Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EAP tilbake

Startet av jokke, lørdag 19. september 2020, klokken 10:25

« forrige - neste »

geear

... og iallfall på X er det MERKBAR forskjell i motstanden på rattet i de forskjellige settingene.

JorEl

Sitat fra: geear på søndag 28. februar 2021, klokken 15:59
... og iallfall på X er det MERKBAR forskjell i motstanden på rattet i de forskjellige settingene.
Vår S75d 2018 har også stor forskjell. Sport-setting synes jeg er fint i fart, mens bykjøring er det best med Normal-setting. Litt flaut, kanskje...men kona har på Sport og jeg har Normal :-[ :P Gidder ikke skifte mellom hver gang, så jeg tar den gyldne middelvei.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Hehe.. kjører alltid på normal selv, og syns ikke det er flaut, selv om jeg liker sportslig kjøring. Syns heller at det er kunstige navn, for det innebærer ikke endring i utveksling såvidt jeg har klart å legge merke til, kun økt motstand.

knegg

Her går det i komfort for alle hastigheter  :+1:

Sitter litt på gjerdet ang ESP, har lyst på summon og filskifte, men kjører så sjeldent på motorvei og parkerer sjeldent trangt. Så det blir vel å lytte til fornuften denne gangen. Kanskje heller acc boost?
2020 Model 3

teslapotensiell

Hei på dere alle, iflg min Tesla-konto så har min "Ricardo del Rey" såkalt Fastvare for autopilot, betyr det at jeg kan oppgradere på et vis?
Skulle gjerne hatt adaptiv cruise, så er summon og autopilot kjekke gimmicker, sikkert, men det følger kanskje ikke med en oppgradering? Som kanskje likevel ikke er tilgjengelig?

Motorwatt

Sjekk prisen først. Kan vel fort bli nærmere 60.000.- NOK (som er mere enn nok).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

teslapotensiell

Sitat fra: Motorwatt på mandag 05. april 2021, klokken 19:02
Sjekk prisen først. Kan vel fort bli nærmere 60.000.- NOK (som er mere enn nok).
Jesus!  :o
Jeg har googlet en del, men spør likevel - det betyr at jeg ikke sånn "by the way" kan oppgradere til kun adaptiv cruise?

Motorwatt

Tror du kanskje kan oppgradere til bare EAP (ikke sikker), men den vil i såfall gi deg ACC. Noen andre her kan nok hjelpe deg å finne pris. Hvilken bil og årsmodell har du?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

teslapotensiell

Sitat fra: Motorwatt på mandag 05. april 2021, klokken 19:12
Tror du kanskje kan oppgradere til bare EAP (ikke sikker), men den vil i såfall gi deg ACC. Noen andre her kan nok hjelpe deg å finne pris. Hvilken bil og årsmodell har du?
2015 70D Model S, tar gjerne imot tips og triks  :+1: :)

z4rd

Har du ikke muligheten til å gå i appen og se på hva som dukker opp under "Upgrades"?
Der vil det stå under "Eligible" hva bilen din kan få, hva det inkluderer og hva det vil koste.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

teslapotensiell

Jo, sier jeg har alle upgrades som er tilgjengelige

z4rd

Kan du legge inn screenshot av Upgrades-siden din? Både for Eligible og Purchased
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

teslapotensiell

Sitat fra: z4rd på mandag 05. april 2021, klokken 19:32
Kan du legge inn screenshot av Upgrades-siden din? Både for Eligible og Purchased
Absolutt :) Men hvor finner jeg den siden? Er det den fra appen eller tesla-kontoen (websiden)?
Sorry, n00b her  ::)

z4rd

#118
Bare gå i appen. Der vil det normalt stå "Upgrades" over "Service", hvis telefonen din er satt opp med engelsk språk som min.

Bilen din skal uansett være utstyrt med HW1, som er Mobileye EyeQ3-chipen. Der kan man ha TACC, hvis aktivert. Mulig du må snakke direkte med Tesla og be om pristilbud.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

teslapotensiell

Vedlagt dump, min app er på norsk. Er det noen fordeler med å ha den på engelsk? Har hørt noen løse rykter om deling mellom navigasjonen og google maps skulle være lettere med appen på engelsk, tror jeg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA