Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Finnes det app for ladegrense?

Startet av Nickelilltroll, søndag 27. september 2020, klokken 14:31

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Sitat fra: jannor på søndag 27. september 2020, klokken 19:37
Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 27. september 2020, klokken 18:14
Sitat fra: jannor på søndag 27. september 2020, klokken 18:07
Tesla kan dette både i bil, egen app og i flere tredjeparts apper. Det må da vel være flere andre som kan sette ladegrense under 100%?

Ja, det er det, ikke sikker på hva du vil få frem her?

Ok. Kunne nevnt Stats for Tesla som er en tredjeparts app som gjør dette. 🙂
Siden det var tredjeparts apper du ville ha informasjon om.

https://apps.apple.com/no/app/stats-for-tesla-model-s-x-3/id1191100729?l=nb

Du ser kanskje at jeg eier og kjørt Tesla noen år fra før?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jannor

Jeg ser det. Er det et problem at jeg har svart en som kjører Tesla?
April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR AWD/HW3 FSD

Nickelilltroll

Du svarade helt fint men er jo litt åpenbart at jeg alerede vet om detta...eller? ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jannor

Ser den. 🙂 Skal lese signaturer nøyere før jeg vurderer å svare fremover. 👍🏻
April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR AWD/HW3 FSD

RJK

Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 27. september 2020, klokken 20:28
Du svarade helt fint men er jo litt åpenbart at jeg alerede vet om detta...eller? ;)


Er andre enn Tesla-eiere som leser tråden, så hvorfor henge seg oppi dette? Og kanskje ikke alle Tesla eiere er like opplest og opplært på egen bil? La det stå uten å kommentere, for andre lærer av dette, og tråden blir hyggeligere, enn noen av de sure oppstøtene som har kommet på slutten her.


Hilsen Tesla-vennlig elbilist med elbil fra et annet merke...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nickelilltroll

#20
Sitat fra: RJK på søndag 27. september 2020, klokken 22:12
Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 27. september 2020, klokken 20:28
Du svarade helt fint men er jo litt åpenbart at jeg alerede vet om detta...eller? ;)





Er andre enn Tesla-eiere som leser tråden, så hvorfor henge seg oppi dette? Og kanskje ikke alle Tesla eiere er like opplest og opplært på egen bil? La det stå uten å kommentere, for andre lærer av dette, og tråden blir hyggeligere, enn noen av de sure oppstøtene som har kommet på slutten her.


Hilsen Tesla-vennlig elbilist med elbil fra et annet merke...

Hvorfor i hele verden skulle en fresh og litt usikker Tesla-eier lese en tråd om "det finnes app for ladegrense", når den supre appen Tesla alerede har er et godt argument for og kjøpe Tesla idag OG ladegrense et knapptrykk unna....i tillegg til det 15 x 7 cm store batteriet som kommer opp på skjermen, MED ordet "sett ladegrense"....i en Tesla når en skall lade? Når appen er like inovativ som enkel at skjønne tviler jeg STERKT på at de lusleser denna underartikel. Skal love deg at artikeln som kun heter "Tesla" er den som blir brukt.  Hvis de finnes på detta forum så si gjerne ifra, er ikke noe nytt at elbilforum er for dem med litt mer denn middels intresse, og facer'n er forbeholdt de fleste ærlige noobs og mer forsiktige.

Prøvde 2 ganger og rette folk som går off topic i denna tråden. Det mener jeg er innafor. Hvis du har varet med i detta forum i noen år, så veit du at noen viser NULL hensyn og bare kjører sitt race og rabler i vei. Sier vi "vær så snill", eller bruker myke og rosa settninger hele tia så stopper verden. Hvis noen har tatt ille vid seg så sier jeg unnskyld for det, all over denna tråden :o

Hvis du tolker noe her som skrevet som sure oppstøt bør du kanskje gå inn i deg selv litt og heve terskeln og forståelsen for både emojis og skrivestilen til folk? Har aldrig noensinne gitt uttrykk for noe som ligner surt her, mens du heller prøver fremstille noe som ikke er en ting en gang...Ha det så trivelig med at jage rundt og ødelegge detta forum videre du.

Hilsen en som eier nettvett og ydmykhet mot alle slags mennesker.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

RJK

Jeg så din smiley, så tolket ikke ditt som det negative, men skjønte ikke hvorfor det var et problem at noen skrev noe som du allerede visste svaret på. Derfor siterte jeg deg.


At du føler for å slenge med slegga mot meg for å påpeke dette, og det jeg oppfattet som surmaget litt lengre opp, det tåler jeg godt, men vennligst ikke prøv å analysere meg på grunn av ett innlegg.


At du dessuten bommer med tolkningen din, bør du kanskje se deg selv i speilet for å finne ut hvorfor. Jeg ønsket bare at man fokuserte mer på hva man selv skrev, fremfor å la seg irritere av andre, uansett om det var off topic eller ikke.


At du ikke tåler det, gir jeg faktisk helt beng i. Det er dessuten ingenting som heter "min tråd", når du skriver i et åpent forum. Har du holdt på så lenge som du antyder, burde du vite det.


Men nok utenomsnakk, hold deg selv til tråden, så skal jeg og holde meg til å kommentere det som diskuteres.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nickelilltroll

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA