Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

James May forklarer på en brilliant måte hvorfor gamle flammer "ruster"

Startet av elektrolux, tirsdag 29. september 2020, klokken 06:09

« forrige - neste »

elektrolux

Allerede ganske tidlig i min egen bil/mc karriere/entusiasme fikk jeg noen "slag i trynet" og aha opplevelser som gjør at jeg finner denne artikkelen fornøyelig og bekreftende:

https://www.autoevolution.com/news/james-may-selling-his-ferrari-308-is-emblematic-for-the-current-state-of-things-149338.html

Som da jeg kjørte ombygget og (selvfølgelig) trimmet Triumph Spitfire og bestevennen hadde en Fiat X1/9. Beste bilene i vår verden helt til det dukket opp en Peugeot 205GTi i bakspeilet på X1/9 en en tur innover mot Dirdal. Vår X1/9 hadde tross alt midtmotor og værdens beste hjuloppheng, men tiden hadde godt videre og det var ikke mange svingene før Gti'en var forbi og ethvert forsøk på å holde følge med den vettskremte Fiat 128 motoren ble innsett som umulig.

Eller da jeg som nybakt far måtte godta konas argumenter om at kabriolet ble for trekkfullt for jr. og valgte Porsche 911 carrera Targa som et kompromiss bare for å finne ut at jeg aldri fikk kjøre med targatoppen av.

Eller da jeg oppdaget at Lancia Delta integralen Verde York selv uten fungerende AC kostet 3 x så mye i drivstoff som "konebilen" en Audi A3 pumpedyse. Det hjalp heller ikke at A3 var raskere på Autobahn, og hadde mer drag i toppgear i Norske hastigheter grunnet for bedre turbotilpassning enn Lancia'en.

Omtrent da kom bomringen og både Lancia'en, Marcus GTen og Audi en ble parkert til fordel for Peugeot P106 electric.

Hobbyen og entusiasmen for det lekre og mekanisk perfeksjonisme fikk den mest alvorlige knekk til nå, men jeg sparte 10 kr i bommen og kunne fortsette å bevege meg fritt, i alle fall innenfor P 106 sin rekkevidde.

Etterhvert overtok elbil entusiasmen og hobbyen, og som alle her vet ble det også etterhvert et levebrød. Det er utvilsomt noen spennende elbiler, men ikke bare for å unngå bom, men også for at det ikke skal være alt for A4 er det nå L1-L7e kjøretøy som trigger begjær og entusiasme.

Tilslutt havner vel jeg som mange andre i en knøttliten 1 seter en kan rulle rett inn i butikken.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA