Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EAP tilbake

Startet av jokke, lørdag 19. september 2020, klokken 10:25

« forrige - neste »

jokke

 Encanged autopilot kan nå kjøpes til 29800kr, hva skjer?

emmern

Screenshot? prøvde nybestilling av model 3, ingen EAP der.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Pynte på regnskapet før kvartalsslutt i god Tesla-stil.

knegg

2020 Model 3

geear

#4
Praktisk nytte, NEI.  ;D

Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.

Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.

jokke

Disse funksjonene virker om ikke annet  i dag

emmern

Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

jokke

Sitat fra: emmern på lørdag 19. september 2020, klokken 12:45
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
[/

Summon og Noa krever ikke HW3

emmern

Sitat fra: jokke på lørdag 19. september 2020, klokken 12:55
Sitat fra: emmern på lørdag 19. september 2020, klokken 12:45
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
[/

Summon og Noa krever ikke HW3
den summon som er lovt kan kreve det. og så har du skiltlesing
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Elmo

Sitat fra: emmern på lørdag 19. september 2020, klokken 12:45
Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
Har ikke alle nye biler nå HW3 ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: emmern på lørdag 19. september 2020, klokken 12:56
Sitat fra: jokke på lørdag 19. september 2020, klokken 12:55
Sitat fra: emmern på lørdag 19. september 2020, klokken 12:45
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
[/

Summon og Noa krever ikke HW3
den summon som er lovt kan kreve det. og så har du skiltlesing
Det er forskjell på Summon i EAP-pakka og Smart Summon i FSD-pakka.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

#11
Sitat fra: geear på lørdag 19. september 2020, klokken 12:38
Praktisk nytte, NEI.  ;D

Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.

Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
De andre funksjonene har for meg begrenset verdi, men jeg håper og tror at de stadig vil bli bedre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmo

Sitat fra: Handyman på lørdag 19. september 2020, klokken 14:23
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
Fatter ikke det.  Min er helt ubrukelig.
Enten tar jeg for løst rattet så den ikke bytter, eller jeg tar for hardt i rattet så den avslutter hele autosteer.
Det er kul umulig å få til mellomtingen
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TøddiVedder

Sett på full blinklys, så går det ganske smooth

Magnus Hansen

Så taktikken er å skille ut funksjonene fra FSD pakken som faktisk virker og ta betalt for de i ny pakke? Og så er det løfter om fremtidig funksjonalitet som ligger igjen i FSD?

8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA