Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hongqi E-HS9

Startet av hovik, mandag 28. september 2020, klokken 12:21

« forrige - neste »

edyrli

https://www.tv2.no/broom/14289586/
Blir spennende å se hva biljournalistene synes når omtalene begynner renne inn.
Hadde satt meg opp på prøvekjøring selv men meldte meg av da jeg handlet BYD Tang istedenfor.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

edyrli

2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

ToWalkOrDrive

Sitat fra: edyrli på mandag 18. oktober 2021, klokken 09:54
Det ser egentlig ganske bra ut. Mangler bare en god test av rekkevidden.

https://www.tv2.no/broom/14293615/
https://motor.no/bil/hongqi-e-hs9-provekjort-over-500-nordmenn-har-bestilt-denne-spektakulaere-luksusbilen/210445

Ja, de 465km oppgitt virker noe optimistisk. Ser at Tesla-Bjørn ser litt på en graf i bilen, men den er litt grov, så han klarte ikke helt å se forbruket, selv om han ble overrasket over hvor fort bilen havnet ned på 70%...men så sier han at det er en "brick on wheels" sånn luftmotstandsmessig...og at det er en "boat". For de som sliter med dårlig asfalt og fartshumper så virker den svært lovende. For de som skal ta beste rundetid rundt Nordsløyfe...not so much...
https://www.youtube.com/watch?v=XEAgeNA_4mc
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

#63
Må si det er noe som tiltaler meg med den fronten... må si det... se på Facebook hjemmesiden deres...

https://www.facebook.com/hongqi.norge

Var innom MOTOR FORUM her om dagen men de hadde bare en tom Hongqi stand på plass i andre etg helt innerst i lokalet og ventet på bilen.... og som de skriver: "Fra desember 2021 vil det være mulig å bestille prøvekjøring, men ta gjerne kontakt alt i dag."

https://www.motorforum.no/hongqi/e-hs9/?dealerId=12

J0kerN

Når vil de første kundene få bilen sin? Syntes bilen ser veldig spennende ut.

Espen S

Det er minst en kundebil som utleveres imorgen 21.12.2021.
De fleste forhandlere har også fått demobil nå før jul.
Disse er under lokal klargjøring nå og vil kunne sees, testes ila julen...

OFroiland

En så stor bil får vell lett riper og hakk i lakken i parkeringhus. Hvordan beskytter dere lakken?

Jeg har gikk for en beskyttelsefilm av typen Stek Dynoshield påført av https://www.ruyters.no/.

Her er en demo video fra broom om beskyttelsefilmen
https://www.tv2.no/v/1707811/


Ronnieu

Sitat fra: OFroiland på fredag 07. januar 2022, klokken 11:45
En så stor bil får vell lett riper og hakk i lakken i parkeringhus. Hvordan beskytter dere lakken?

Jeg har gikk for en beskyttelsefilm av typen Stek Dynoshield påført av https://www.ruyters.no/.

Her er en demo video fra broom om beskyttelsefilmen
https://www.tv2.no/v/1707811/

Kan jeg spør om pris?
2021 Byd Tang
2015 Nussan Leaf

Paradigm

Noen som har prøvekjørt ? Jeg har fått audiens i morgen kl 13 i Haugesund.

Bzzlink

Sitat fra: Paradigm på torsdag 13. januar 2022, klokken 17:54
Noen som har prøvekjørt ? Jeg har fått audiens i morgen kl 13 i Haugesund.

Hvordan gikk prøvekjøringen?
Lokale Motorforum her visste ikke når de skulle få inn bilen.

Synes bilen så veldig bra ut live, mye bedre enn på bilder.
Sto en i avgangshallen på OSL, men den var låst så fikk ikke kikket inni.

Paradigm

Jeg likte bilen veldig godt. Ekstremt behagelig og stille. Kanskje litt båtfølelse når en gav gass😅 Til tross for at den sto i sport. Litt skuffet over skjermene som ble litt blasse av sol og fingeravtrykk. Jeg kjørte topputgaven med luftfjæring. Men jeg kjørte den hjem og ser jo det at den blir nok i største laget for oss mtp veien ut til huset vårt som er noe smal 😅 jeg syns jo utseende er helt rått . Samboer likt ikke fronten. Sykt mye oppmerksomhet å få når vi kjørte rundt . Folk stoppet og noen vinket faktisk. Trodde sikkert vi var kongelige 🤣

edyrli

Jeg var med en kompis som hadde fått prøvekjøring av E-HS9. Mitt inntykk var også den var veldig komfortabelt satt opp. Man merker godt det store ruvende panseret under kjøring, det understreker bare inntrykket av en stor bil. Den var ekstremt godt støydempet. Svingradiusen var ikke spesielt bra, men det er jo bare et resultat av lengden. Setene i rad 2 på 6 seteren var ekstremt gode, med egen klimazone, varme og ventilasjon i setene.

I Forhold til BYD Tangen min, så var E-HS9 roligere under kjøring. Tang føles noe mer kompakt og sportslig selv om det også er en stor tung bil. Uten at jeg fikk tatt noen mål så virker bagasjerommet ikke vesentlig større i E-HS9. Tang har fastere mer sportslige seter, E-HS9 har mykere og mer comfort orienterte stoler. Ellers føles de omtrent like spreke. Begge går noe helt latterlig.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

chrgod

Honqui utstilt på Gardemoen nå. Må si den ser flott ut i virkeligheten, i allefall for oss som liker chrome. 😎
2022 Tesla Y

dettvardett

Sitat fra: edyrli på mandag 24. januar 2022, klokken 09:31
Jeg var med en kompis som hadde fått prøvekjøring av E-HS9. Mitt inntykk var også den var veldig komfortabelt satt opp. Man merker godt det store ruvende panseret under kjøring, det understreker bare inntrykket av en stor bil. Den var ekstremt godt støydempet. Svingradiusen var ikke spesielt bra, men det er jo bare et resultat av lengden. Setene i rad 2 på 6 seteren var ekstremt gode, med egen klimazone, varme og ventilasjon i setene.

I Forhold til BYD Tangen min, så var E-HS9 roligere under kjøring. Tang føles noe mer kompakt og sportslig selv om det også er en stor tung bil. Uten at jeg fikk tatt noen mål så virker bagasjerommet ikke vesentlig større i E-HS9. Tang har fastere mer sportslige seter, E-HS9 har mykere og mer comfort orienterte stoler. Ellers føles de omtrent like spreke. Begge går noe helt latterlig.

takk for sammenligningen. hadde ikke fått med meg at byd tang var et suv alternativ i Norge, den må sjekkes ut,  noe du er misfornøyd med med den bilen? skal prøvekjøre hs9 til uka så veldig spent på hvordan overgangen blir fra en sporty men lite luxeriøs model s blir.

edyrli

Sitat fra: dettvardett på mandag 24. januar 2022, klokken 21:28
Sitat fra: edyrli på mandag 24. januar 2022, klokken 09:31
Jeg var med en kompis som hadde fått prøvekjøring av E-HS9. Mitt inntykk var også den var veldig komfortabelt satt opp. Man merker godt det store ruvende panseret under kjøring, det understreker bare inntrykket av en stor bil. Den var ekstremt godt støydempet. Svingradiusen var ikke spesielt bra, men det er jo bare et resultat av lengden. Setene i rad 2 på 6 seteren var ekstremt gode, med egen klimazone, varme og ventilasjon i setene.

I Forhold til BYD Tangen min, så var E-HS9 roligere under kjøring. Tang føles noe mer kompakt og sportslig selv om det også er en stor tung bil. Uten at jeg fikk tatt noen mål så virker bagasjerommet ikke vesentlig større i E-HS9. Tang har fastere mer sportslige seter, E-HS9 har mykere og mer comfort orienterte stoler. Ellers føles de omtrent like spreke. Begge går noe helt latterlig.

takk for sammenligningen. hadde ikke fått med meg at byd tang var et suv alternativ i Norge, den må sjekkes ut,  noe du er misfornøyd med med den bilen? skal prøvekjøre hs9 til uka så veldig spent på hvordan overgangen blir fra en sporty men lite luxeriøs model s blir.

Jeg er egentlig bare strålende fornøyd. Men nå er jeg veldig farget av at dette er første bilen jeg eier som er så pass høyt i pris og kvalitet. Det er litt pirk av andre i BYD Tang forumet på facebook. Litt svake fjernlys, duggproblemer og ikke verdens beste lyd i annlegg. Jeg har ikke hatt noe problemer med dette. I tillegg er Infotainmet litt DIY. Den mangler bl.a. FM radio (hvis du bruker lokalradioer), Apple Carplay og innebygget navigasjon. Infotainment er Android basert, så mye at dette kan du gjøre noe med selv. Installere CarPlay dongle og installere de appene man ønsker. App er heller ikke klar, men i følge ryktene er det ikke så lenge før den er på plass.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA