Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjulkonfiguration

Startet av tgmachine, søndag 27. september 2020, klokken 15:46

« forrige - neste »

tgmachine

Hei

Ser ut som jeg har mine hjulsett konfigurert i min Model3 til "18 Aero" og ikke "18 Aero-hjulsett" hvor sistnevnte er hvis man ikke aero-kapslene på. På mine sommerfelger, som er 3-part og ikke muligheter til å feste på Aero. Bør jeg da velge denne "18-aero hjulsett"? Er jo samme tommer, men utgjør jo litt på estimater på rekkevidde hvis jeg velger den som ikke har kapsler?

Visste ikke den var der engang, vant til at det var kun 3 der. 18", 19" og 20". Må være en ny oppdatering.


-tgmachine

sjokomelk

På 18" er det bare grafisk forskjell på bildet av bilen på skjermen ville jeg tro. Velg det du selv syns passer.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RJK

Sitat fra: tgmachine på søndag 27. september 2020, klokken 15:46
Hei

Ser ut som jeg har mine hjulsett konfigurert i min Model3 til "18 Aero" og ikke "18 Aero-hjulsett" hvor sistnevnte er hvis man ikke aero-kapslene på. På mine sommerfelger, som er 3-part og ikke muligheter til å feste på Aero. Bør jeg da velge denne "18-aero hjulsett"? Er jo samme tommer, men utgjør jo litt på estimater på rekkevidde hvis jeg velger den som ikke har kapsler?

Visste ikke den var der engang, vant til at det var kun 3 der. 18", 19" og 20". Må være en ny oppdatering.


-tgmachine


Forskjellen er vel at du må betale for kapslene om du likevel ønsker slike i ettertid. Men virker som enkelte velger å selge kapslene på finn.no fremfor å beholde de, fordi de ikke ønsker å bruke de. Da vil nok det kunne bli billigere enn å kjøpe nye fra Tesla.


Er du usikker, og prisen på bilen ikke endrer seg ved endring av dette i konfiguratoren, kan du jo alltids velge de med kapslene og ta de av selv, så har du de til langturen der rekkeviddebehovet er større enn ellers. Godt mulig du likevel finner ut at du ikke orker å sette de på, men da har du de uansett tilgjengelige.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

sjokomelk

Trådstarter mente nok innstillingene på skjermen i bilen sin. Der hvor man velger hvilken type hjul man har, sånn at bildet på instrumentpanelet og i appen viser "riktig" utseende på bilen deres.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TøddiVedder


tgmachine

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 28. september 2020, klokken 08:14
..og "riktig" rekkevidde

Det var denne som teller 99% her. Visuelle bryr meg lite :D Viktigere med å se den korrekte rekkevidden. Skal teste det etterpå. Aero-kapsler på reduserer vel forbruker med 5% har jeg lest/hørt rykter om?

-tgmachine

Handyman

Sitat fra: tgmachine på mandag 28. september 2020, klokken 08:31
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 28. september 2020, klokken 08:14
..og "riktig" rekkevidde

Det var denne som teller 99% her. Visuelle bryr meg lite :D Viktigere med å se den korrekte rekkevidden. Skal teste det etterpå. Aero-kapsler på reduserer vel forbruker med 5% har jeg lest/hørt rykter om?

-tgmachine
Tips: sett bilen i % og glem KM.
Legg en rute, og bruk "Energy-appen" på skjermen om du vil se hvor mye rekkevidde eller strøm du har igjen når du kommer frem. Da tas flere forhold med i beregningene, og den er mer korrekt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Skal ikke ta denne diskusjonen nå, men jeg ser fordel i å se prosenten i 0-490 istedenfor 0-100... også brukes energy etc også hvis behov.

RJK

Sitat fra: sjokomelk på mandag 28. september 2020, klokken 07:24
Trådstarter mente nok innstillingene på skjermen i bilen sin. Der hvor man velger hvilken type hjul man har, sånn at bildet på instrumentpanelet og i appen viser "riktig" utseende på bilen deres.


Mottatt. Da missforstod jeg.


:)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA