Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

Counterpointer

Interessant å se Plaid bli blåst av dragstripa, den har ingen sjanse!



https://youtu.be/GUB1z5wr5p8


(Prismessig er det litt forskjell )

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. august 2021, klokken 23:47
Interessant å se Plaid bli blåst av dragstripa, den har ingen sjanse!
Morsomt å se hva elektriske hypercars kan gjøre. Den har vel 800-900hk mere, det gir altså en kvartmil 0,7 sekund mindre.

Viser jo og at det ikke er mye å hente på 0-100, uansett økning av effekt. Da må man over på annen utforming av bilen.

Ellers må jeg si at det er imponerende hva Mate Rimac har fått til. Har fulgt han fra startet opp selskapet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

trondhla

Det med 4 motorer og ca 1900 HK (1400 kW) vil snart bli hyllevare etterhvert, dvs det er det idag. Se på hva som blir tilbydd her, pakke på 4 motorer a 350 kW/stykket = 1400 kW fra Yamaha. Det er bare å legge inn bestiling.
https://global.yamaha-motor.com/news/2021/0412/ev-motor.html

turfsurf

Det er litt mere enn motorer som skal til da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. august 2021, klokken 08:31
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. august 2021, klokken 23:47
Interessant å se Plaid bli blåst av dragstripa, den har ingen sjanse!
Morsomt å se hva elektriske hypercars kan gjøre. Den har vel 800-900hk mere, det gir altså en kvartmil 0,7 sekund mindre.

Viser jo og at det ikke er mye å hente på 0-100, uansett økning av effekt. Da må man over på annen utforming av bilen.

Ellers må jeg si at det er imponerende hva Mate Rimac har fått til. Har fulgt han fra startet opp selskapet.
Fler morsomme ting med disse to. Nå hadde han som kjørte Plaid raskere reaksjonstid, men det så definitivt ut som den var raskere de første 30-50 meterne. Men etter det så det jo ut som det var Rimac som hadde raketter.

Men «bang for the buck» er jo Plaid helt overlegen, masseproduksjon og stort selskap mot liten spesialist gir jo alltid det forholdet.

Hadde også vært spennende å sett hvilken tid Pobst hadde fått opp Pikes Peak med Rimac.

Chris Neumann Ruud

Eller hvilken tid Richard Hammond hadde fått opp St. Gallen i en Plaid
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Counterpointer

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 20. august 2021, klokken 07:29
Eller hvilken tid Richard Hammond hadde fått opp St. Gallen i en Plaid
Crash and burn?

PF

Nå bør det påpekes at for å oppnå de tidene som reklameres med må man være på dragracebane med preppet underlag med racingslicks.

Med andre ord, ytelsene det er snakk om her overgår hva som er mulig å utnytte i normale situasjoner. Begrensningen i dag går på dekk og deres gripeevne.

Og når ytelse er på dette nivået, begynner plutselig reaksjonstid og betyr mye. Så en potent sjåfør i Taycan kan vinne lyskryssdueller mot en litt sløvere Plaid sjåfør på tross av noe tregere bil

Counterpointer

Sitat fra: PF på fredag 20. august 2021, klokken 11:02
Og når ytelse er på dette nivået, begynner plutselig reaksjonstid og betyr mye. Så en potent sjåfør i Taycan kan vinne lyskryssdueller mot en litt sløvere Plaid sjåfør på tross av noe tregere bil
Høres litt ut som ønsketenkning. Spesielt siden det ser ut som Plaid tar Nevera i lyskryssduell.
Hvor stor forskjell utgjør tidsdifferansen på noen millisekunder? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Det er jo lett å regne ut for de som har høy matte/fysikkunskap.
Er en treg nok i reaksjonen kan du ta en Plaid i lyskryssduell med en Polo diesel, men tolket deg ikke så ekstremt.
Om underlaget er preppet eller ikke blir jo likt for begge biler.

pberg

Det er jo fort gjort å få inn litt differanse på reaksjonstid når en tenker på at bare i løpet av 30,54cm rollout, så har bilen allerede en fart på 10km/t. Det må jo tas igjen....
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

daktari

Sitat fra: Counterpointer på fredag 20. august 2021, klokken 01:04
Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. august 2021, klokken 08:31
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. august 2021, klokken 23:47
Interessant å se Plaid bli blåst av dragstripa, den har ingen sjanse!
Morsomt å se hva elektriske hypercars kan gjøre. Den har vel 800-900hk mere, det gir altså en kvartmil 0,7 sekund mindre.

Viser jo og at det ikke er mye å hente på 0-100, uansett økning av effekt. Da må man over på annen utforming av bilen.

Ellers må jeg si at det er imponerende hva Mate Rimac har fått til. Har fulgt han fra startet opp selskapet.
Fler morsomme ting med disse to. Nå hadde han som kjørte Plaid raskere reaksjonstid, men det så definitivt ut som den var raskere de første 30-50 meterne. Men etter det så det jo ut som det var Rimac som hadde raketter.

Men «bang for the buck» er jo Plaid helt overlegen, masseproduksjon og stort selskap mot liten spesialist gir jo alltid det forholdet.

Hadde også vært spennende å sett hvilken tid Pobst hadde fått opp Pikes Peak med Rimac.
Du må se run 2 og 3, da startet de likt. Run 1 startet Plaid 0,3 sek før Rimac.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

CarWow satte en kjempetid med Rimac på møkkete asfalt, lavere en Plaid på dragstrip, så som forventet vil superbilen slå "familiebilen". Imponerende av begge åkkesom.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Muffinman

Ganske så supre begge to, egentlig. Bortsett fra et visst "ratt"   :D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på fredag 20. august 2021, klokken 15:26
Sitat fra: Counterpointer på fredag 20. august 2021, klokken 01:04
Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. august 2021, klokken 08:31
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. august 2021, klokken 23:47
Interessant å se Plaid bli blåst av dragstripa, den har ingen sjanse!
Morsomt å se hva elektriske hypercars kan gjøre. Den har vel 800-900hk mere, det gir altså en kvartmil 0,7 sekund mindre.

Viser jo og at det ikke er mye å hente på 0-100, uansett økning av effekt. Da må man over på annen utforming av bilen.

Ellers må jeg si at det er imponerende hva Mate Rimac har fått til. Har fulgt han fra startet opp selskapet.
Fler morsomme ting med disse to. Nå hadde han som kjørte Plaid raskere reaksjonstid, men det så definitivt ut som den var raskere de første 30-50 meterne. Men etter det så det jo ut som det var Rimac som hadde raketter.

Men «bang for the buck» er jo Plaid helt overlegen, masseproduksjon og stort selskap mot liten spesialist gir jo alltid det forholdet.

Hadde også vært spennende å sett hvilken tid Pobst hadde fått opp Pikes Peak med Rimac.
Du må se run 2 og 3, da startet de likt. Run 1 startet Plaid 0,3 sek før Rimac.
Mente jeg har sett hele greia, er nok hukommelsen som er dårlig

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA