Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: jazzwheel på søndag 13. juni 2021, klokken 14:15
Ingenting om aktiv støydemping?
Rob Mauer nevnte noe om det i sin oppsummering, men han sa også noe om uferdig software som også kan bety at de ikke er helt ferdige med denne heller.

emurof

Sitat fra: daktari på fredag 11. juni 2021, klokken 09:43
Sitat fra: emurof på fredag 11. juni 2021, klokken 09:01
Sitat fra: daktari på tirsdag 08. juni 2021, klokken 22:36Det spesielle er at Tesla tar penger for at folk kan bestille en konseptbil de ikke vil (planla å?) levere. Folk får vel pengene tilbake, men det hadde vært ryddigere å la konsept være konsept. Både Roadster og Cybertruck ligger dårlig an tror jeg.
Dessuten, hvis Roadster og Plaid skal kjøres som de burde så trenger de all rekkevidde de kan få.

Det er ingen grunn til at Cybertruck ligger dårlig an, siden den tilhører den mestselgende gruppen av kjøretøy i USA.

Jeg skjønner ikke poenget med å komme med slike tøysekommentarer.

Jeg tror du skjønner dette ikke er tøysekommentar men derimot forsøker å prate opp TSLA-beholdningen din. Hvor mye kr tjener du på 1% stigning?

Hvis du tror noen klarer å påvirke kursen på Tesla-aksjen ved å svare på trolling på et lite norsk forum så står det verre til der i gården enn jeg trodde.

emurof

Sitat fra: Vaduz på fredag 11. juni 2021, klokken 13:35Hva er greia med dataspill? Jeg hat spilt beach buggy 3 ganger mens jeg superladet, men det er jo ekstremt ubehagelig å spille i en bil, ville heller ha spilt på mobil etc. jeg forstår ikke appellen, er det noen som faktisk gleder seg til å fyre opp et AAA spill og sitte i bilen noen timer? Eller skal du spille witcher i 5 min også avslutte igjen? Kjekt å ha, men burde bare være en bisetning ved presentasjoner feks.

Det er vel en del av forberedelsene til autonomi. Hvis bilen kjører seg selv så frigjør man tid til andre ting, om det måtte være jobbing, underholdning, soving eller annet.

Vaduz

Joda, men det er jo 10-15 år til, minimum, så spesielt å fokusere så veldig på det. Men sikkert gøy for mange og genererer vel en del interesse i media.

daktari

Interessant og lesverdig gjennomgang av bilen fra MotorTrend: Bortsett fra Yoke (og kanskje bremsene for banefolket?) er det meste på stell.
https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-s/2021/2022-tesla-model-s-plaid-first-test-review/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Takk, daktari. Interessant lesning. 2,28 sekunder på vanlig asfalt og uten rollout er innafor!
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

daktari

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 17. juni 2021, klokken 19:15
Takk, daktari. Interessant lesning. 2,28 sekunder på vanlig asfalt og uten rollout er innafor!
Ja, og ikke minst mange ganger etterhverandre. Den nye skråstilte radiatoren er spennende.

Men det blir ikke bra tid på Ringen hvis ikke de har en aktiv spoiler bak samt skikkelige bremser og heftigere seter. De burde ha en "race pack" for Europa.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 17. juni 2021, klokken 21:00
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 17. juni 2021, klokken 19:15
Takk, daktari. Interessant lesning. 2,28 sekunder på vanlig asfalt og uten rollout er innafor!
Ja, og ikke minst mange ganger etterhverandre. Den nye skråstilte radiatoren er spennende.

Men det blir ikke bra tid på Ringen hvis ikke de har en aktiv spoiler bak samt skikkelige bremser og heftigere seter. De burde ha en "race pack" for Europa.
Randy Pobst rapporter at etter runde på Laguna Seca så hadde også Plaid ikke merkbar effektreduksjon på 34% SoC. Det tyder også på fremgang på en viktig baneparameter.

Rosstopher

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 17. juni 2021, klokken 21:55
Randy Pobst rapporter at etter runde på Laguna Seca så hadde også Plaid ikke merkbar effektreduksjon på 34% SoC. Det tyder også på fremgang på en viktig baneparameter.

Som mange andre ting er dette helt uinteressant for en gjennomsnittlig kjøper, men gir bragging rights, pluss at det gir fossilbimafiaen enda en mindre grunn til å hate Tesla. Det er også helt i tråd med Teslas mål om "å bevise at mennesker ikke trenger å kompromisse for å kjøre elektrisk – at elektriske biler kan være bedre, raskere og morsommere å kjøre enn bensindrevne biler."
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Counterpointer

Gjennomsnittlige kjøpere er nok ikke hovedtyngden blant de som kjøper Plaid. Der er nok konkuransen med Taycan Turbo S mye viktigere. Og Porschen overoppheter etter ca en runde på ringen (ikke sammenlignbart med Laguna S. for ordens skyld)

daktari

Jeg liker også at MT beskriver den som stillegående.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

#101
Sitat fra: daktari på torsdag 17. juni 2021, klokken 21:00
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 17. juni 2021, klokken 19:15
Takk, daktari. Interessant lesning. 2,28 sekunder på vanlig asfalt og uten rollout er innafor!
Ja, og ikke minst mange ganger etterhverandre. Den nye skråstilte radiatoren er spennende.

Men det blir ikke bra tid på Ringen hvis ikke de har en aktiv spoiler bak samt skikkelige bremser og heftigere seter. De burde ha en "race pack" for Europa.
Kanskje en RacePack er på gang, for de som tør å ta familiemedlemet ut i fri-natur/bane

-A look at Tesla's current Parts Catalog for the Model S shows that the company has listed two new wheels, which suggest that a dedicated "Track Package" may be coming for the flagship high-performance sedan. https://www.teslarati.com/tesla-model-s-plaid-track-package-wheels/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Et hjulsett er jo ikke nok. Det er bremsene som er den store svakheten, downforce på forrige modell, og setene littegrann.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Kanskje man kan kjøre roligere i svingene?       ( ;D)
Om Tesla skal ha verdens raskeste og sikreste bil, så må de levere tip-top bremser også... :-\

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Er denne videoen lagt ut før? Her spekuleres det i at Plaid har 4680batterier, allerede :o
Kanskje noen kloke hoder kan vurdere sannhets-gehalten her.

https://youtu.be/JqKHThvk0WY?t=9
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA