Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker 1st edition

Startet av Trond.m, torsdag 24. september 2020, klokken 07:00

« forrige - neste »

Daniel_0007

Er forskjell, fastmontert hengerfeste er standard mens elektrisk svingutbart er 20 000 ekstra
Model 3 2019 LR Rwd

jornhd

Håpløst at det ikke er tilvalg. Kunne valgt 1st, men må ha el.seter med minne og nettvegg, og over 80000 for dette er uaktuelt.

golo

Det står ingen steder at Navigasjon gjelder begrenset periode. På Skoda må man betale for 3 års tilgang. For man for bilens levetid med ID.4?

Trond.m

#18
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 24. september 2020, klokken 13:56
Er forskjell, fastmontert hengerfeste er standard mens elektrisk svingutbart er 20 000 ekstra
Hvor står det ? Det er vel samme hengerfeste på 1st og Max.

«ID.4 1ST leveres med elektrisk utfellbart tilhengerfeste som standard for last med en totalvekt på inntil 750 kg (uten bremser på henger) og 1000 kg (med bremser på henger)»

Trond.m

Bestilte 1st i dag.  Mye bil for pengene 👍

Strøm Tycoon

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. september 2020, klokken 09:16
Ja, kanskje det er en vane og. På Volvoen (svensker er jo verdens mest sikkerhetsopptatte folk) så var lyset så kraftig at sidesynet mitt fanget det opp hver gang noen kjørte forbi. Ganske forstyrrende...på samme måte som om en skulle prikke meg på skulderen hver gang noen kjører forbi. Men lånte bare bilen noen timer, så hjernen hadde gjerne blitt vant til det etter hvert.

Utrolig men sant, det er poenget.

makki

Sitat fra: TM på torsdag 24. september 2020, klokken 15:10
Bestilte 1st i dag.  Mye bil for pengene 👍
Hvordan? Nettsiden har du kun mulighet for 4X4

elpedros

Var en kjapp tur innom forhandler for en kort prat om ID4 og fikk da inntrykk av at denne i første omgang bare blir tilgjengelig med et fargevalg på interiøret, svart og brunt? Håper det ikke stemmer, men noen vet noe mer om dette?

tornaldo

Det er nok prisen å betale for en "billigere" bil en tilsvarende Skoda Enyaq. Ingen individuelle valg, som sikkert sparer VW for en hel del i produksjonskostnad. Det negative er fullstendig fravær av individuell tilpasning. Det positive er at man får en del gratis på kjøpet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Magnus Hansen

Sitat fra: tornaldo på torsdag 24. september 2020, klokken 15:38
Det er nok prisen å betale for en "billigere" bil en tilsvarende Skoda Enyaq. Ingen individuelle valg, som sikkert sparer VW for en hel del i produksjonskostnad. Det negative er fullstendig fravær av individuell tilpasning. Det positive er at man får en del gratis på kjøpet.

At vw plutselig har blitt en billigere versjon av Skoda er jo litt bakvendt

Trond.m

Sitat fra: makki på torsdag 24. september 2020, klokken 15:24
Sitat fra: TM på torsdag 24. september 2020, klokken 15:10
Bestilte 1st i dag.  Mye bil for pengene 👍
Hvordan? Nettsiden har du kun mulighet for 4X4
Bestilte RWD. 4x4 kan ikke bestilles før til våren.

biggern

Sitat fra: golo på torsdag 24. september 2020, klokken 15:02
Det står ingen steder at Navigasjon gjelder begrenset periode. På Skoda må man betale for 3 års tilgang. For man for bilens levetid med ID.4?

Gjelder kun fri oppdatering av kart.

tornaldo

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 16:14
Sitat fra: tornaldo på torsdag 24. september 2020, klokken 15:38
Det er nok prisen å betale for en "billigere" bil en tilsvarende Skoda Enyaq. Ingen individuelle valg, som sikkert sparer VW for en hel del i produksjonskostnad. Det negative er fullstendig fravær av individuell tilpasning. Det positive er at man får en del gratis på kjøpet.

At vw plutselig har blitt en billigere versjon av Skoda er jo litt bakvendt

Ja virker som Møller har bestemt seg for å selge flere ID4 enn Enyaq, koste hva det koste vil. Det må jo være derfor de har tatt høy fortjeneste på Enyaq, og liten eller ingen fortjeneste på ID4 Max
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

elektro

Utrolig merkelig at man ikke får nettingvegg og variabelt bagasjeromsgulv uten å kjøpe Max. Det ble en dealbreaker for en kjøper jeg kjenner. :( Samtidig blir Max litt dyr for en bil uten firehjulstrekk.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Er ikke Enyaq noe større da, selv om det er på samme plattform? For meg fremstår Enyaq mere som en MPV (ala S-Max) og id.4 som en crossover / folkesuv.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA