Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-niro utkonkurrert av ID4?

Startet av OleBrummen, fredag 25. september 2020, klokken 19:51

« forrige - neste »

Tjomsas

Sitat fra: TM på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 09:01
Sitat fra: femail på mandag 05. oktober 2020, klokken 16:53
Er litt nysgjerrig på hva noen her mener med bedre kvalitet på VW enn Kia?? Hvorfor kan ikke /vil ikke flere ha 7 års fabrikkgaranti?? Finnes det mer driftssikker bil/ fornøyde kunder enn f.eks Kia  Niro??
Det har nok ikke noe med kvalitet å gjøre. Kia inkluderer 7 års garanti i prisen, og kundene betaler for det. VW og de andre leverandørene mener ikke at det er en fordel å øke prisen med å inkludere 7 års garanti. Det ryddigste hadde vært om man kunne velge 7 års garanti som tilvalg.

Det har nok ikke noe med kvalitet å gjøre, ikke direkte ihvertfall. Men at KIA lager biler med få feil er vel en kjent sak etterhvert (TUV etc.)

_OE_

Største ulempen med Kia er vel 15000km service /hvert år.... Man risikerer å måtte ha bilen inne til service flere ganger i året

#FTS#


Tjomsas

Sitat fra: _OE_ på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 14:14
Største ulempen med Kia er vel 15000km service /hvert år.... Man risikerer å måtte ha bilen inne til service flere ganger i året

#FTS#

Ja, helt klart. Men for oss som ikke kjører så mye i året er det ikke så viktig  :)

advale

ID.3 har fått veldig mye skryt fra Teslabjørn. Så tror ID.4 vil være minst like bra. Om ikke bedre.

Problemet med e-Niro er ladehastigheten. Den kan i praksis kun lade på 50kw-ladere. Det er også en plattform som ikke er el-dedikert, samt utdatert batteri-teknologi og infotaiment-system.

repvik

Sitat fra: advale på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 18:13
Problemet med e-Niro er ladehastigheten. Den kan i praksis kun lade på 50kw-ladere. Det er også en plattform som ikke er el-dedikert, samt utdatert batteri-teknologi og infotaiment-system.
Jeg ladet fint på 74kW i dag?

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

advale

#21
Var noen som sa den bare peaket en kort stund på 77kw.. Og gikk kjapt ned på 55kw.. Muligens kaldt batteri etc.

Da ser det iallfall mye bedre ut. Men ID.3 lader opptil 120kw dog. ID.4 lbør vel ligge samme eller over.

Olemann


Jeg har bestilt ID4, men som alle andre verken sittet i den eller sett den. Så neimen ikke sikker på om jeg selger den eller eNiro'n etter å ha tatt ut min ID4.
Kjørestilling er for meg helt optimal i eNiro, det må jo testes ut på ID4.
Men, hengerfeste er blitt et så stort savn at dette var valget jeg tok.

_OE_

#23
Ja tragisk av Kia å ikke kunne tilby 1000kg på hengerfeste... Hvem vet er det forhjulsdrift/eller bilen generelt som ikke holder mål?
Service hver 15000 km antyder jo at bilen ikke bør kjøres for mye (spøkaktig sagt)
#FTS#

Bjoris

Har også gått for ID4 og legger snart ENiroen ut for salg på Finn.no. Blir som alltid spennende å se hva en kan få. Vi skulle ha AWD, men så var det noe med impulskontrollen. Taper IDen seg mye beholder vi den, men blir det ett ok verdifall blir det nok bytte neste høst også:)

Jeg tror vi selger ENiroen greit, men ser mange som er høyt priset på Finn.no så jeg går nok mot en mer edruelig pris

svingen

ID4 har 75kg på taket Niro har 100 kanskje ikke så viktig får de fleste :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

_OE_

Og ID3 har 0 kg på taket... Blir spennende å se hvordan regenerering vil virke på ID3/4 RWD bilene når det blir glatt.... Men RWD er nok best på sommeren

#FTS#


_OE_

#27
Utklipp fra brosjyre Polaris RANGER EV...


KRAFTIG OG ANVENDLIG

Det er ikke lenger nødvendig å ofre motorkraft og ytelser ved valg av elektrisk kjøretøy. RANGER EV har en kraftig 3 hk motor, lastekasse med nyttelast på 227kg og slepekapasitet på 680kg, noe som gjør den egnet for tøffe jobber.

Dette sier vel det meste om Kia Niro... Over Dobbel slepevekt på en ATV Med 3 HK

#FTS#

vinterdekk

Skal nok være 30 hestekrefter skal vi tro de amerikanske polaris-sidene, men ja bedre slepevekt på den der.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

_OE_

Yep KIA burde manne seg opp og oppjustert tilhengervekta på Niro'n til minimum 750 kg

#FTS#


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA