Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf/Schuko lading

Startet av ENTO, lørdag 06. mars 2021, klokken 23:13

« forrige - neste »

ENTO

Var innom nissan.no   Ser på Nissan Leaf og lading. Der står om Schukolading. Ikke noe opplysninger og skremsel om å bruke den medfølgende Schukoladeren. Bare opplysninger om ladehastighet osv. Er ikke det litt rart ? Mitt inntrykk av å lese pm Schuko så er det nærmest livsfarlig.

elektrolux

Ca. 60% av elbileierne lader med "nødladekabelen" fra et Schuko stikk.

Det har medført en del svidde stikk men det er langt fra dommedagsprofetier om at huset vil brenne ned til reelt antall branner. Det vises enda til et tilfelle i Sverige i mangel på eksempler i Norge.

Tror Nissan hever seg over skremselspropagandaen når de tar en mer edruelig tilnærming til dette.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

automat

Sitat fra: elektrolux på søndag 07. mars 2021, klokken 08:26
Ca. 60% av elbileierne lader med "nødladekabelen" fra et Schuko stikk.

Det har medført en del svidde stikk men det er langt fra dommedagsprofetier om at huset vil brenne ned til reelt antall branner. Det vises enda til et tilfelle i Sverige i mangel på eksempler i Norge.

Tror Nissan hever seg over skremselspropagandaen når de tar en mer edruelig tilnærming til dette.
Hvor kommer det tallet fra?
I flg elbilforeningens undersøkelse lader 27% fra vanlig stikk hjemme.
https://elbil.no/slik-lader-du-smart-hjemme/

Bilforhandleren vil jo mye heller at kunden kjøper større felger (eller annet ekstrautsyr), enn at man setter av disse pengene til ladestasjon. Så de toner selvfølgelig ned behovet for ladestasjon i sin markedsføring.

Skal man følge reglene, så må man installere egen ladekurs, med mindre man har godkjent ladeløsning fra før. Ladestasjon er en mye bedre løsning enn ladestikk, og merkostnaden kan være relativt liten.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA