Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.40

Startet av emphezis, onsdag 30. september 2020, klokken 10:07

« forrige - neste »

geirci2

#15
Ifølge https://www.notateslaapp.com/nb/index:

2020.40.0.4: Forbedringer på hastighetsassistenten; kun for USA, Australia, Australia, Canada, New Zealand

2020.40.0.1: Forbedringer på hastighetsassistenten; USA + de fleste land i Europa inkl. Norge.

Så de "går nedover" med nye funksjoner nå.... 8)


Og utrullingen av 2020.40.x er jo miserabel iflg. TeslaFi.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

geirci2

Neste versjon:

SitatIn a new software update (2020.40.1), Tesla has started to remove the lead car requirement, but the automaker also notes that it might not work in all intersections:

    "As you approach a green traffic light, in some situations where there is a straight path through the intersection, the Traffic Light and Stop Sign Control feature may no longer require explicit driver confirmation. If this occurs, the stop line in the driving visualization will turn green to indicate that the car will continue through an intersection. Confirmation is still required if your car is already stopped at the light when it turns green."

It sounds like it will only work without a lead car in simple intersections with a straight path to cross.

As with prior updates to the 'Traffic Light and Stop Sign Control' feature, Tesla also notes that the system is still not able to turn in an intersection and it can only be used to go straight:

    "Note: this feature will not turn or attempt to turn through intersections, although over time, as we continue to learn from the fleet, we expect that it will control more naturally. For more information, please refer to the Owner's Manual."
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

kodax

Sitat fra: geirci2 på fredag 02. oktober 2020, klokken 12:26In a new software update (2020.40.1), Tesla has started to remove the lead car requirement, but the automaker also notes that it might not work in all intersections:...
Det er vel en fare for at dette ikke blir godkjent i Europa med det første, tilsvarende som at automatisk filskifte fortsatt krever en bekreftelse med blinklyset her.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Har ikke lest noe som skal være til hinder for dette, men kan ha oversett noe:

https://undocs.org/ECE/TRANS/WP.29/2020/81
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Det kan jo hende du har rett. I motsetning til aktivt å bytte fil ved automatisk filskifte, gjør jo ikke AP noe aktivt for å kjøre gjennom lyskrysset, og det er jo lov å bruke vanlig CC gjennom et lyskryss.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

USA, Australia, Canada, og NZ var prøvekaniner for 2020.36.x, og kom til Europa bare noen uker etter. Så satser på at vi får se 2020.40.x her snart.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Da har 2020.40 kommet til Norge (Vestfold).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ole Petter

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 03. oktober 2020, klokken 10:15
Da har 2020.40 kommet til Norge (Vestfold).

Noen endringer i at den meir konsist leser opphevd fartsskilt?

geirci2

Ser ut som utrullingen av 2020.40.X har stoppet helt opp iflg. TeslaFi.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

kodax

I gang igjen nå. 300 siste to døgn iflg Teslafi, så den ble kanskje holdt igjen litt
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geirci2

Og som versjon 2020.40.3.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Motorwatt

#26
Sitat fra: geirci2 på onsdag 07. oktober 2020, klokken 15:17
Og som versjon 2020.40.3.
Den er på vei inn i bilen nå.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Ventilere har jeg hatt en stund, dette fikk jeg:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

TeslaModelX

Syns det er rart man kan ventilere fra mobilen, men ikke lukke dem etterpå.

Motorwatt

Ja. På de fleste andre biler kan man åpne og lukke vinduer, og også soltak fra FOB og App.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA