Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Plaid

Startet av rfagerdal, onsdag 23. september 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

fonberg

Jeg lar meg først imponere om Plaid ikke legger på vekt ift. dagens Performance.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 23. september 2020, klokken 12:05
For de rekkeviddehungrige hadde det jo vært bra om de kunne satt dette batteriet i en bil med mindre ytelsesfokus.
Jeg tviler på at trippel-motor konfigurasjonen gir bedre rekkevidde, så en kunne fått enda bedre rekkevidde med standard motoroppsett og "plaid" batteriet.
Audi har jo lansert sin "grom-versjon" av E-tron med litt bedre ytelser og trippel-motor. Men den fikk kortere rekkevidde enn standard E55.

Synd Lucid fikk stå såpass kort på tronen. Teslas fokus synes jeg personlig burde ligge andre steder enn enda heftigere ytelser.
Få som kjøper plaid, slik at de da slipper å få 12mnd leveringstid på "standardutgavene" inntil de har fått kontroll på produksjon.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Contango

Sitat fra: fonberg på onsdag 23. september 2020, klokken 19:16
Jeg lar meg først imponere om Plaid ikke legger på vekt ift. dagens Performance.
Det var liksom implisitt at Plaid vil få 4680 batteriene, men det ble vel aldri sagt? Det vil kreve en stor designendring av Model S og kanskje får de da «endelig» en ny utgave med CCS port, nytt interiør etc. Da går kanskje ikke vekten mye opp. Hvis den får 1865 batteriene blir skuffelsen temmelig stor og vekten tilsvarende. Litt rart er det vel om de går for 2170.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

JorEl

Viss Plaid får 4680batterier etter en designendring, så lærer kanskje Tesla seg hvordan alle modelSèr kan modifiseres litt.. :) Tenk om vi kunne byttet ut våre gamle 1865 :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Rosstopher

Det er snakk om 15 mm. Er det virkelig så umulig å få til det? Er det mulig de sparer litt på høyden av å ikke ha cellene i moduler?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Sandvika

Er vel sagt også at Plaid vil basere seg på Roadsterdrivlinje eller noe sånt?
Det kjøper seg nok også mye tid ved å utsette levering til slutten av neste år. Ikke utenkelig at det blir en større revisjon av hele MS hvor Plaid kanskje er første ut med nye løsninger.

Speeder

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 23. september 2020, klokken 22:30
Det er snakk om 15 mm. Er det virkelig så umulig å få til det? Er det mulig de sparer litt på høyden av å ikke ha cellene i moduler?
Tror ikke det er noe problem. Om de sparer ett par mm i høyde  per side i å droppe modulene er det igjen ca 1cm. Kan ikke skade med 1cm mindre bakkeklaring på Plaid varianten vel?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

emmern

Tviler på at den får en CCS ladeluke. Vil selge i USA først, så gjør de ikke om på noe på skroget men kun understell, så ser det mørkt ut 
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Sandvika

Sitat fra: emmern på fredag 25. september 2020, klokken 17:36
Tviler på at den får en CCS ladeluke. Vil selge i USA først, så gjør de ikke om på noe på skroget men kun understell, så ser det mørkt ut
Salgsstart er satt til slutten av `21. Da er det 9,5år siden Tesla Model S  kom ut. Foruten at de skal finne plass til tredje motor og større batteri så tipper jeg at man trenger denne tiden for å også gjøre andre større endringer også.

emmern

jeg har det inntrykket av at S og X er døde og model 3 og Y er fremtiden. det har han sagt selv også. Dette er vel kun for å kontre lucid
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

thbo

Sitat fra: emmern på fredag 25. september 2020, klokken 23:57
jeg har det inntrykket av at S og X er døde og model 3 og Y er fremtiden. det har han sagt selv også. Dette er vel kun for å kontre lucid
At ikke S eller X har fått en «facelift» interiørmessig på så mange år kan jo tyde på det. På den annen side vil vel Tesla ha en større premium bil som ikke er Cybertruck i porteføljen fremover også.

Med så mye innsats for å få S3XYCARS (Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, ATV, Roadster og Semi) til å bli virkelighet kan de ikke uten videre droppe S og X nå
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

emmern

Jepp. De kan ikke droppe dem, men det er ikke sikkert de gjør så mye mer med dem heller. Jeg blir som sagt ikke overrasket hvis de rett og slett dropper å tilpasse til CCS
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sjokomelk

Det er ikke noe problem å putte Combo2-kontakt på Model S og X i dag. Men da må man bruke bakskjermen fra Kina-versjonene. De har et "gammeldags tankdeksel" skjært ut i bakskjermen for å få plass til de to GB/T AC og DC-pluggene allerede. Ser ikke like elegant ut, men der vil man kunne få plass til Combo2 uten problemer.

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Sandvika

Lucid tror jeg ikke Tesla gidder å løfte øyenbrynene for.

Fokuset har vært på å få volum i 3 og Y, men de tjener mest penger på S og X. Helt overbevist om at når 3 og Y er modent så vil de flytte ressurser over på X og S igjen.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA