Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning

Startet av s3xy, lørdag 19. september 2020, klokken 16:04

« forrige - neste »

s3xy

Var på visning av bilen i dag.
Fronten med led grillen er tøff. Avslutning bak funker ikke helt for meg, her er nok cupe versjonen vesentlig finere. Ellets flere smarte løsninger med blant annet nivåer i bagasjerommet. Innsiden ser ok ut. Fikk opplyst at bilen ikke er typegodkjent så hengervekt kan gå bådebopp og ned, de håpet på opp.. nærmere Etron. 4x kommer etter sommeren engang... altså ett år unna. La forøvrig merke til alle på gruppen jeg hadde visning med var 60 år + samme gjaldt gruppen som kom etterpå.. sikker bare en tilfeldighet...

golo

Jeg var på visning på torsdag. Jeg er 41 år og har småbarn og det virket som om de fleste som var på visning var på ca. samme alder. En ting jeg la merke til var at det bare var menn på visningen  :laugh:

Synes bilen var finere i vikeligheten enn det jeg har sett på bilder og at den var større enn deg jeg forventet.

Daniel_0007

Tipper de fleste i 40 åra har vel såpass god råd at de har alt kjøpt en etron 😝
Model 3 2019 LR Rwd

biggern

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 19. september 2020, klokken 16:36
Tipper de fleste i 40 åra har vel såpass god råd at de har alt kjøpt en etron 😝

Godt sagt....

Daniel_0007

Sitat fra: biggern på lørdag 19. september 2020, klokken 20:26
Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 19. september 2020, klokken 16:36
Tipper de fleste i 40 åra har vel såpass god råd at de har alt kjøpt en etron 😝

Godt sagt....

Ihvertfall her i oslo så virker det som alle jeg ser i en e-tron er typisk it fyr i 40 åra med unger mens de uten unger kjører model 3 😝
Model 3 2019 LR Rwd

espenri

Har faktisk prøvd og legge merke til det i det siste. Synes det er mange eldre som kjører e-tron og ipace her i Oslo, overraskende mange. Da jeg var på visning av Skoda i Oslo var det både endel kvinner og snittalderen så ut til å være ca 40...
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

tornaldo

Sitat fra: s3xy på lørdag 19. september 2020, klokken 16:04
Var på visning av bilen i dag.
Fronten med led grillen er tøff. Avslutning bak funker ikke helt for meg, her er nok cupe versjonen vesentlig finere. Ellets flere smarte løsninger med blant annet nivåer i bagasjerommet. Innsiden ser ok ut. Fikk opplyst at bilen ikke er typegodkjent så hengervekt kan gå bådebopp og ned, de håpet på opp.. nærmere Etron. 4x kommer etter sommeren engang... altså ett år unna. La forøvrig merke til alle på gruppen jeg hadde visning med var 60 år + samme gjaldt gruppen som kom etterpå.. sikker bare en tilfeldighet...

Var du på visning på dagtid, eller på kvelden? Antar at den eldre generasjon har mer tid å slå i hjel på dagtid.... Ellers tipper jeg jo Enyaq treffer de med familie (30-40 åra), eller de som skal gå over til elbil for første gang, men ikke vil ha noe for "high-tech" (50-60-70 åra).
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

SurSnasen

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 19. september 2020, klokken 21:07
Ihvertfall her i oslo så virker det som alle jeg ser i en e-tron er typisk it fyr i 40 åra med unger mens de uten unger kjører model 3 😝

Mann 40, med unger, dog ikke i Oslo. Prøvde Model 3. Det funket svært dårlig (på flere måter). Så da ble det e-tron :) Og kanskje ender det på Enyaq om et års tid.

Bjoris

Hvorfor bytte en ETron i Enyaq? Blir det ikke ett ganske stort verditap på en nesten ny bil som sikkert er minst like god som Enyaq?

SurSnasen

Sitat fra: Bjoris på mandag 21. september 2020, klokken 19:32
Hvorfor bytte en ETron i Enyaq? Blir det ikke ett ganske stort verditap på en nesten ny bil som sikkert er minst like god som Enyaq?

e-tron er litt for stor for kona, så derfor et ønske om å bytte. Enyaq er passe størrelse.

Joda, saftig verditap. Men skitt au, vi lever jo bare en gang. Og jeg er fullstendig (og smertelig) klar over at e-tron muligens kjøremessig er noen hakk over Enyaq, og også Model Y som også vurderes. Luftfjæringen, komforten, soliditeten. Digger e-tron, og tar meg selv stadig i å kjøre totalt unødige turer bare for å oppleve gleden bak rattet.

Rives mellom enten å beholde e-tron og tvinges til å kjøpe en egen konebil, eller å downsize litt og holde oss til en eneste bil i husholdningen.

plataris

Er e-tron så mye større en Enyaq?
Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH

Olemann

Sitat fra: plataris på mandag 21. september 2020, klokken 22:36
Er e-tron så mye større en Enyaq?

Ja, den er 25 cm lengre, omtrent like mye lengre som Enyaq er enn min eNiro. Og hovedgrunn til at jeg ikke bytter eNiro i Enyaq, vil ha en bil som lar seg parkere greit i byen.

biggern

Sitat fra: tornaldo på søndag 20. september 2020, klokken 09:10
Sitat fra: s3xy på lørdag 19. september 2020, klokken 16:04
Var på visning av bilen i dag.
Fronten med led grillen er tøff. Avslutning bak funker ikke helt for meg, her er nok cupe versjonen vesentlig finere. Ellets flere smarte løsninger med blant annet nivåer i bagasjerommet. Innsiden ser ok ut. Fikk opplyst at bilen ikke er typegodkjent så hengervekt kan gå bådebopp og ned, de håpet på opp.. nærmere Etron. 4x kommer etter sommeren engang... altså ett år unna. La forøvrig merke til alle på gruppen jeg hadde visning med var 60 år + samme gjaldt gruppen som kom etterpå.. sikker bare en tilfeldighet...

Var du på visning på dagtid, eller på kvelden? Antar at den eldre generasjon har mer tid å slå i hjel på dagtid.... Ellers tipper jeg jo Enyaq treffer de med familie (30-40 åra), eller de som skal gå over til elbil for første gang, men ikke vil ha noe for "high-tech" (50-60-70 åra).

De imellom 60-80 vil ha store biler, som de betaler kontant.

OlaM

Sitat fra: Olemann på mandag 21. september 2020, klokken 22:58
Sitat fra: plataris på mandag 21. september 2020, klokken 22:36
Er e-tron så mye større en Enyaq?

Ja, den er 25 cm lengre, omtrent like mye lengre som Enyaq er enn min eNiro. Og hovedgrunn til at jeg ikke bytter eNiro i Enyaq, vil ha en bil som lar seg parkere greit i byen.

Tror Enyaq ikke kommer til å oppleves så mye verre enn eNiro på det faktisk, med area view og svingradius som en røyskatt. I alle fall 2WD versjonen, ikke klart hvor mye større 4WD evt blir.
'21 3LR

Bigdrago

Skjønner godt at 20åringer ikke vil kjøre rundt i familiebiler :) Enyaq er for familier, ergo jeg må ha en. E-tron er uaktuelt med den lave rekkevidden og høy pris.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA