og 2t arbeid.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

M4KZ


Slice

Jeg fikk dette på garanti, uten diskusjon, litt tidligere i år. Har en Model X fra des. 2017.

o.b.lix

Sitat fra: M4KZ på onsdag 30. september 2020, klokken 23:30
Er det ikke noe garanti på dette?

Jeg hadde kjørt 130.000 når denne røk, så jeg gadd ikke prøve, og EV services kunne ta den dagen etter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA