Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 Leaf til salgs i Trondheim

Startet av JPM, lørdag 26. september 2020, klokken 08:54

« forrige - neste »

JPM

Finn.no: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=192632727

Den har noen bruksmerker bak, og noen steinsprutskader på fremsiden. Nissan Logoen har på merkelig vis "skalet" av noen plasser, men det var sånn da jeg kjøpte den på Witro. Kun kosmetisk.

Byttet bakdempere nettopp, ellers har den fulgt alle servicer på Witro.

Brukt som nummer 2 bil av oss. Henting og levering i barnehage, småturer til byen og butikken.

Selges da jeg bytter jobb, og må el-sykle fremover.

Oddaa

Bruktimport? Er nok lurt å oppgi det i annonsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

JPM

Ikke jeg som har importert den, det er det Nissan forhandleren Witro Bil i Trondheim som har gjort.
Tror den kom fra Sverige, har det noe å si?

RJK

Selvsagt har det noe å si.


Skriv gjerne akkurat det du skrev her, bruktimportert av norsk Nissan-forhandler.


Husk, DU har opplysningsplikt, og kan få problemer om forhandleren får problemer (konkurs) eller setter seg på bakbeina ved spørsmål om garantisak eller reklamasjonssak.


Det virker og useriøst å holde tilbake denne infoen som de fleste kan finne ut av, men igjen, DU har opplysningsplikten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JPM

Takker for tips, har oppdatert annonsen :-)

Oddaa

Sitat fra: JPM på mandag 28. september 2020, klokken 10:39
Takker for tips, har oppdatert annonsen :-)
Se der ja, nå har du spart deg selv for noen potensielle ubehageligheter ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Trekkoppbil

Det som kan være missvisende i annonsen, er dato for at bilen er første gangs registert i 2017. Iflg Vegvesenet er bilen første gang registert i 2015,og første gang registrert i Norge i 2017.  Jeg har sjølv opplevd at Finn fyller ut masse galne data, når man legger ut bilannonse.

Ellers er det vel bare en fordel at bilen er bruktimportert. Forskjellen på biler som er bruktimportert eller ikke, går på om bilen har lyktesspyler. Man kan la være å krysse av for lyktesspyler i annonsen. Lyktesspyler er vel bare en plagsom gimmikk.
Fabrikkgaranti kan også være litt særegent i Norge, da mange biler har 5 års garanti på visse områder hvor biler i andre land har 3 år, så man matcher reklamasjonsretten her. Siden bilen er 5 år gammel, burde det ikke være relevant.
Dersom bilen er importert av forhandler i 2017, så gjelder muligens 5 års reklamasjonsrett  fra da.
Nede i Europa er det ikke standard med varmepakke på Leaf, som man har i Norge og muligens Sverige. Siden denne bilen har sete- og rattvarme, så er den bra.

kaiat

Sitat fra: Trekkoppbil på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:24
Forskjellen på biler som er bruktimportert eller ikke, går på om bilen har lyktesspyler. Man kan la være å krysse av for lyktesspyler i annonsen. Lyktesspyler er vel bare en plagsom gimmikk.

Som du ser, har denne bilen lyktespylere og den er bruktimportert. Lyktespylere er ofte standard på biler for det nordiske markedet, så om bilen kommer fra Sverige (som i dette tilfellet), vil den nok ha dette montert.

Ser forøvrig at bilen allerede er solgt, så det var jo slett ikke verst.

JPM

Var forhandleren jeg kjøpte bilen av, som kjøpte den tilbake. De sa de kunne solgt 20 leaf i uka, men mangler biler. Så her bør ingen føle seg lurt. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA