Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye i3-farger (fra Nov2020)

Startet av JorgenM, onsdag 23. september 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

JorgenM

Langt mellom nyhetene om i3, men fra november kan den fåes i 3 nye farger:

- Cashmere Silver with accents in BMW i Blue


- Galvanic Gold with accents in Frozen Grey metallic


- Fluid Black with accents in Frozen Grey metallic
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

#1
Ja, dette vil nok løfte i3 til til topps på salgsstatistikken 😉

JorgenM

Vel, nå selger den fortsatt ganske bra da :)
218 så langt i september. Det er over f.eks e-208 og Ioniq (også for hele 2020). Syns gammel'n klarer seg bra jeg 8)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

#3
Ja, det er helt klart.  Mercedes trodde de skulle knuse den ved lansering av B-klasse electric. Der tok de veldig feil  ;)

Liker godt den som ser ut som en bie. Har tidligere hatt grevling.

Orbit

Synd en må opp på i3s for å slippe grå klistremerker på siden av taket..... (ja jeg vet de kan plukkes av med litt ekstra arbeid). Bilen ser mye renere ut med kun svart tak.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Samco

100kw lading og litt større batteri så har i3 kunne solgt blitt vurdert Igjen som neste bil.

Evolution

Sitat fra: JorgenM på onsdag 23. september 2020, klokken 18:48
Langt mellom nyhetene om i3, men fra november kan den fåes i 3 nye farger:

- Cashmere Silver with accents in BMW i Blue


Den var jo nesten helt identisk som en av fargene fra 2014 bmw i3 modellen....
bmw i3 60Ah 2014 (kjøpt 2020)
bmw 318d 150hp 2016 (kjøpt 2019)

Trond.m

De fleste vil vel ha en i3 med større bagasjerom, mulighet for hengerfeste, taklast, lengre rekkevidde, raskere lading....Da har vi vel egentlig noe som likner på id.4, så jeg bestilte en i går. De åpnet salget kl 14 og solgte over 400 biler med kort leveringstid, så markedet for bakhjulsdrevet kompakt SUV er nok større enn mange har spådd. Men sjarmen og kvalitetsfølelsen til i3 mangler den naturligvis 😉

turfsurf

Sitat fra: TM på fredag 25. september 2020, klokken 10:46
Men sjarmen og kvalitetsfølelsen til i3 mangler den naturligvis
Og så mangler den cfrp konstruksjonen til i3. Her blir det nok god gammel "rust-vag". Ikke så farlig hvis man ikke skal ha bilen lenge da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Tviler på at nye elbiler i dag kommer til å vare så lenge at det er rusten som er utslagsgivende. De blir nok dyre deler og behov for kostbar kompetanse som forkorter den økonomiske levetiden dessverre.

moonbuggy

Absolutt. Prisene på "dingsene" i i3 er slik at, ryker noe utenfor garanti, er det enten knoks-deler eller skroting som gjelder. Vi så jo prisen på en reparasjon av et klimaproblem nylig. Diagnostikken antydet EME, der sitter sikringene for kompressoren. Den kan BMW ikke åpne, boksen er produsert av 3.part og svaret var en ny EME, pris rundt 90.000. Det er gjennomgående trend på alle nye biler, flere titalls sensore, ørten kontrollkort osv., proprietært det meste. M.a.o. man betaler skjorta av seg når noe ryker....

moonbuggy

Til det over:
Miljøaspektet ved dagens elbiler er suspekt, nettopp fordi kompleksitet og delepriser gjør økonomisk levetid så kort.

1317142119

Sitat fra: TM på fredag 25. september 2020, klokken 10:46
De fleste vil vel ha en i3 med større bagasjerom, mulighet for hengerfeste, taklast, lengre rekkevidde, raskere lading....Da har vi vel egentlig noe som likner på id.4, så jeg bestilte en i går. De åpnet salget kl 14 og solgte over 400 biler med kort leveringstid, så markedet for bakhjulsdrevet kompakt SUV er nok større enn mange har spådd. Men sjarmen og kvalitetsfølelsen til i3 mangler den naturligvis 😉
De fleste som kjøper en liten bil vil ikke ha det nei. Du har av åpenbare grunner kjøpt feil bil dersom taklast, stort bagasjerom og å leke lastebil på fritiden er det du forventer av en bil. Dette har aldri noen gang vært prioriterte egenskaper for noen som helst småbiler - helt uavhengig av drivlinje.

Derimot har de to siste, både lenger rekkevidde og økt ladehastighet, noe å si. Denne bilstørrelsen er ganske vanlig i Europa. Er bare oss fjellgeiter som tror vi trenger stasjonsvogn/SUV for å kjøre til jobb. Regner med de fleste har fått med seg europeiske bilturister med stappfulle små bybiler hver sommer i Norge.

1317142119

Jeg har fått med meg at BMW har sagt de skal fortsette å fornye i3, men jeg tviler sterkt på at vi får noe mer enn småting som disse fargeendringene. Den er allerede vesentlig dyrere enn objektivt sett tilsvarende gode biler (enkelte bedre), så å modernisere den ytterligere med dertil økt pris gir ingen mening. Blir bare oss entusiastene igjen som blir aktuelle kunder.

hELgenen

Sitat fra: TM på fredag 25. september 2020, klokken 12:40
Tviler på at nye elbiler i dag kommer til å vare så lenge at det er rusten som er utslagsgivende. De blir nok dyre deler og behov for kostbar kompetanse som forkorter den økonomiske levetiden dessverre.

Veldig synd at vi er der. I3 hadde fortjent å leve lenge. Den vil jo ikke ruste istykker.  Dersom noen kunne produsere 3 parts batteri og andre slitedeler så kunne dette bli elbilen med "evig" liv.

Nå hopper vel flere over på id.4 og lar den leve i 7, maks 10 år før den skrotes.  Skulle ønske bilbransjen kunne komme dit at de har en Rolling release strategi. Altså at de leverer en bil der alt kan byttes ut over tid og ingenting ruster

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA