Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye i3-farger (fra Nov2020)

Startet av JorgenM, onsdag 23. september 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

02jan

Da må nok politikere på banen. Men enig noen skulle satt ned foten for å lage kalkulert unødvendig svak kvalitet og samtidig unødvendig komplisert. Dette gjelder ikke spesifikk i3 men generelt nye biler ( selv om f.eks koble fra et 12v batteri er et slikt eksempel, du er avhengig av Høyspesialisert mekaniker/inginør for å bytte 12v batteri).

For 16/17 år siden brukte jeg 30 minutter å bytte bremseklosser foran på min nesten nye audi A6 mellom to rorbuer i lofoten , idag må jeg bestille time og ta fri fra jobben for å få verksted til å gjøre det samme på en folkevogn.


De fleste bryr seg ikke om slikt , derfor snakker man til døve ører. Enorm ressurssløsing uten ende.
Land rover Defender er eksempel på kjøretøy , hvor det var mulig å holde liv i/oppgradere, da konstruksjon var mulig å skru på - 1948 til 2015 model.

Hadde tenkt at Cybertruck var en slikt kjøretøy , vare lenge og kunne opograderes av eier etter eget ønske, men akk ser ut til at det her ineuropa jobbes for å forby den kommende McGyver Bil.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA