Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kranglete skjerm

Startet av Blanckt, lørdag 19. september 2020, klokken 21:22

« forrige - neste »

Blanckt

Noen som vet hva som skjer når den store skjermen innimellom får hvite striper tverrs over i stedet for å oppdaterer seg når jeg prøver å veksle mellom menyene?

S75D - 03/2018 - CCS - FSDű - MCU1

Sandvika

Høres ut som en MCU krasj i anmarsj! Fikk lignende, prøvde å reparere med restart, kom aldri til live igjen.

Blanckt

Min går å resette men problemet kommer og går. Snakket med Tesla om det men de ga ikke inntrykk av å ha mye kunnskap, kalte det for discolouring...
S75D - 03/2018 - CCS - FSDű - MCU1

RJK

Sukk, går det virkelig an? Jeg tror faktisk jeg hadde blitt litt småfrekk tilbake. Kanskje sagt at "ja, den er vel bare bleika bittelitt i vask"! Hadde uansett bedt om å få prate med verkstedsjefen.


Slike striper kommer av defekt i HW som skal sende bilde til skjermen eller skjermen selv, mest sannsynlig de velkjente MCU-problemene de burde være velkjent med. Å prøve å bortforklare det med "misfarging", er godt over grensen til frekt og freidig, og avslører enten store kunnskapshull, eller en rimelig sleip holdning. Slik skal det ikke være.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Blanckt

Ok, takk for svar. Kan virke som om det er varierende kunnskap hos Tesla ansatte da de ikke har fått til en endelig løsning på problemet?
Uannsett får jeg håpe at min eMMC/MCU holder helt til de har en stabil og god løsning. Venter også på HW3 oppdatering som så mange andre. De ser kanskje en sammenheng her?
S75D - 03/2018 - CCS - FSDű - MCU1

Sulle

Hadde samme problem tidligere i sommer. Tesla fant ingen feil når bilen var inne, men feilen kom igjen under en time etter at jeg hentet bilen fra service. Tok bilde av skjermen og kjørte tilbake og meldte problemet på nytt. Fikk beskjed om de ikke kunne fikse den der og da, men når de hadde nøyaktige klokkeslett for hendelsen, kunne de feilsøke i loggen til bilen, det gjorde de remote. Tror han sa at hendelsene ikke måtte være mer enn en uke gamle. De hadde bilder og klokkeslett første gangen også, men de var eldre.
Problemet er nå borte. Mulig de har fikset noe, men for alt jeg vet kan det ha vært feil i softwareversjoner. Har 2020.36.10 nå.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Blanckt

Jeg er på 2020.36.3.1 nå. Måtte også gi nøyaktig tilbakemelding om dato, klokkeslett og sted.
Hvis feilen gjentok seg kunne jeg rapportere med å si "bugreport" med voicecommand i bilen, da blir det tatt bilde av skjermen som blir sendt inn ettellerannetsted hos Tesla.
Håper de har dedikerte folk som følger opp alle bug rapportene.
S75D - 03/2018 - CCS - FSDű - MCU1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA