Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låsebolter ifm. dekkskift

Startet av emphezis, mandag 28. september 2020, klokken 10:01

« forrige - neste »

emphezis

Skal legge om til vinterdekk på bilen denne uka fordi jeg skal kjøre over et par fjelloverganger i høstferien.

Lurer i den forbindelse på om noen vet om det er låsebolter som standard på felgene til Tesla? Bilen er levert med Arachnid-felger. Ser boltene ligger under plastdeksel, så tenkte å spørre her før jeg begynner å pirke noe borti det selv. Har time til dekkskift på onsdag, kjipt å dukke opp der og så viser det seg at boltene er låst.

Og nei, har ikke fått med noen form for utstyr til dekkskift.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

sjokomelk

Er bare vanlige hjulmuttere som standard. Tesla har aldri levert muttere med spesialnøkkel som tilleggsutstyr.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

emphezis

Sitat fra: sjokomelk på mandag 28. september 2020, klokken 10:38
Er bare vanlige hjulmuttere som standard. Tesla har aldri levert muttere med spesialnøkkel som tilleggsutstyr.

Antok og håpet på det ja. Da er det vel bare tut og kjør for dekksjappa antar jeg. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

Sykt enkelt å bytte selv, da. Tesla er den enkleste jeg har byttet på, foruten i3en da med sykkelhjul.

Har du jekk så anbefaler jeg at du gjør det selv, så slipper du ødelagt felger og dårlig behandling av hjulmuttere som strammes for hardt.

21mm kopp, momentarm + en totonns jekk er det du trenger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emphezis

Sitat fra: Klykken på mandag 28. september 2020, klokken 13:22
Sykt enkelt å bytte selv, da. Tesla er den enkleste jeg har byttet på, foruten i3en da med sykkelhjul.

Har du jekk så anbefaler jeg at du gjør det selv, så slipper du ødelagt felger og dårlig behandling av hjulmuttere som strammes for hardt.

21mm kopp, momentarm + en totonns jekk er det du trenger.

Bytte dekk selv har jeg ikke gjort siden jeg punkterte Oslo-Trondheim i 2001. Har ikke tenkt å begynne med det nå. Dekkene bor dessuten på hotell. 😇
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

Hadde det selv tidligere med ødelagte hjulmuttere og skrammer på felg som resultat. Er innleid arbeidskraft i pressperioder med lite erfaring, som oftest. 😟
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emphezis

Sitat fra: Klykken på mandag 28. september 2020, klokken 20:10
Hadde det selv tidligere med ødelagte hjulmuttere og skrammer på felg som resultat. Er innleid arbeidskraft i pressperioder med lite erfaring, som oftest. 😟

Ser den. Får ta før-bilder... Og satser på at pressperioden ikke er helt i gang enda, de som ikke skal over fjell tror jeg venter et par uker enda. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA