Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq mye mer praktisk?

Startet av Bjoris, lørdag 19. september 2020, klokken 18:38

« forrige - neste »

Bjoris

#15
Dette med bagasjeromsikring er en annen ting jeg ser at Tesla aldri gidder å prioritere, det er alle disse «småtingene» vi nå ser på. Skal vi ha noe som er super praktisk, eller skal vi ha absolutt siste tech på batteri og selvkjøring. TMY har jeg bestilt uten FSD, Tesla har fått 42.000 hos meg en gang før uten å levere så mye som en pøkk så de pengene får de ikke engang til:)

Dette med støy er også en egenskap som verdsette høyt! Ikke tech, men noen en opplever på hver tur, fordel med 250 Kw lading blir for oss svært sjelden noe vi vil ha noe stor fordel av feks

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. september 2020, klokken 00:51
Et annet argument er Teslas mangel på startknapp og generell automatikk. Samt profiler som stiller setet og andre ting.......
Her tror jeg du har skrevet noe annnet enn hva du mener??? Du mener vel ikke at det er en mangel at Tesla ikke har startknapp? Tesla er jo også godt på generell automatikk og førerprofiler +++
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hELgenen

Noen liker startknapp...Polestar mangler også dette. Det har åpner opp for rariteter som at vindusheiser ikke kan betjenes uten at en person sitter i førersetet.
Kan kanskje fikses lett med en update,men en startknapp gir faktisk en følelse av trygghet også. Jeg kan skru på lyset automatisk hjemme når det er mørkt ute og jeg kommer inn hoveddøren...Men selv om dette er bra og fungerte 100%,så har jeg funnet ut at jeg liker å gjøre det manuelt på gamlemåten. Og kanskje det er slik at noen vil sitte i bilen og trykke på bremsen uten at den starter

Handyman

Sitat fra: Bjoris på søndag 20. september 2020, klokken 09:21
Jo, enig, de har mye bra for seg derfor er det irriterende at de ikke gidder å sette på feks ett skikkelig vindusviskere system. Hvorfor skal X var noe ræl ifht ENiro, slik irriterer meg. Ja, det er kjekt at alt justere seg til meg når fruen har kjørt billen, i ENiroen må jeg trykke på en knapp i bildøren og vente på at sete skal gå fra heeelt fremst til nesten helt bak:) Men poenget er at når en så setter seg inn og lukker døra (ingen god lyd) og så må ta ett visk med viskeren så er idyllen over, ting som Tesla enkelt kunne fikset...

Ett spm til denne mobilløsninger på 3Y, på fjellet har vi ett garasjeanlegg uten dekning på mobil, men her er det BT så ikke noe problem om en glemmer kortet?

Kunne jo kjøre Xen også med mobilen, men det var ikke smart å glemme nøkkelen. Klarte å låse bilen med mobilen inni en gang uten nøkkel, men antar dette ikke skjer nå lengre. Er en stund siden vi hadde Tesla:)
Når det gjelder Y må du ikke sammenlikne funksjoner med S og X, de er forrige versjon. Y må sammenliknes med TM3.
"Mobilnøkkelen" kommuniserer via Bluetooth, ingen mobildekning er nødvendig. Mobilen i lomma, thats it.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

Den sømløse innsteg/start/stopp opplevelsen i S og X er i hvert fall ganske perfekt og noe jeg skulle ønske alle kopierte. Det er så enkelt og genialt at en kan lure på hvorfor ingen løste det slik før.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på søndag 20. september 2020, klokken 10:59
Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. september 2020, klokken 00:51
Et annet argument er Teslas mangel på startknapp og generell automatikk. Samt profiler som stiller setet og andre ting.......
Her tror jeg du har skrevet noe annnet enn hva du mener??? Du mener vel ikke at det er en mangel at Tesla ikke har startknapp? Tesla er jo også godt på generell automatikk og førerprofiler +++
Det har du helt rett i. Når jeg leser det nå får jeg motsatt mening av hva jeg tenkte

Mener Tesla sin løsning er klart best av alt jeg har prøvd.

turfsurf

Sitat fra: Bjoris på søndag 20. september 2020, klokken 09:21
Jo, enig, de har mye bra for seg derfor er det irriterende at de ikke gidder å sette på feks ett skikkelig vindusviskere system. Hvorfor skal X var noe ræl ifht ENiro, slik irriterer meg.
Nå er det vel en stund siden du solgte din X. Viskerne på vår gikk fra å være dårlige til å bli veldig bra. Det inkluderte både hardware endringer og softwareoppdateringer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 20. september 2020, klokken 11:28
Den sømløse innsteg/start/stopp opplevelsen i S og X er i hvert fall ganske perfekt og noe jeg skulle ønske alle kopierte. Det er så enkelt og genialt at en kan lure på hvorfor ingen løste det slik før.
Ja, spesielt på X. Kona setter seg fremdeles inn i I-Pacen, tråkker på bremsen og blir like skuffet hver gang
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Nå er jo bilkjøp en dose fornuft og en dose følelse. Man kan ikke logisk rettferdiggjøre prisforskjellen mellom en Skoda og en Audi feks. Men mange synes det det er verdt de ekstra pengene for å få en bedre opplevelse av kvalitet og kjøreegenskaper. Står valget mellom to biler, så burde man absolutt se på de nøye og prøvekjøre. Nå er jo bilmarkedet blitt merkelig de siste årene hvor det forventes at man skal kjøpe biler uten å teste de først

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA