Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

se hvor mye man lader

Startet av endred, tirsdag 29. september 2020, klokken 10:45

« forrige - neste »

endred

Hei!
Hvordan kan jeg se hvor mye eGolfen lader?

Radiobil1

Tenker du på ladehastighet, eller på hvor mye strøm du putta på tanken?

endred

Jeg tenker på ladehastighet.. Ikke i timer, men effekt inn på bilen

Radiobil1

Får det via hjemmelader apper, enten Tibber eller easee. På noen hurtigladere får du det, men tror ikke du får det via noe i bilen, uten å gå inn via OBD. Men kan jo være noe har funnet et sted i menyene som viser dette.

Peacock

Etter og ha koblet til ladekontakten kommer det frem i displayet (foran rattet) hvor lang tid til fullt batteri. Da er det enkel hoderegning. Full "tank" er ca 32kw.(300km utgave) Trekk fra det du hadde før lading. Og del på tiden indikert i displayet. Da får du watt inn til batteriene. Jeg har ikke funnet noe sted som du direkte kan lese av Ampere eller watt. Du kan begrense Ampere via menyen, men ikke lese av. Ved DC lading sees alt dette på displayet på ladestasjonen.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA