Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da er Enyaq bestilt. Hvorfor bestilte du?

Startet av Bigdrago, onsdag 30. september 2020, klokken 10:17

« forrige - neste »

nosi1202

Min erfaring er at vinterdekk på originalfelg kjøpt av forhandler samtidig som bil, er forholdsvis enkelt å prute på. 
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Frankster

Hei!
Jeg tror jeg får muligheten til å bestille bilen  i løpet av Oktober en gang.
Den lokale bilforhandleren fortalte meg at  jeg har mulighet til å bestille hjemmelader med montering når jeg får tilgang til konfiguratoren.
Er dette lurt med tanke på økonomi og kvalitet på laderen? Er det bedre å kjøpe ladeboks og ordne med lokal elektriker selv?
Ønsker å ha laderen ferdig montert til jeg får bilen engang i 2021.

Torb

#32
Det kan du vel bare dobbeltsjekke med å innhenmte et konkurrerende tilbud fra lokal elektriker når du får tilbudet fra Skoda. Det er en del organisasjoner som har rabatt på hjemmeladere, men sluttvurderinga er jo avhengig av det tilbudet du får fra Skoda. Og ikke minst hvilket krav du setter til kvalitet og kapasitet på laderen.
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Sitat fra: Frankster på fredag 09. oktober 2020, klokken 03:05
Hei!
Jeg tror jeg får muligheten til å bestille bilen  i løpet av Oktober en gang.
Den lokale bilforhandleren fortalte meg at  jeg har mulighet til å bestille hjemmelader med montering når jeg får tilgang til konfiguratoren.
Er dette lurt med tanke på økonomi og kvalitet på laderen? Er det bedre å kjøpe ladeboks og ordne med lokal elektriker selv?
Ønsker å ha laderen ferdig montert til jeg får bilen engang i 2021.

Bilen støtter 11kw hjemmelading. De skoda hadde i sin konfigurator støttet vel bare ca 7kw. Skaff ladeboks et annet sted er mitt råd.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Frankster

Sitat fra: Bigdrago på fredag 09. oktober 2020, klokken 23:32
Bilen støtter 11kw hjemmelading. De skoda hadde i sin konfigurator støttet vel bare ca 7kw. Skaff ladeboks et annet sted er mitt råd.

11kw er vel kun gjennom 400v TN. Jeg har 230v IT. Da blir det vel maks 7.4kw og 32A


Bigdrago

Hvilke dekk får dere med? Ble opplyst av forhandler at det er Pirellidekk på sommerfelgene og mest sannsynlig det samme på vinterdekkene.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

miceagol

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 10. oktober 2020, klokken 22:12
Hvilke dekk får dere med? Ble opplyst av forhandler at det er Pirellidekk på sommerfelgene og mest sannsynlig det samme på vinterdekkene.

Man kan velge mellom Pirelli, Nokian og Continental, men dette avhenger av hva de har tilgjengelig når du henter bilen.


Bigdrago

Ville dekk er best å velge tenker du/dere? Selger skrøyt av Pirelli. Men de skryter vel selvsagt at de dekkene de har mest fortjeneste på. Jeg ønsker dekk laget for nordiske forhold som holder lengst mulig.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

miceagol

For piggfrie vinterdekk ville jeg valgt Continental. De fikk best score i Motors årlige vinterdekktest også i år. Husker ikke hvilke dekk som var best for pigg.

Rusalka

#39
Da er kontrakt undertegnet !!
iV80x - Velvet red - suite ++ Totalt 570 k (droppa bla HUD .... ikke mer penger igjen ...)
Hvorfor:  Har ventet noen år på en elbil som passer for meg: romslig, hengertrekk, taklast, ok rekkevidde, 4wd, grei bakkeklaring, plass til stort hundebur, ok utseende og rask ladning (har aldri vært så opptatt av sportslige egenskaper).  Enyaq treffer svært bra disse punktene til en pris jeg kan leve med.  Kommer sikkert bedre biler i årene som kommer men det er nå (neste år ...) jeg trenger ny bil ....  Blir spennende å lese om erfaringene her på forumet til våren nå iV80 triller ut !!

Sverre_E

Det ble iV80, Quartz Grey. Loft.
Delingsnett, parkeringspakke pluss, komfortpakke pluss, familiepakke pluss, panoramatak, tilhengerfeste, bagasjeromsmatte og vinterdekk.

Bilen vil erstatte en 1 gen. 2012 Leaf, som har vært eneste bil i husstanden i over 8 år.
Det blir en skikkelig oppgradering.

Er forespeilet levering i februar/mars.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

SolEL

vinterdekk og felger.
Hva tror dere om felger fra Skruvat. Meget billig ca 7500 med frakt.
Så har vi bildeler.no like billig.
Fra butikk så fant jeg bare rimlige felger fra felgteknikk. Budsjett felger, ZITO, fra 8760 gratis frakt etter hva jeg forsto. Siden prisforskjellen er så liten fra Skruvat til felgteknikk så går jeg nok for dem. Originale ble alt for dyre. Særlig når felgteknikk sine felger er penere.
Tenkte å bruke de felgene som følger med bilen som vinterfelger og ZITO som sommerfelger (900 kr koster dette byttet) orginalfelgene ser mer ut som vinterfelger spør du meg.

Vaduz

Sitat fra: Sverre_E på torsdag 15. oktober 2020, klokken 15:23
Det ble iV80, Quartz Grey. Loft.
Delingsnett, parkeringspakke pluss, komfortpakke pluss, familiepakke pluss, panoramatak, tilhengerfeste, bagasjeromsmatte og vinterdekk.

Bilen vil erstatte en 1 gen. 2012 Leaf, som har vært eneste bil i husstanden i over 8 år.
Det blir en skikkelig oppgradering.

Er forespeilet levering i februar/mars.

Wow det blir en voldsom oppgradering! Imponerende at du har holdt ut med relativt liten bil og såpass kort rekkevidde i åtte år, har dere brukt kollektivt ved lengre reiser eller lånt annen bil? Hva endte prisen på Skodaen på?

Sverre_E

Sitat fra: Vaduz på torsdag 29. oktober 2020, klokken 07:17
Wow det blir en voldsom oppgradering! Imponerende at du har holdt ut med relativt liten bil og såpass kort rekkevidde i åtte år, har dere brukt kollektivt ved lengre reiser eller lånt annen bil? Hva endte prisen på Skodaen på?

Vi har hatt glede av Nabobil.no (hvor vi har fått testet Tesla på flere lange turer) og kollektivtransport.
Vi bestemte oss for ny bil da vi måtte hurtiglade to ganger på vei fra Oslo til Brevik (via Moss-Horten). Og hurtigladingen er ikke hurtig på en så gammel bil. Ca. 20kW?
Over en time hurtiglading for en strekning på 150km :o
Prisen på iV80 havnet noe under 500K. En avtale i forbindelse med arbeid trakk ned prisen litt.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA