Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Strømforbruk Kangoo vs P85

Startet av Jejl, fredag 18. september 2020, klokken 21:10

« forrige - neste »

Jejl

Har kjørt et par turer på ca 80 km og sammenlignet forbruk, og kan konkludere med at vår 7 år gamle Tesla bruker mindre strøm enn Kangooen.
Første tur (Stavanger - Haugesund) med ca 13 m/s medvind: Kangoo 146wh/km, og P85 143 wh/km.
I motvind på ca 5m/s på samme tur ble forskjellen enda større: Kangoo 186wh/km og P85 ca 170wh/km.
Kan være greit å vite at Kangooen har et høyt forbruk når en passerer 70 km/t. I 110 km/t er vel neppe rekkevidden særlig over 50 km. I 5 m/s motvind og stort sett kjøring i 80 sone hadde jeg 6 km igjen etter å ha kjørt 80 km.

Joachim@sancon.no

Lite aktivitet på forumet her, men har også en 2014 mod kangoo, og er veldig fornøyd. Min erfaring ang rekkevidde er vel ca 85km. Er det sommer og 20 grader og tørt klarer vi å tyne ut bortimot 100km.

Har hatt bilen i 4år nå og vil vi si at det er den mest bekymringsløse bilen jeg noen gang har eid. Veldig lettkjørt og perfekt til handling av byggevarer. Ser ikke for meg at jeg lar denne gå før den er oppbrukt. :)


Jejl

Kan nok skrive under på det samme om bekymringsløs bil. Ingen feil etter 6 år og totalt ca 8000 kr i totale serviceutgifter på merkeverksted til nå. 1400 kr pr år i delkasko er heller ikke feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA