Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

Sandvika

Det var en Musk som fremsto som han hadde fått stikkord på en serviett 3min før han gikk på scenen. Fullstendig ute av sync med slidepakka til markedsføeingsavdelingen.  Foran scenen sto 20 krampaktige fanboys gjorde alt de kunne for å bli plukket opp av mikrofonen på scenen. Mest teit akkurat det. 
mesteparten av fokuset lå på man kan spille fancy dataspill på skjermen og ny teknologi i motoren for å gjøre den mer effektiv samt motstå kreftene som er i sving i 200mph.

Likevel, fikk faktisk litt lyst på ny TMS  :)


Vaduz

Hva er greia med dataspill? Jeg hat spilt beach buggy 3 ganger mens jeg superladet, men det er jo ekstremt ubehagelig å spille i en bil, ville heller ha spilt på mobil etc. jeg forstår ikke appellen, er det noen som faktisk gleder seg til å fyre opp et AAA spill og sitte i bilen noen timer? Eller skal du spille witcher i 5 min også avslutte igjen? Kjekt å ha, men burde bare være en bisetning ved presentasjoner feks.

Klykken

https://twitter.com/tesla_raj/status/1403235287132610564?s=21

Følger visstnok med en spillkontroller.

Sitat fra: Vaduz på fredag 11. juni 2021, klokken 13:35
Hva er greia med dataspill? Jeg hat spilt beach buggy 3 ganger mens jeg superladet, men det er jo ekstremt ubehagelig å spille i en bil, ville heller ha spilt på mobil etc. jeg forstår ikke appellen, er det noen som faktisk gleder seg til å fyre opp et AAA spill og sitte i bilen noen timer? Eller skal du spille witcher i 5 min også avslutte igjen? Kjekt å ha, men burde bare være en bisetning ved presentasjoner feks.
Folk har kanskje andre behov og interesser enn deg...?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Magnus Hansen

Sitat fra: Sandvika på fredag 11. juni 2021, klokken 11:15
Det var en Musk som fremsto som han hadde fått stikkord på en serviett 3min før han gikk på scenen. Fullstendig ute av sync med slidepakka til markedsføeingsavdelingen.  Foran scenen sto 20 krampaktige fanboys gjorde alt de kunne for å bli plukket opp av mikrofonen på scenen. Mest teit akkurat det. 
mesteparten av fokuset lå på man kan spille fancy dataspill på skjermen og ny teknologi i motoren for å gjøre den mer effektiv samt motstå kreftene som er i sving i 200mph.

Likevel, fikk faktisk litt lyst på ny TMS  :)

Sånn er jo alle Teslapresentasjoner. Og de er jo flaue greier. Ville ikke forvente at Elon Musk skulle bruke timesvis på å øve på presentasjonen, men heller at han kunne være i stand til å delegere litt ansvar. Han kan ta intro og outro så kan andre i selskapet ta hoveddelen.

hELgenen

Det som overrasker meg er at designet beholdes.
Model S har jo mer eller mindre vært uforandret siden juni 2012. Ja det har skjedd endringer i front, det har skjedd endringer med lys osv. - men alle utvendige endringer har jo vært hva andre kaller forsiktige facelifts. Det er kanskje mindre endringer i formen her enn hva VW har drevet med på Golf i alle år?
Mange kunder der ute vil jo gjerne ha noe som ser nytt ut på avstand også..eller?

Personlig har jeg aldri likt model S designet og hadde vel forventet noen spennende nye designelementer.
Ser andre merker har begynt å levere biler med mer markerte linjer, men Tesla holder veldig på designspråket på model S.

Klykken

Jeg liker designspråket til S, og ser stor forskjell fra 2016-facelift og Plaid. Ser mer sint og bøs ut nå. Men kanskje verre å se forskjell fra litt avstand ja, er enig i den.. 
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 11. juni 2021, klokken 13:46

Sånn er jo alle Teslapresentasjoner. Og de er jo flaue greier. Ville ikke forvente at Elon Musk skulle bruke timesvis på å øve på presentasjonen, men heller at han kunne være i stand til å delegere litt ansvar. Han kan ta intro og outro så kan andre i selskapet ta hoveddelen.
Veldig godt oppsummert!

Vaduz

Sitat fra: Klykken på fredag 11. juni 2021, klokken 13:37
https://twitter.com/tesla_raj/status/1403235287132610564?s=21

Følger visstnok med en spillkontroller.

Sitat fra: Vaduz på fredag 11. juni 2021, klokken 13:35
Hva er greia med dataspill? Jeg hat spilt beach buggy 3 ganger mens jeg superladet, men det er jo ekstremt ubehagelig å spille i en bil, ville heller ha spilt på mobil etc. jeg forstår ikke appellen, er det noen som faktisk gleder seg til å fyre opp et AAA spill og sitte i bilen noen timer? Eller skal du spille witcher i 5 min også avslutte igjen? Kjekt å ha, men burde bare være en bisetning ved presentasjoner feks.
Folk har kanskje andre behov og interesser enn deg...?

Ja men det var jo spørsmålet, hvor mange kommer faktisk til å spille i bilen sin? Det er jo et veldig ugunstig sted å spille spill, mye bedre hjemme i sofaen eller i gaming stol feks.

VegarHenriksen

Sitat fra: Vaduz på fredag 11. juni 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Klykken på fredag 11. juni 2021, klokken 13:37
https://twitter.com/tesla_raj/status/1403235287132610564?s=21

Følger visstnok med en spillkontroller.

Sitat fra: Vaduz på fredag 11. juni 2021, klokken 13:35
Hva er greia med dataspill? Jeg hat spilt beach buggy 3 ganger mens jeg superladet, men det er jo ekstremt ubehagelig å spille i en bil, ville heller ha spilt på mobil etc. jeg forstår ikke appellen, er det noen som faktisk gleder seg til å fyre opp et AAA spill og sitte i bilen noen timer? Eller skal du spille witcher i 5 min også avslutte igjen? Kjekt å ha, men burde bare være en bisetning ved presentasjoner feks.
Folk har kanskje andre behov og interesser enn deg...?

Ja men det var jo spørsmålet, hvor mange kommer faktisk til å spille i bilen sin? Det er jo et veldig ugunstig sted å spille spill, mye bedre hjemme i sofaen eller i gaming stol feks.


Det er ikke meningen at du skal sitte i garasjen hjemme å spille, men heller når du superlader eller venter på kjerringa på kjøpesenteret. Får tiden til å gå fortere :)
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Counterpointer

Vel, jeg ville heller hatt waypoints i navigasjonen enn spillkontroller og avanserte spill. Men har ikke problemer med at de er der.

Det var btw intro av Frans som kom inn med en diger klubbe, begynte faktisk å forvente at han skulle slå litt igjen, men så var det bare rekorder som skulle knuses.

Fikk ikke sett hele. Fikk noen med seg om orginaldekk klarer 200 mph?

RJK

Virket ihvertfall som waypoints kommer. EM spurte folk om de ville ha det, fikk bekreftelse fra publikum, og flirte litt og sa at da får vi vel komme med det etterhvert (om jeg hørte siste del rett). Så virker som han (noe motvillig) gir seg på det, og innfører det temmelig snart.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Han har gitt seg på det og lovet før også, jeg tror det først når det dukker opp i bilen.

Han lovet ludicruse mode på Model 3 også, venter fremdeles.......

RJK

Det kan jo tolkes som at de har sett på det, og enten utsatt det pga all jobbingen med FSD-betaen. Eller at det har vært noe mere omfattende å få til godt nok, men at de nå er klar med det i neste oppdatering som skal sendes ut.

Time will tell... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

#88
Har sporet gjennom DragTimes sin video nå og det er noe interessant. 
Pos:
-nye motorer med karbon.
-så ut som minimalistisk girkasse foran, gir mindre friksjon
-12V batteri er litiumbatteri lettere og mye mindre
-varmepumpa
-torque vectoring bak
-doble glass men usikkert på hvilke vinduer.

Neg: -gamle seter foran, for lite sportslig? Burde hatt opsjoner på seter.
-Ingen aktive spoilere? Det blir neppe ny rekord på Ringen uten...
-Yoke, 2,33 lock to lock og 12,3 Meter svingradius.
-og ingen hendler
-gamle lys, så ut som de lyser like kort som i 2017
-ikke karbonkeramiske bremser (må ha noe slikt for å tåle Ringen)
-frunken så litt mindre ut
-hengerfeste??
-hekken hadde fortjent en redesignet kosmetisk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jazzwheel

Ingenting om aktiv støydemping?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA